krijg elke keer foutmelding,over harddisk

Status
Niet open voor verdere reacties.

hellmondje

Gebruiker
Lid geworden
12 nov 2007
meschien dat iemand mij kan helpen.ik heb een notebook van het type 2530p.daar had ik op staan vista business.deze heb ik eraf gehaald,en daarna xp opgegooit.nu doet deze het niet.elke keer krijg het blauwe scherm,met een foutmelding over de hardisk.eerder deed die het elke keer.ik krijg in het begin wel het logo van xp,en dan doet ie het heel even,en dan springt ie naar de foutmelding.
meschien dat iemand dit probleem kent,en mij er snel mee kan helpen.
heb deze namelijk nodig voor mijn werk.:o

Hoi !

Tja, m'n glazen bol is alweer stuk gevallen, dus: geef even de exacte foutmelding, en dan lossen we je probleem vast wel op !

Dus even op de pauzetoets trommelen !

Greetz,

Harry.

hierbij de foutmelding:

a problem has been detected and windows has been shut down to prevent damage to your computer.

if this is the first time you've seen this stop error screen,restart your computer if this screen appears again,follow these steps.

check for viruses on your computer.remove any newly installed hard drives or hard drive controllers.check your hard drive to make sure it is properly configured and terminated.
run CHKDSK/F to check for hard drive corruption,and then restart your computer.

technical information:
***stop: 0x0000007b(0xf78a6a98,0xc0000034,00000000,0x00000000).;)

meschien dat je me nu kan helpen.heb de reboot cd gebruikt,maar nog steeds het zelfde probleem.:o

Hoi !

Virusscan en mbam al gedownload en uitgevoerd ?

http://www.idealsoftware.nl/MBAM/

Vista via systeemherstel al teruggezet naar een datum voordat het probleem optrad ?

HDD al gecontroleerd op fouten met 'n tooltje van de fabrikant van die HDD ?

Greetz,

Harry.

ik kan toch geen virus scan uitvoeren,als ik er niet op kan.dus dat tooltje kan ik niet uitvoeren?.:confused:maar welk tooltje bedoel je precies met het controlleren van de HDD vd fabrikant?.

ik hoor het graag

Laatst bewerkt:
Hoi !

Uiteraard kan dat wel degelijk van een z.g. bootable CD !

Download hier: http://www.hirensbootcd.org/download/ de Hiren's Boot CD.

Als .ISO branden en er van opstarten (opstart-volgorde in het bios aanpassen !)

Gebruik eerst de virusscanner, daarna ga je naar Harddisk-tools, kiest het juiste tooltje van je HDD-fabrikant en scant de HDD.

Als beide testen geen fout oplevert helpen we je verder.

Greetz,

Harry.

ik heb een bootdisk,maar daar werkt ie niet.dus deze zal ook niet werken.lijkt me.verder heb ik system diagnostics gedaan.daarbij geeft ie aan:hard disk failed.disk not installed.raar,maar is dat altijd zo?.ook andere testen geef ie failed aan.er staat xp op.kan ik niet beter met de orginele xp cd opstarten?.gr peter

Hoi !

Als 'n bootdisk bij jou niet wil opstarten ligt dat aan 'n fout bij het branden: je moet als .ISO branden !

Zo te zien is je HDD naar de filistijnen, dus:

Opstarten van de Win XP-CD, kiezen voor R(eparatie), de herstelconsole gebruiken: http://support.microsoft.com/kb/307654/nl (scrollen naar: de herstelconsole gebruiken).

Achter de prompt trommel je: chkdsk /r , gevolgd door "Enter".

Waxht tot dat proces is afgelopen.

Daarna nog:

fixboot

fixmbr

Exit. (alle gevolgd door "Enter".

Nu zou je laptop weer moeten opstarten.

Helpt dat niet, of krijg je 'n melding van onherstelbare fout bij de schijfcontrole, is je HDD defect, of je zit onder de trojans etc. en moet Win XP opnieuw installeren.

Greetz,

Harry.
Greetz,

Harry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan