Krijg beeldscherm niet gedupliceerd op Toshiba Netbook NB500

Status
Niet open voor verdere reacties.

Crypt545

Gebruiker
Lid geworden
16 jun 2009
De originele software van Toshiba staat er niet meer op maar heb Windows 7 Starter vers geinstalleerd met de juiste driver gekregen van de Toshiba Helpdesk. Ik krijg het echt niet voor elkaar beeld op mijn externe monitor te krijgen?! Heb het geprobeerd van vga naar vga en met vga->dviplug naar dvi.

Windows+p, FN+F5, beiden werken maar krijg geen beeld. Ook met de beeldscherm dupliceren instelling via configuratie scherm krijg ik het niet aan de praat. Gebruik een Samsung P2350 scherm, met TV lukte het ook niet.

Het lijkt me verdorie stug dat die vga poort kaduuk is en als ik dat moet laten repareren kan ik denk ik beter iets nieuws kopen... Iemand enig idee?

Ik heb nooit geweten dat Starter 2 beeldschermen ondersteunt, maar ja, als je het al eerder voor elkaar hebt gehad, dan moet het nu ook gaan lukken, of probeer je het nu voor het eerst?

Nee ik probeer het voor het eerst, als het niet ondersteund wordt waarom hebben ze de optie ervoor dan opgenomen in de software?

starter ondersteund twee beeldschermen, had ik altijd op mijn asus eeepad.

kun je even kijken of het wel lukt als je het laptopscherm uitzet en de externe als hoofdmonitor insteld?

Ja heb ik met FN+F5 vaak geprobeerd, dan wordt mijn netbook scherm zwart maar gebeurd er verder niets...

Misschien moet ik het met xp proberen maar heb hier weinig zin in... Wellicht een software tool voor Windows 7 Starter dat ik kan proberen? Had vroeger zoiets voor Nvidia.

het moet met windows 7 starter gewoon werken. weet je zeker dat de kabel goed is?

Ja heb het met 3 verschillende kabels probrobeerd die allemaal wel gewoon op mijn pc werken.

Tja,

ik ging aan mijzelf twijfelen wat 7 starter betreft, dus ik heb nog even wat in Google gezocht en ik kwam dit tegen:

- Windows 7 Starter is een speciale light-versie van Windows 7 voor minder krachtige PC's, zoals netbooks. Deze versie is alleen voorgeinstalleerd op mini-laptops beschikbaar en niet als los softwarepakket. Hoewel Microsoft wel communiceert dat Windows 7 Starter over minder mogelijkheden beschikt, zijn veel netbookgebruikers toch verrast over de wel erg beperkte mogelijkheden. Vooral in vergelijking met Windows XP Home, dat ook nog veel op netbooks te vinden is, stelt Windows 7 Starter velen teleur.

In eerste instantie was er zelfs sprake van dat het in Windows 7 Starter niet mogelijk was om meer dan drie applicaties tegelijkertijd te draaien, maar deze restrictie heeft Microsoft later losgelaten. Toch zijn er verder ook nog veel restricties in deze versie. Zo is het onmogelijk om een andere wallpaper voor het bureaublad in te stellen. Daarnaast ontbreekt veel standaard Microsoft-software die in andere Windows (7)-pakketten wel te vinden, zoals Windows Media Center, Windows Media Player, Windows Desktop Manager en Remote Media Streaming (om content te streamen vanaf je desktop-PC).

Daarnaast is het in Windows 7 Starter niet mogelijk om tussen verschillende gebruikersprofielen te wisselen zonder te hoeven uitloggen.
Ook biedt dit starterspakket geen multi-monitor support en is het niet mogelijk DVD's ermee af te spelen (op een externe speler, aangezien netbooks meestal geen cd/dvd-speler hebben). Tevens is er geen speciale Windows XP-modus, zoals die wel te vinden is in andere versies van Windows 7.

Veel netbookgebruikers, gewend aan Windows XP, zijn verrast door alle ontbrekende mogelijkheden in Windows 7 Starter. Zij voelen zich genoodzaakt om het pakket te upgraden naar Windows Home Premium - wat een additionele 75 euro kost.

Wart natuurlijk niet wil zeggen dat MS dat later niet heeft aangepast / blokkade heeft verwijderd.

Tja,

ik ging aan mijzelf twijfelen wat 7 starter betreft, dus ik heb nog even wat in Google gezocht en ik kwam dit tegen:

- Windows 7 Starter is een speciale light-versie van Windows 7 voor minder krachtige PC's, zoals netbooks. Deze versie is alleen voorgeinstalleerd op mini-laptops beschikbaar en niet als los softwarepakket. Hoewel Microsoft wel communiceert dat Windows 7 Starter over minder mogelijkheden beschikt, zijn veel netbookgebruikers toch verrast over de wel erg beperkte mogelijkheden. Vooral in vergelijking met Windows XP Home, dat ook nog veel op netbooks te vinden is, stelt Windows 7 Starter velen teleur.

In eerste instantie was er zelfs sprake van dat het in Windows 7 Starter niet mogelijk was om meer dan drie applicaties tegelijkertijd te draaien, maar deze restrictie heeft Microsoft later losgelaten. Toch zijn er verder ook nog veel restricties in deze versie. Zo is het onmogelijk om een andere wallpaper voor het bureaublad in te stellen. Daarnaast ontbreekt veel standaard Microsoft-software die in andere Windows (7)-pakketten wel te vinden, zoals Windows Media Center, Windows Media Player, Windows Desktop Manager en Remote Media Streaming (om content te streamen vanaf je desktop-PC).

Daarnaast is het in Windows 7 Starter niet mogelijk om tussen verschillende gebruikersprofielen te wisselen zonder te hoeven uitloggen.
Ook biedt dit starterspakket geen multi-monitor support en is het niet mogelijk DVD's ermee af te spelen (op een externe speler, aangezien netbooks meestal geen cd/dvd-speler hebben). Tevens is er geen speciale Windows XP-modus, zoals die wel te vinden is in andere versies van Windows 7.

Veel netbookgebruikers, gewend aan Windows XP, zijn verrast door alle ontbrekende mogelijkheden in Windows 7 Starter. Zij voelen zich genoodzaakt om het pakket te upgraden naar Windows Home Premium - wat een additionele 75 euro kost.

Wart natuurlijk niet wil zeggen dat MS dat later niet heeft aangepast / blokkade heeft verwijderd.

klopt, ik heb een eeepc 1005p gehad die kon het wel, maar ik ken er ook veel die het niet konden

Internet staat er vol mee dan windows 7 starter geen multimonitor ondersteund..................:cool:

TS, werkte het dan eerst wel?

In de twee berichten van 08.15 en 08.18 uur staan de antwoorden op jouw stelling en vraag.

Klopt / weet ik, maar dat had de 'man' in het bericht boven je (en ook topicstarter) in die berichten van 08.15 en 08.18 reeds gepost.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan