Krijg gecodeerde bestanden niet meer open

Status
Niet open voor verdere reacties.

Berthombre

Gebruiker
Lid geworden
10 jan 2006
Hey iedereen

Sinds ik mijn pc geherinstalleerd heb krijg ik gecodeerde bestanden niet meer open (die enkel ik met mijn inlog normaal open kreeg)

Ik had verschillende bestanden van mn werk gecodeerd zodat enkel mijn inlog die kon openen (mn kids moeten niet in mn bestanden rondneuzen).

Nu ik mn pc geherinstalleerd heb herkennen die bestanden me blijkbaar niet meer als de gerechtigde en geraak ik er langs geen enkele inlog meer in :confused:

De codering is gebeurd via verkenner, je weet wel, je bestanden worden dan groen

Bert

Berthombre zei:
Hey iedereen

Sinds ik mijn pc geherinstalleerd heb krijg ik gecodeerde bestanden niet meer open (die enkel ik met mijn inlog normaal open kreeg)

Ik had verschillende bestanden van mn werk gecodeerd zodat enkel mijn inlog die kon openen (mn kids moeten niet in mn bestanden rondneuzen).

Nu ik mn pc geherinstalleerd heb herkennen die bestanden me blijkbaar niet meer als de gerechtigde en geraak ik er langs geen enkele inlog meer in :confused:

De codering is gebeurd via verkenner, je weet wel, je bestanden worden dan groen

Bert
je bestanden coderen via verkenner?
sorry maar dat ken ik niet.

Bert, heb je een niet Windows applicatie geinstalleerd (gehad) zoals een bepaalde virusscanner of Blowfish? Bepaalde anti virusprogjes en Blowfish modificeren de rechtermuisknop en kunnen een dergelijke functionaliteit aan de verkenner toevoegen.

Wellicht zit daar dan ook je probleem: wachtwoord / inlog / installatie van dat niet Windows progje ?

Bestanden die niet meer geopend kunnen worden na een herinstallatie... oplosbaar.
Gecodeerde bestanden die niet meer geopend kunnen worden na een herinstallatie... ONMOGELIJK.

Er is een topic geweest waarvoor ik diep in de artikels ben gedoken en dat was eigenlijk de conclusie.... omdat je de encryptiesleutel van de windows encryptie terug moet genereren en dat kan enkel door een backup te installeren of zoiets.... quasie onmogelijk.... sorry.

Het topic waarover ik het had vind je hier.

James:)

Laatst bewerkt:
James007 zei:
Bestanden die niet meer geopend kunnen worden na een herinstallatie... oplosbaar.
Gecodeerde bestanden die niet meer geopend kunnen worden na een herinstallatie... ONMOGELIJK.

Er is een topic geweest waarvoor ik diep in de artikels ben gedoken en dat was eigenlijk de conclusie.... omdat je de encryptiesleutel van de windows encryptie terug moet genereren en dat kan enkel door een backup te installeren of zoiets.... quasie onmogelijk.... sorry.

Het topic waarover ik het had vind je hier.

James:)

Merci voor de antwoorden mannen,

Het rare is dat ik een back up heb geïnstalleerd van mijn systeem. Zou de encryptiesleutel van windows dan niet hetzelfde moeten zijn? Dat was toch mijn idee voor ik aan die installatie begon, anders had ik mn bestanden wel ff snel gedecodeerd.

Maar als ik de bestanden wil openen of de codering verwijderen lukt het niet.

Enig idee?

- Bert

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan