Krijg bestanden niet van computer af

Status
Niet open voor verdere reacties.

pindaatje

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 feb 2008
Berichten
2
Ik heb een wat oudere computer staan die nu echt bij het afval kan...maar nu heb ik bepaalde bestanden die erop staan nog nodig voor mijn werk. Nu is het volgende het geval:
- cdrom dvd speler (dat zit er dan nog net wel op) lade = stuk
- floppiedrive wil alleen maar formatteren...ik kan de floppies op 4 verschillende computer formatteren en nog wil deze computer het nogmaals doen. Als ie daarmee klaar is...begint ie dus weer opnieuw..:D = dus ook stuk

mijn enige hoop is de USB poort die erop zit...Nu heb ik al geprobeerd om er een externe harde schijf op te zetten maar deze word niet ondersteund met software. De software heb ik er ook niet bij gehad...want bij de meeste computer heb je die natuurlijk (tegenwoordig0 niet meer nodig. Ik heb hetzelfde probleem met een USB stick (nieuwere 2.0). Nu heb ik vernomen dat een USB 1.0 het misschien wel doet? Die wil ik ook best aanschaffen maar er moet toch ook een ander manier zijn.

De computer draait op 98 eerste versie en heeft geen internet (geen modem:confused:)

ik ben nu al een tijdje aan het proberen software te zoeken die de usb stick bestuurd (2.0) maar kan bijna nergens de goede vinden. Ik moet het namelijk met dezelfde USB op de computer zetten...en dat is nogal lastig als die em niet leest

Hellup??
 
voor die usb 1.0 heb je ook de driver nodig hoor
en hoe zit het nou dan met die bestanden van je pc afkrijgen,wat bedoel je daarmee
want daar heb je het verder niet over
 
Laatst bewerkt:
Haal de harde schijf uit het oude ding en hang hem even in een ander systeem, desnoods i.p.v. de cd/dvd speler... wel even op master/slave jumper letten.....
 
Conclusie getrokken

heb vandaag mijn conclusie getrokken...ik koppel em los en hij gaat mee naar iemand die de harde schijf eruit kan halen...Het systeem kan ik toch niet versnellen want ik krijg er niks in...geen usb geen disk zelfs geen floppie. Of ik zal een bepaalde kabel moeten aanschaffen... dat is het me ook niet meer waard. De nieuwe computer staat al klaar, maar ik moet die bestanden (words) eraf krijgen...Dus ik ga morgen maar eens op pad..

Ik heb het hele weekend nog geprobeerd om er wat vanaf te krijgen maar helaas...

Nog bedankt he jongens voor de snelle reactie!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan