krijg een link niet uit de geschiedenisbalk, ik heb windows vista

Status
Niet open voor verdere reacties.

filter

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 jun 2008
Hallo Forumleden,

Weet niet of ik in het goede forumgedeelte zit met mijn vraag, maar wist niet waar dit onder valt.

Ik heb een link die ik niet uit mijn geschiedenisbalk krijg. Ook niet na het verwijderen van de browsergeschiedenis.
Alles verdwijnt, behalve die ene link. Ik moet zeggen dat ik die site ook niet meer zo heel erg vertrouw.
Het gaat om de link naar een internationale chatsite waar je willekeurig in contact wordt gebracht met vreemden vanuit
de hele wereld (zeggen ze).

Heb al contact hierover gehad met de helpdesk van microsoft. Die zeggen dat ik maar windows 7 moet kopen in de winkel en
alles opnieuw moet installeren om weer een 'schone pc' te kunnen krijgen.

Heeft iemand een idee hoe ik die link uit de geschiedenis zou kunnen krijgen ?

P.s.: ik ben nog niet helemaal thuis in hoe dit forum werkt en hoe het gaat met reacties op mijn bericht.

Met vriendelijke groet, Filter

Vraag je eens af of het wel in je geschiedenis zit... Ik vermoed namelijk dat het een extra werkbalk is die je, net als alle werkbalken, zou moeten kunnen uitschakelen. Kijk dat eerst na.

Misschien zou een schermafdruk van 'de bovenkant' van Internet Explorer nog wat duidelijk kunnen maken.

Verder kun je kijken of je met deze handleiding in de hand eens kijken of HJT iets duidelijk kan maken over wat voor 'ding' die 'link' nu precies is/waar die in Internet Explorer 'geinjecteerd' is.
Kijk vooral ook in 'hoofdstuk' "11. Hoe interpreteer je de logfile:", zodat je een idee hebt waar die 'link' zich zou kunnen vertonen in HJT. Ikzelf vermoed in 1 of meerdere secties van de volgende soorten:
O2 Browser Helper Objects
O3 Internet Explorer toolbars
O9 Extra knoppen in IE werkbalk of in IE ‘Tools’ menu
O12 IE plugins
O16 ActiveX Objects (aka Downloaded Program Files)

Succes,

Tijs.

Hallo Tijs,

Het gaat echt wel om de geschiedenis en niet om een werkbalk of tool.
www.omegle.com blijft in de geschiedenis staan ook al heb ik de browsergeschiedenis verwijderd.
De rest van de sites verdwijnt nl. wel netjes en deze niet.

Ik zal de handleiding nog nakijkjen van hjt, mocht het me daarmee lukken dan laat ik het je nog wel weten.
In elk geval bedankt voor de moeite.
Misschien dat er een simpelere en meer voor de hand liggende oplossing voor is ?

Groetjes, Filter.

Enige 'snelle' fix die misschien zou kunnen werken is gebruik te maken van CCleaner
Let op dat je bij de installatie bij de installatie-opties uitsluitend de bovenste 2 vinkjes zet.

Dan ín CCleaner:
Onder Internet Explorer in de 'hoofdpagina':
Vinkjes zetten in:
Tijdelijke Internetbestanden
Geschiedenis
Index.dat bestanden

[Wat mij betreft mag de rest uitgevinkt blijven. Kijk na wat je evt. verder nog aangevinkt wilt laten in de andere onderdelen van de hoofdpagina én in het tabblad Applicaties. Ikzelf bewaar (bijv.) altijd de cookies, maar jij kunt daar anders over denken etc.]

Opschonen d.m.v. de Opschonen knop. Hiervoor moet je Internet Explorer (en evt. andere webbrowsers die door CCleaner worden ondersteund) gesloten hebben.

Overigens blijf ik je aanraden om ook HJT te genereren en te bekijken.

Succes,

Tijs.

link site genesteld in geschiedenisbalk

Nee, het probleem is nog niet opgelost.

Ik heb het geprobeerd met ccleaner. Dit gaf geen gewenst resultaat.

Misschien is het wel zo hardnekkig, dat inderdaad het enige dat kan helpen is
om de pc opnieuw te installeren (advies van microsoft helpdesk).

Hijack Tools heb ik me (nog) niet aan gewaagd.

Groetjes, Filter

HiJackThis geeft alleen de huidige stand van zaken weer, pas als je wat aanvinkt en dan op de Fix checked knop klikt wordt er wat gedaan/aangepast.

Die HiJackThis uitvoer kan worden nagekeken door antimalware deskundigen op fora, zoals die van (o.a.) www.bluemedicine.be en www.nucia.eu
Het is daarbij overigens de bedoeling dat je je HJT log maar op 1 van die fora laat nakijken, niet op allemaal.
Je kunt de uitvoer ook geautomatiseerd laten beoordelen op sites als http://www.hijackthis.de, maar dat geeft soms wat minder resultaat als dat je het laat nakijken door een echt persoon.

Mocht je uiteindelijk de stap wagen om HJT te gebruiken en je (bijv. via één van genoemde sites) resultaat boekt, laat ons dan weten wat (ongeveer) de oorzaak is geweest van je probleem.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Is het enige wat je hebt gedaan, die site bezoeken en wat gechat met vreemden?
Als ik dat in een test-omgeving doe, gaat de link wel weg na het verwijderen van de geschiedenis.

Misschien lukt het jou wel met het programma IE HistoryView
Dit is een programma om de geschiedenis van Internet Explorer te bekijken en/of te verwijderen.
klik hier voor meer informatie
of klik hier voor de download

Als je dit programma (uitpakt en) opstart, krijg je de geschiedenislijst te zien.
Hierna kun je alles selecteren (control-A) en verwijderen (delete)

IE historyview

IEhistoryview gebruikt. Geeft geschiedenis van vandaag aan. Daartussen staat dan niet de link van omegle.com
Dus ook niet kunnen verwijderen

Ja, dus gewoon gechat met vreemden. Je wordt met een willekeurige vreemde verbonden afkomstig vanuit de gehele wereld wordt beweerd.
Kreeg wel een keer een intimiderende chat met iemand die zei dat een link die hij in beeld had gebracht me zou
kunnen traceren. Ik heb deze link toen niet aangeklikt, maar misschien dat dat ook niet eens hoeft voor zijn beoogde resultaat ?
Die site raad ik dus ook niemand echt aan !!!

Heb ook nog niet eerder meegemaakt dat een link met het verwijderen van de browsegeschiedenis gewoon blijft zitten.
Mocht ik met Hijack aan de slag gaan dan laat ik het resultaat wel weten.

Bedankt voor alle respons tot nu toe !!!
Groetjes, Filter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan