Krijg computer niet meer aan de praat!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Henry1st

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Hopelijk zit ik hier op het juiste forum!

Ik heb een tweede, oudere computer en die start niet meer door. Het begon ermee dat de computer steeds trager en trager werd. Het duurde vaak wel 10 minuten voor de computer opgestart was. Daarna startte het helemaal niet meer op. Vanmorgen heb ik de computer geformatteerd en windows xp weer geïnstalleerd. In eerste instantie deed de computer het weer prima, maar nu naar een paar uur doet hij het niet meer. Als ik opstart, dan verschijnen de beginschermen gewoon totdat het (eerste) windowslogo zou moeten verschijnen. Helaas, hier stopt de computer! Wat zou dit kunnen zijn? Ik heb de kast en alles aan de binnenkant ook helemaal schoongemaakt. Ik heb 728 mb werkgeheugen.

Hoi.

Had je de harde schijf al getest met het testprogramma van de fabrikant?
Begin daar eerst eens mee.

Dank! Ik heb net een (prima werkende) harde schijf van een andere computer in de genoemde computer gestopt. Ik krijg dan de mededeling: "Windows is de vorige keer niet op een normale manier afgesloten, wilt u de computer normaal of in veilige modus opstarten". Ik geef de opdracht de computer normaal op te starten, maar gelijk daarna stopt de computer, hij start niet verder door? Het enige wat ik zie is in de linkerbovenhoek van de computer een knipperend cursorlichtje. Wat kan het zijn??? Heeft iemand nog een tip? Trouwens de harde schijf doet het ook niet in een andere computer, dus ik dacht het zal wel de harde schijf zijn.. Maar met een wel werkende harde schijf start het ook niet door. Ik heb trouwens de bedoelde harde schijf door twee computers laten detecteren (via bios). Geen probleem, het werd snel herkend. :o

Laatst bewerkt:
Die harde schijf van de andere computer, is daar windows ook opnieuw op geïnstalleerd?
Zo niet, dan is de kans groot dat dat niet gaat werken.

Probeer de harde schijf eens te testen met het tooltje (diagnosetooltjes) van fabrikant. Herkenning door het bios is niet voldoende.

Klik.

Op de andere schijf staat ook windows, maar zodra ik beide schijven heb geïnstalleerd, waarbij ik de 'kapotte' schijf als slave heb geinstalleerd, wil de computer niet verder doorstarten dan het eerste (bios)scherm. Ik ga morgen nog maar weer wat proberen. Heb ik voor de software van de fabrikant ook windows nodig, of gaat dat via DOS?

Dat kan gewoon buiten Windows om, per diskette of met een gebrande cd. Het hangt een beetje af van de fabrikant.

Wat een geweldige tip! Ik heb de harde schijf (tijdelijk, maar lang genoeg om alles te kunnen redden) kunnen repareren. Hartstikke bedankt!:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan