• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

krijg formule niet werkend zie bijlage

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stephan2703

Gebruiker
Lid geworden
25 nov 2010
Hallo, Zodrai k elke keer de functie vergelijken en verticaal zoeken krijg ik hem totaal niet kloppend en altijd foutmeldeingen , is hier iemand die mij mee kan helpen?

Ik ben uw euwig dankbaar als dit voor elkaar krijgt , dat scheelt me wekelijks vele uren:love:

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Wat is in hemelsnaam de bedoeling?
er staan alleen kolomtitels in je bijlage.

Niels

Hallo, Zodrai k elke keer de functie vergelijken en verticaal zoeken krijg ik hem totaal niet kloppend en altijd foutmeldeingen..
Als je niet laat zien welke formule je gebruikt, hoe kunnen we dan naar een fout zoeken?

Sorry verkeerde bijlage, als ik de functie zelf probeer in te voegen geeft die soms wel een voorbeeld bedrag aan maar niet de correcte

Hallo, Zodrai k elke keer de functie vergelijken en verticaal zoeken krijg ik hem totaal niet kloppend en altijd foutmeldeingen , is hier iemand die mij mee kan helpen?

Ik ben uw euwig dankbaar als dit voor elkaar krijgt , dat scheelt me wekelijks vele uren:love:

Indien je gebruik maakt van Vergelijken, dien je Index of Verschuiving te gebruiken.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Sorry verkeerde bijlage, als ik de functie zelf probeer in te voegen geeft die soms wel een voorbeeld bedrag aan maar niet de correcte
Nogmaals: plaats hier de formule die je gebruikt, we zijn geen helderzienden!

Ik krijg zelfs de formule niet aangepast.:evil:

Cobbe

De formule heb ik er in staan , maar hij pakt altijd maar 1 voorbeeld bedrag bij elk naw nummer, ik begrijp het niet hoe dit kan, Ik ben niet zo heel goed in excell :(

Laatst bewerkt:
Niet al je nummers bestaan

Code:
=ALS(ISNB(VERT.ZOEKEN(A4;Blad1!$A$3:$D$40;4;0));"nummer bestaat niet";VERT.ZOEKEN(A4;Blad1!$A$3:$D$40;4;0))

Laatst bewerkt:
Ok , maar hoe kan het zijn dat alles 91.49 word , en niet alle bedrgane zoals die in blad 1?

de ;1 moet ;0 zijn. in vorige post aangepast.
Gegevens blad1 moet op oplopende volgorde staan.

@Niels
Een kleine correctie:
Gegevens blad1 moet op oplopende volgorde staan.
Als je als laatste argument de 0 gebruikt is dit niet nodig, als je een 1 gebruikt is dit wel nodig

Ok , maar hij zoekt nog niet de correcte bedragen die op blad 1 staat erachter , hoe krijg ik dit voor elkaar?

Ik denk dat je dan toch iets verkeerd doe.
Want hier gaat het goed.

Bijlagen

Is het mogelijk wat uitleg te krijgen over waarom jij het wel voor elkaar krijgt en ik niet ?

Ik denk toch dat je de formule niet exact hebt overgenomen
Voor de rest ben ik niet helderziend en kan ik niet zien wat je hebt gedaan.

Wat is het verschil met vergelijken en of vert zoeken , of alleen vert zoeken , stomme vraag misschien , in iedergeval Danku wel voor de hulp

vergelijken; met de f1 (hulpfunctie in excel) krijg ik deze tekst

Code:
Beschrijving
De functie VERGELIJKEN zoekt naar een opgegeven item in een bereik (bereik: twee of meer cellen op een werkblad. De cellen in een bereik kunnen aaneengesloten of niet-aaneengesloten zijn.) van cellen en retourneert de relatieve positie van dat item in het bereik. Als het bereik A1:A3 bijvoorbeeld de waarden 5, 25 en 38 bevat, is het resultaat van de formule

=VERGELIJKEN(25;A1:A3;0)

het getal 2 omdat 25 het tweede item in het bereik is.

Gebruik VERGELIJKEN in plaats van de functies ZOEKEN als u de positie van een item in een bereik nodig hebt in plaats van het item zelf. Met de functie VERGELIJKEN kunt u bijvoorbeeld een waarde opgeven voor het argument rij_getal van de functie INDEX.

Syntaxis
VERGELIJKEN(zoekwaarde, zoeken-matrix, [criteriumtype_getal])

eenzelfde tekst kun je vinden met de zoekfunctie op vert.zoeken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan