Krijg de foutmelding: PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA

Status
Niet open voor verdere reacties.

ruudje43

Gebruiker
Lid geworden
25 sep 2012
Hallo,

Mijn opa heeft problemen met zijn computer. Hij heeft (naar eigen zeggen) Facebook-Talk geïnstalleerd en daarna verscheen (op een later moment) dit:
foto.jpg
Er staat dus dat je moet gaan kijken naar de laatst geïnstalleerde programma's, maar dat gaat niet omdat het blauwe scherm alweer verschijnt voordat je in het configuratiescherm etc. bent.

Iemand enig idee?

Laatst bewerkt door een moderator:
Windows in Veilige modus opstarten en dan (dus in Veilige modus) het programma Facebook-Talk verwijderen.

Overigens: srtspl64.sys op je foto verwijst naar Symantec Endpoint Protection ("SEP") (of evt. een ander Symantec anti-virus programma). Als Symantec Endpoint Protection op je oma's computer staat, dan vraag ik me wel af hoe dat zo gekomen is, want het is betaalde bedrijfsantivirus programmatuur. :shocked:
Als ik zo rondgoogle lijkt het waarschijnlijker dat het probleem aan SEP ligt, niet aan Facebook-Talk. Start Windows in Veilige modus en deïnstalleer SEP. Start daarna de pc normaal. Is er dan geen probleem dan SEP opnieuw installeren. Is er wel een probleem, weer opstarten in Veilige modus en dat Facebook-Talk deïnstalleren. Als het probleem dan nog niet weg is, weer Veilige modus en SEP ook deïnstalleren.
Mocht het niet lukken op via de "normale" manier SEP te deïnstalleren, dan kun je evt. kijken of deze instructie duidelijk/werkbaar is voor je. En anders kun je ook dit hulpmiddel nog proberen.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor het antwoord. Maar kunnen opa's geen bedrijven hebben dan :rolleyes:

Dat kan. :-)
Tips uit vorige posting blijven geldig.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan