Krijg antivirus niet geïnstalleerd

Status
Niet open voor verdere reacties.

helena1

Gebruiker
Lid geworden
16 jul 2007
Berichten
51
Hallo,
Ik heb altijd AVG Free antivirus gehad maar wilde wat meer bescherming. Heb nu Spyware Doctor met antivirus en Registry Mechanic van PC Tools aangeschaft. Heb dit eergisteren op mijn computer geïnstalleerd en AVG verwijderd (inclusief quarantaine, had ik waarschijnlijk niet moeten doen) Alles liep vast. Heb een systeemherstel uitgevoerd. Met als gevolg dat ik AVG en system care weer heb maar niet kan verwijderen en het werkt ook niet meer. Spyware Doctor laat ik downloaden maar gaat niet verder. Exe bestand nergens te vinden. Kan iemand mij helpen met simpele uitleg, ben niet zo volleerd met computers. Alvast bedankt.
 
Persoonlijk vind ik het niet zo een goed idee dat je je virusscanner hebt verwijdert en een spyware scanner hebt geinstalleerd.
Maar goed het probleem is dus dat je avg niet meer geinstalleerd krijgt , heb je al eens geprobeert om in veilige modus op te starten en avg dan te installeren?
 
Ok, anti-spyware is iets anders dan anti-virus. Het zijn twee zeer verschillende bedreigingen en met alleen een anti-spyware programma ben je er nog niet. Je anti-virus verwijderen omdat je meer bescherming wilt is dan ook niet een handige/logische zet.

Op zich is AVG Free een prima bescherming tegen virussen. Samen met MBAM en SuperAntiSpyware tegen spyware is je pc goed dichtgespijkert.

Nu terug naar jouw probleem. Laat SpywareDoctor even voor wat het is en begin met MBAM. Download die naar je buroblad en installeer hem. Updaten en je pc laten doorlichten. Evt zoals hierboven gemeld in veilige modus. Daar kom je door tijdens het opstarten van je pc herhaaldelijk op F8 te drukken.

Van hieruit gaan we verder kijken...
 
Bedankt voor de reacties. Voor alle duidelijkheid ik heb niet alleen Spyware doctor maar een uitbreiding met antivirus. Ik krijg MBAM ook niet geïnstalleerd. ALs ik op downloaden druk dan krijg ik een scherm waar ik uitvoeren op kies. Vervolgens verdwijnt alles en gebeurt er niets meer. Dus geen exe bestand. Het lijkt alsof het niet meer verder gaat. Dit gaat dus bij alles wat ik probeer te downloaden. Ik zal het in de veilige modus proberen.
 
Ik heb inmiddels geprobeerd MBAM in veilige modus te downloaden, maar zelfde probleem. Het hele traject downloaden gaat goed, vervolgens gebeurt er niets bij de volgende stap.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan