Krijg de virussen niet weg!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Magicon is spyware en ik denk dat Gezina het bij het rechte eind heeft. De " trojan" kan niet opgeruimd worden omdat hij ine een herstelpunt zit.
Systeemherstel uitzetten, opnieuw opstarten, scannen en als je zeker weet dat je schoon bent, systeemherstel weer aanzetten.

Groetjes,

Pieter

Hi Texax :D

Nog even een en ander uitgelegd: om je PC redelijk schoon te houden is het verstandig om Spybot en AdAware te gebruiken. Let wel op dat je REGELMATIG zoekt voor updates bij beide programma’s. Je moet beide hebben. Een vindt soms iets wat de andere niet doet. Toch loopt AdAware beetje uit, ze komen veel vaker met updates.
Ik hoop dat jij alles hebt verwijderd wat Pieter heeft aangegeven bij jou Hijack Log.
Wat betreft ‘trojan’s’ en/of virussen dat je (soms) niet kan verwijderen, de volgende:
Windows ME heeft de functie om herstelpunten te maken. Als de PC langer aan staat wordt automatisch een herstelpunt aangemaakt. Dit is soms handig als je problemen hebt met de PC en deze terug wil zetten naar een datum dat wel goed werkte.
Als de PC ‘besmet’ is dat wordt de trojan of virus meegenomen in dat herstel bestand. Dus je moet deze herstelpunten verwijderen.
Daarna kun je wel het systeem herstel functie opnieuw inschakelen, maar eerst moet je PC virusvrij zijn.
Je doet het volgende nadat PC is opgestart:
Klik op Start, vervolgens op Instellingen en daarna op Configuratiescherm.
In de Configuratiescherm klik op icoontje Systeem.
Je krijgt een nieuwe venster. Klik op tabje: Prestaties.
In de volgende/nieuwe venster klik op tabje: Bestandssysteem…
Je krijgt een nieuwe venster. Klik daar op tabje: Probleemoplossing
In het venster die je krijgt (met 7 witte vakjes) zet een vinkje (klik op) bij: De optie Systeem herstellen uitschakelen.
Bevestig deze door op tabje Toepassen te klikken.
Sluit deze vensters.
Nu krijg je een melding van Windows dat PC opnieuw moet opgestart worden.
Klik OK.
Tijdens opnieuw opstarten van de PC druk op toets F8 en houdt deze ingedrukt.
Als je dat goed doet dan krijg je een zwarte scherm met o.a. de mogelijkheid om in veilige modus op te starten. Kies voor: Veilige modus en Enter.
Mogelijk na het opstarten krijg je een venster over Hulp en ondersteuning. Sluit deze.
Start nu (in veilige modus dus) je antivirus programma en scan PC.
Als hij een virus vindt: verwijder deze.
Als je klaar bent met scannen en virus verwijderen ga dan opnieuw via Configuratiescherm\Systeem, etc naar Probleemoplossing.
Nu moet je dat vinkje weghalen zodat systeem herstel opnieuw gaat werken.
Bevestig dit en vervolgens zou je PC opnieuw op moeten starten.
Start normaal op. Nu moet PC schoon zijn.
Lang verhaal maar ik hoop dat dit duidelijk is.

Groetjes :D
Falco

Geplaatst door buffy

Dat heeft in dit geval geen enkele zin. Bij texax_dzs is geen sprake van de browserhijackers waar cwshredder voor is geschreven, zoals uit zijn HijackThis-log blijkt.

maar goed, je kunt 't altijd even proberen.
(en daarnaast ruim je misschien nog wat overige "troep" ook op)

Geplaatst door JKoelman

maar goed, je kunt 't altijd even proberen.
(en daarnaast ruim je misschien nog wat overige "troep" ook op)

Nee dus.

Als je geen CWS hebt, is het volslagen onzin om het te downloaden en te runnen. Je loopt er alleen maar het risico mee, dat je de aanwijzingen niet goed opvolgt en belangrijke bestanden kwijtraakt.
Bovendien is elke onnodige download weggegooid geld voor degene van wie je het download.

Groetjes,

Pieter

ALLEMAAL BEDANKT!

Allemaal hartstikke bedankt voor de hulp! Er word geen virus meer aangegeven en aan spyware is ook nix meer om bang voor te zijn las ik ergens in de spyware topic! Maar zeg het me als het fout is! Het virus is opgelost maar was niet in staat verwijderd te worden, maar op normale modus vind hij geen virus meer dus zal wel goed zijn!;)

Allemaal bedankt! :thumb: :D

Heb je wel de oude herstelpunten verwijdert? Als je dat doet en vervolgens de optie systeem herstel weer aanzet dan is virus in principe weg. Anders zit nog in een van jou herstelpunten.
Vergeet niet om de anti spyware programma’s regelmatig te updaten en vervolgens je PC scannen. Doe dit regelmatig, liefst dagelijks.

Groetjes :D
Falco

systeem ..... verwijderen!?

Hoe verwijder ik die systeem "bla bla bla"dan? dan kan ik dat doen, en ben ik er vanaf, maar mijn AVG geeft nu geen virus melding aan dus ik denk die is wel weg?!

Nou ik hoor het nog wel!

Klik rechts op deze computer > eigenschappen

klik nu op het tabblad systeemherstel.
Zet een vinkje bij "systeemherstel op alle stations uitschakelen"

Start de pc opnieuw op en voer Housecall nog een keer uit, als de pc schoon is ga je terug naar het tabblad en haal het vinkje weg.

Let op je bent wel alle herstelpunten kwijt, dus maak daarna een nieuw herstelpunt.

groetjes speedtouch

Geplaatst door speedtouch
Let op je bent wel alle herstelpunten kwijt, dus maak daarna een nieuw herstelpunt.

Dat advies lees ik vaak. Maar als je systeemherstel weer inschakelt, maakt Windows zelf toch al meteen een nieuw herstelpunt (genaamd "controlepunt van systeem") aan? Mijn xp doet dat althans wel.

Buffy, bedankt dat wist ik niet zeker vandaar dat ik het hierbij heb gezet.

Dat zal ik onthouden ;)

groetjes speedtouch

Texax

Ik heb je toch in het lange stuk uitgelegd hoe je systeem herstel uitschakelt zodat oude herstelpunten verdwijnen, en vervolgens opnieuw in gaat schakelen.
Was dat niet duidelijk dan?
En Buffy heeft gelijk, je hoeft niet (het mag wel) zelf een nieuwe herstelpunt aanmaken. Dat doet Windows wel.

Groetjes
Falco

Falco...... Dat is het risico als je ineens teveel info geeft,het enige wat je daar aan overhoud zijn dikke vingertoppen :D

groetjes speedtouch

Speedtouch,
Je hebt gelijk. Gelukkig, hier in de buurt, houd ik nog wel eens een kratje bier over Of een flesje ‘Lopende Jantje’ :D :D

Groetjes
Falco

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan