• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

krijg foutmelding bij "esc" drukken bij een inputbox

Status
Niet open voor verdere reacties.

universe

Gebruiker
Lid geworden
6 feb 2007
Berichten
99
ik heb een inputbox waar een getal ingevoerd moet worden om rijen in te voegen. maar zo gauw ik daar esc druk, geeft hij een foutmelding. is er een manier waardoor ik via het drukken van esc de inpubox netjes stop. en een message krijg in de trand van : er zijn geen rijen ingevoegd of iets dergelijks.

alvast bedankt..

universe:)
 
ik heb een inputbox waar een getal ingevoerd moet worden om rijen in te voegen. maar zo gauw ik daar esc druk, geeft hij een foutmelding. is er een manier waardoor ik via het drukken van esc de inpubox netjes stop. en een message krijg in de trand van : er zijn geen rijen ingevoegd of iets dergelijks.

alvast bedankt..

universe:)

Geef je huidige code eens aub. Plaats ze tussen code tags (het hekje gebruiken).
 
srry, is wel net zo handig om dat te doen ja :eek:

Code:
Sub Rij_add()
'
' rij_add Macro
' Macro recorded 31-1-2007 by peelerx
'
vTeller = 0
Dim vInputgetal As Integer

    vInputgetal = InputBox("Hoeveel rijen wilt u invoegen ?", "Test")
    
    Do
    
        vTeller = vTeller + 1
    
    Sheets("Sheet2").Rows("1").Copy
    ActiveCell.Offset(1, 0).Select
    Selection.Insert Shift:=xlDown
    ActiveSheet.Paste
        
        
    Loop Until vTeller = vInputgetal
    
    Application.CutCopyMode = False
    ActiveCell.FormulaR1C1 = ""

    
    vAntwoord8 = MsgBox("Er zijn geen rijen ingevoegd", vbOKOnly, "Test")



End Sub
 
Code:
Sub Rij_add()
'
' rij_add Macro
' Macro recorded 31-1-2007 by peelerx
'
    vTeller = 0
    Dim vInputgetal As Variant

    vInputgetal = InputBox("Hoeveel rijen wilt u invoegen ?", "Test")

    If vInputgetal = Cancel Then
        MsgBox "Er zijn geen rijen ingevoegd", vbOKOnly, "Test"
    Else
        Do
            vTeller = vTeller + 1

            Sheets("Sheet2").Rows("1").Copy
            ActiveCell.Offset(1, 0).Select
            Selection.Insert Shift:=xlDown
            ActiveSheet.Paste

        Loop Until vTeller = vInputgetal

        Application.CutCopyMode = False
        ActiveCell.FormulaR1C1 = ""
    End If
End Sub

Wigi
 
nu reageert hij niet meer op het getal dat ik invoer. hij gat nu gewoon maar door en door
 
Je wilt dus eigenlijk de eerste rij op sheet2 een aantal keer kopieren en invoegen vanaf rij 2 op dat blad. Klopt dat?
 
het is het moment nu zo dat ik onder elke rij kan gaan staan in mijn "hoofdsheet" en dan rijen kan invoegen. deze haalt hij inderdaard van sheet 2(soort database sheet )
 
Doe dit eens:

ga naar Sheet2, ga onder een regel staan en voer de code uit

Code:
Sub Rij_add()
    vTeller = 0
    Dim vInputgetal As Variant
    
    vInputgetal = InputBox("Hoeveel rijen wilt u invoegen ?", "Test")
    
    If vInputgetal = Cancel Then
        MsgBox "Er zijn geen rijen ingevoegd", vbOKOnly, "Test"
    Else
        ActiveCell.EntireRow.Resize(vInputgetal).Insert xlDown
        ActiveCell.Offset(-1).EntireRow.Copy ActiveCell.EntireRow.Resize(vInputgetal)
        Application.CutCopyMode = False
    End If
End Sub

Wigi
 
dit is het complete bestand, dan misschien beter te begrijpen :)
 

Bijlagen

  • Poederboek fin.zip
    80,3 KB · Weergaven: 17
Kopieer mijn meest recente code naar de module.

Ga dan in een van de cellen staan en voer de code uit. Het werkt echt wel hoor.
 
het invoegen werkt nu wel jah, maar de bedoeling is dat je bijvoorbeeld op blad 9.2.1.1 staat en daar gewoon ergens een rij tussen kan voegen. wat hij dan deot is de rij erboven kopieeren en die er dan onder plakken. Het is juist de bedoeling dat hij de lege rij die ik op sheet 2 heb staan daar invoegd.

of ben ik nu nog steeds te onduidelijk ?:eek:
 
het invoegen werkt nu wel jah, maar de bedoeling is dat je bijvoorbeeld op blad 9.2.1.1 staat en daar gewoon ergens een rij tussen kan voegen. wat hij dan deot is de rij erboven kopieeren en die er dan onder plakken. Het is juist de bedoeling dat hij de lege rij die ik op sheet 2 heb staan daar invoegd.

of ben ik nu nog steeds te onduidelijk ?:eek:

Maar Sheet2 is leeg, dus het is gewoon de bedoeling om een aantal volledig lege rijen in te voegen? En het aantal kies je in de inputbox. Klopt dat?
 
klopt de rij in sheet 2 is leeg op wat formules, kleurtjes en keuze boxes na. Die voeg je in tussen of onder de rijen op die andere sheets. en het aantal rijen dat je wilt invullen, dat voer je in bij de inputbox ja.

Er moeten nog comments bij de macro's komen te staan :rolleyes:
 
klopt de rij in sheet 2 is leeg op wat formules, kleurtjes en keuze boxes na. Die voeg je in tussen of onder de rijen op die andere sheets. en het aantal rijen dat je wilt invullen, dat voer je in bij de inputbox ja.

Zoiets dan?

Code:
Sub Rij_add()
    vTeller = 0
    Dim vInputgetal As Variant
    
    vInputgetal = InputBox("Hoeveel rijen wilt u invoegen ?", "Test")
    
    If vInputgetal = Cancel Then
        MsgBox "Er zijn geen rijen ingevoegd", vbOKOnly, "Test"
    Else
        ActiveCell.EntireRow.Resize(vInputgetal).Insert xlDown
        Sheets("Sheet2").Rows(2).Resize(vInputgetal).Copy ActiveCell.EntireRow.Resize(vInputgetal)
        Application.CutCopyMode = False
    End If
End Sub

Wigi
 
zoiets bedoel ik ja, maar nu is het probleem dat hij niet werkt als ik in 1x 50 rijen toevoeg.

ik heb al geprobeerd om mijn oude herhaal functie in te stoppen, maar dat werkt ook niet.
dan blijft hij weer raar doorratelen. :confused:
 
Niemand een idee :( ?

ik kom er niet uit:(

Universe

een beetje respect mag ook wel, niet? Je vraag is minder dan 2 uur geleden gesteld, op een dag dat het voor velen (waaronder mezelf) een werkdag is... Denk daar eens over na. Als je klaar bent, denk dan ook eens na over je probleem met de macro. Kan helpen.

Wigi
 
misschien ben ik wel te snel met antwoorden op mn eigen topic, ik snap ook wel dat het voor velen een werkdag is.;) Ik haat het gewoon als ik ergens niet uitkom :rolleyes: Maar ik ga weer verder met uitproberen:)
 
Code:
Sub Rij_add()
    vTeller = 0
    Dim vInputgetal As Variant
    
    vInputgetal = InputBox("Hoeveel rijen wilt u invoegen ?", "Test")
    
    If vInputgetal = Cancel Then
        MsgBox "Er zijn geen rijen ingevoegd", vbOKOnly, "Test"
    Else
        Application.EnableEvents = False
        ActiveCell.EntireRow.Resize(vInputgetal).Insert xlDown
        Sheets("Sheet2").Rows(2).Resize(vInputgetal).Copy ActiveCell.EntireRow.Resize(vInputgetal)
        Application.EnableEvents = True
    End If
End Sub

Wigi
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan