Krijg 512 Mb niet aan de praat

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dkan

Gebruiker
Lid geworden
29 sep 2000
Berichten
117
Hoi

Ik heb nog een oude PC die ik mbt geheugen wil optuigen. Maar helaas krijg ik het niet voor elkaar om 512 Mb te instaleren.
Ik zie deze wel in de BIOS terug, maar niet verder ook niet.
Tevens wil mijn PC ook niet opstarten als ik probeer te booten met 512 MB

Ik heb een pc Pentium-2 350 van DELLL
Moederbord is (tenminste dat zie ik in de BIOS)
4S4EBOX1.10A.0019.P09

kan iemand mij hier verder bij helpen ???
 
In het BIOS staat ook een "Service TAG" nummer/cijfer combinatie. Zoek die eens op en vermeld deze even.

Dikke kans trouwens dat deze al oudere PC niet zoveel geheugen aankan.
 
Waarschijnkijk ondersteund je moederbord dit niet.
Hoeveel bankjes heb je ?
 
Misschien is dell geheugen aangepast zodat het niet werkt met ander. (ergens gelezen)
 
Nee, Dell gebruikt gewoon geheugen. Ik heb Diverse Dell's gehad en Dell volgt, net als Compaq enz, de standaard.
 
Alle bekende merken volgen de standaard. Het is een oud verhaal dat Compaq enz. eigen geheugen zou hebben, dit is echter niet zo.

Wel is het zo dat Compaq en Hp en andere PC-bouwers van bepaalde merken/types de werking van het geheugen garanderen. Deze garantie is leuk voor een groot serverpark van bedrijven die afhankelijk zijn van garanties.

Voorbeeldje:

Bij SNT worden Compaq Servers en Werkstations gebruikt. De servers worden altijd voorzien van het gegarandeerd geheugen (ondanks de dikke prijs). In de clients wordt gewoon geheugen geprikt omdat dit veel goedkoper is. De werking is er echter niet minder om. Garantie dat het werkt heb je dan niet, maar dat boeit bij een client ook niet.
 
Volgens mij is het dan met moederbord/voeding (wist het niet prcies mer)
 
Geplaatst door lego
Volgens mij is het dan met moederbord/voeding (wist het niet prcies mer)

Mja, daar waren wij dus ook al achter...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan