Krijg de prullenbak niet leeg.

Status
Niet open voor verdere reacties.

boekanier

Gebruiker
Lid geworden
13 jul 2007
Ik heb een hele vracht bestanden verwijderd en nu krijg ik de prullenbak niet leeg.
Overigens toegang tot andere opties heb ik ook niet.
Er verschijnt geen menu en mijn pc staat vast.

In veilige modus heb ik het ook geprobeerd, maar daar kom ik ook niet verder.

Als ik de <recycler> mappen leeg maak zou dat iets zijn, of neemt de inhoud van de prullenbak dan toe?

Wie het weet mag het zeggen en die ben ik zeer dankbaar.

En als je de prullenbak probeert te legen met CCleaner? Een goed programma op je pc clean te houden. Download het hier (directe link).

En als je de prullenbak probeert te legen met CCleaner? Een goed programma op je pc clean te houden. Download het hier (directe link).

Het ging als een speer en de CCleaner opties heb ik in het prullenbak menu gezet.
Zo ga ik nu altijd die bak legen.

Vriendelijk bedankt voor deze klasse tip:thumb:

Het ging als een speer en de CCleaner opties heb ik in het prullenbak menu gezet.
Zo ga ik nu altijd die bak legen.

Vriendelijk bedankt voor deze klasse tip:thumb:

Graag gedaan! :) Handig programma is het hé? Ik run de cleaner zo eens in de 2 weken, dan blijft de laptop schoon. Aan te raden ;)
Succes!

Graag gedaan! :) Handig programma is het hé? Ik run de cleaner zo eens in de 2 weken, dan blijft de laptop schoon. Aan te raden ;)
Succes!

Ik heb nog geen laptop, maar ik heb het voor mijn desktop vandaag diverse malen gebruikt
om de prullenbak te legen. Meer dan 2 Gb gelijk er af, fantastisch.
Overigens kun je met CCleaner de prullenbak ook openen om een map of file terug te zetten?
Zo niet dan hou ik in dat geval toch het probleem.
Er maar op toezien, dat hij niet te vol wordt.

CCleaner stond nog op mijn schijf.
Ik heb het eens gebruikt voor het register en dat is me toen niet zo goed bevallen.
Waarom herinner ik me niet meer.

Voor de o.a. tmp bestanden gebruik ik EasyCleaner en voor het meer ingrijpende werk al jaren Norton WinDoctor en vooral laatste dat werkt erg prettig.

Ik heb nog geen laptop, maar ik heb het voor mijn desktop vandaag diverse malen gebruikt om de prullenbak te legen. Meer dan 2 Gb gelijk er af, fantastisch.
Overigens kun je met CCleaner de prullenbak ook openen om een map of file terug te zetten?

Ik bedoelde met de ook eigenlijk mijn laptop :D. Maar inderdaad, dat scheelt veel ruimte aan tijdelijke bestanden enzo.
Je kunt met CCleaner niet je prullenbak openen om de bestanden die daar in zitten te bekijken.
Jij kunt je prullenbak dus echt niet openen en op "Bestand terugzetten" klikken? Dat is vreemd. En wat als je de prullenbak op een andere manier benaderd, bijvoorbeeld door in windows verkenner naar je bureaublad te gaan, en dan naar de prullenbak? Kun je er dan wel bij?

Ik bedoelde met de ook eigenlijk mijn laptop :D. Maar inderdaad, dat scheelt veel ruimte aan tijdelijke bestanden enzo.
Je kunt met CCleaner niet je prullenbak openen om de bestanden die daar in zitten te bekijken.
Jij kunt je prullenbak dus echt niet openen en op "Bestand terugzetten" klikken? Dat is vreemd. En wat als je de prullenbak op een andere manier benaderd, bijvoorbeeld door in windows verkenner naar je bureaublad te gaan, en dan naar de prullenbak? Kun je er dan wel bij?

Ik gebruik Verkenner weinig, doe alles met TotalCommander en FreeCommander.
Zal dat wel eens uitproberen, want hij is nu leeg.
Als er weinig inzit, krijg ik wel het standaard menu met openen, terugzetten en legen.

Ik gebruik Verkenner weinig, doe alles met TotalCommander en FreeCommander.
Zal dat wel eens uitproberen, want hij is nu leeg.
Als er weinig inzit, krijg ik wel het standaard menu met openen, terugzetten en legen.

Gisteravond mijn externe drive geschoond.
Prullenbak zat weer mudje vol.
Verkenner gekozen om alles te verwijderen.
Het proces begint met een zoekende zaklantaarn en het duurt vrij lang tot de bestanden
op het scherm komen.
Alles verwijderen, zag niets gebeuren maar Verkenner stond wel vast.
Met ctrl+alt+del taakbeheer het proces laten verwijderen, maar dit ging ook niet vlot.

Daarna gekeken met CCleaner, de prullenbak was wel leeg.

Conclusie; bij volle bak werkt CCleaner snel en probleemloos.

Je zou kunnen proberen om de Prullenbak te repareren:

Download deze registeraanpassing.

Het reg-bestand op je bureaublad zetten, erop dubbelklikken en met ja antwoorden op de vraag of de inhoud aan het register moet worden toegevoegd. Je computer wel even opnieuw opstarten. :)

Je zou kunnen proberen om de Prullenbak te repareren:

Download deze registeraanpassing.

Het reg-bestand op je bureaublad zetten, erop dubbelklikken en met ja antwoorden op de vraag of de inhoud aan het register moet worden toegevoegd. Je computer wel even opnieuw opstarten. :)

Wil dit graag doen, maar weet niet hoe:confused:

Vast bedankt voor nadere info.

Rechtsklik op mijn linkje en kies voor 'Koppelingslocatie kopieren'.

Open Internet Explorer, maak de adresbalk leeg, ga met je cursor in de adresbalk staan en kies voor Ctrl-V. Druk op Enter.

Je krijgt nu de keuze of je het reg-bestand wilt uitvoeren of opslaan. Kies voor opslaan en zet het bestand op je bureaublad.

Dubbelklik erop en bevestig of de inhoud aan je register moet worden toegevoegd. Niet vergeten de computer opnieuw op te starten. :)

Open Internet Explorer, maak de adresbalk leeg, ga met je cursor in de adresbalk staan en kies voor Ctrl-V. Druk op Enter.

Je krijgt nu de keuze of je het reg-bestand wilt uitvoeren of opslaan. Kies voor opslaan en zet het bestand op je bureaublad.

Dubbelklik erop en bevestig of de inhoud aan je register moet worden toegevoegd. Niet vergeten de computer opnieuw op te starten.

Of simpeler: rechtermuisknop op de link en klik op "Koppeling opslaan als...".
Selecteer je bureaublad en klik op Opslaan. :rolleyes:

Dubbelklik erop en bevestig of de inhoud aan je register moet worden toegevoegd. Niet vergeten de computer opnieuw op te starten. :)

Dit ging prima, hoewel hoe het op mijn bureaublad komt? Geen idee.
Ik haal dit soort dingen, die ik wil bewaren, altijd in een persoonlijke map binnen.
Dan volgt de optie uitvoeren en aldus werd het register aangepast.
Daarna herstart.

Het komt wel allemaal als "Hoge School"werk bij me over:rolleyes:

Of simpeler: rechtermuisknop op de link en klik op "Koppeling opslaan als...".
Selecteer je bureaublad en klik op Opslaan. :rolleyes:

Kan ook?
Niet door mij!
Als ik de optie krijg koppeling opslaan als.........krijg ik mijn map met afbeeldingen op het scherm.

Achteraf weet ik, dat als ik dan mijn persoonlijke map had gekozen, was ik er ook geweest,
maar dan had ik daar weer op het reg bestand moeten dubbelklikken en of dat
gewerkt had?

Dus de niet zo simpele manier kreeg mijn voorkeur.

Maar zal de prullenbak werking nu foutloos zijn?
Daar kom ik later wel achter want nu is alles opgeschoond.

"Ikself" en Jelly vriendelijk bedankt voor de gegeven hulp.
Doet mij wel beseffen, dat ik van dergelijke ondergrondse Windows activiteiten
niets af weet.

Kan ook?
Niet door mij!
Als ik de optie krijg koppeling opslaan als.........krijg ik mijn map met afbeeldingen op het scherm.

"Ikself" en Jelly vriendelijk bedankt voor de gegeven hulp.
Doet mij wel beseffen, dat ik van dergelijke ondergrondse Windows activiteiten
niets af weet.

Als het goed is, is dat een scherm van Firefox met de "vraag" waar hij het bestand moet opslaan (met rechtsonderin de button "Opslaan"). Je hebt als laatste/standaard locatie blijkbaar een map met afbeeldingen gekozen.

Verder, graag gedaan uiteraard :). Altijd leuk om iemand te helpen!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan