Krijg geen beeld na upgrade.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sammyboytje1

Gebruiker
Lid geworden
18 sep 2007
Berichten
90
Hallo,

ik heb gisteren een aantal nieuwe onderdelen gekregen voor mij pc,

-Intel Core 2 Duo e2140
-Geforce 7900 GT
-2x DDRII 1GB werkgeheugen
-Voeding Antec 500 Watt
-Asus P5n-e SLI

Ik heb gister alles in elkaar gezet, en ik kreeg alleen dat alle ventilatoren gingen draaien.
De processorfan, casefan, videocardfan.
Het probleem is dat ik geen beeld krijg, ik kan er ook niet achter komen of de processor het doet want daar heb ik de kennis niet voor. De videokaart kan ik ook niet testen omdat ik verder geen PCI-e videokaarten in huis heb.
Hier 3 foto's van mijn systeem nu.

[smallimg]http://img147.imageshack.us/img147/148/dsc00846ic8.jpg[/smallimg]
Klikbaar.

[smallimg]http://img147.imageshack.us/img147/7677/dsc00847ib0.jpg[/smallimg]
Klikbaar.

[smallimg]http://img147.imageshack.us/img147/1886/dsc00848cv2.jpg[/smallimg]
Klikbaar.

Als jullie een oplossing hebben of nog iets moeten weten hoor ik het graag,

Bedankt,

Grt. Sam
 
Laatst bewerkt door een moderator:
dit bord vereist een 24pins 12volt connector en die je nu heb is een 20pins zo als je,
zie heb je er nog 4pins over die ook aangesloten moet zijn dat stekkertje leg nog steeds los bij de groote 20 pins 12volt verbinding.
sluit deze ook even aan dan zal de pc moeten werken
 
Laatst bewerkt:
Neem aan dat er afstandsbusjes onder het moederbord zitten?

Wat krijg je zonder geheugen wel biosbeeps.

Wil het niet, lees dan even mijn standaardriedel hieronder.

Werkwijze als wel de voeding, ventilatoren en de devices nog werken.

Bouw alles uit, leg het moederbord op een houten plank, met alleen de cpu
erin, hang er nu de luidspreker er aan, reset met de jumper clr-cmos, de bios,
of haal het batterijtje er een tiental minuten uit, met de voeding eraf.

Zoek de 2 powerswitchpinnen, waar dus eerst de powerswitch aan zat, even
onthouden dus, of in de manual van het moederbord kijken, dus ook de
videokaart, en de geheugenlatjes er/uit/af halen.

Sluit de voeding aan, en kortsluit even die 2 powerswitch pinnen, nu moet je
biosbeeps krijgen, er zit immers geen videokaart, en geheugen in, geen
signaal, voor 99% je moederbord overleden, mocht er ook nog een FSB switch of
jumpers op zitten, deze op 100mHz zetten, en nogmaals proberen.

Wel bios beeps, 1 reepje geheugen plaatsen, en nogmaals proberen, eventueel omwisselen, weer
biosbeeps, de videokaart plaatsen, en monitor aansluiten, geen beeps wel
beeld,videokaart goed, wel beeps en geen beeld, videokaart niet goed.

Voor de manual, als je die niet hebt, kijk op het bord naar merk en type, en haal hem op bij de mobobakker.
 
Neem aan dat er afstandsbusjes onder het moederbord zitten?

Wat krijg je zonder geheugen wel biosbeeps.

Wil het niet, lees dan even mijn standaardriedel hieronder.

Ja ik krijg een raar riedeltje van biosbeebs uit de ingebouwde luidspreker. Wat houdt dat in?
 
Laatst bewerkt:
dit bord vereist een 24pins 12volt connector en die je nu heb is een 20pins zo als je,
zie heb je er nog 4pins over die ook aangesloten moet zijn dat stekkertje leg nog steeds los bij de groote 20 pins 12volt verbinding.
sluit deze ook even aan dan zal de pc moeten werken


Als ik die 4 pins 12 volt erbij doe, gaat de ventilatoren niet eens aan :eek:. En als die 4 pin 12 volt niet erbij zit, doen ze het wel gewoon, is dat normaal?
 
Welk merk bios? mijn glazen bol is stuk.;)

Debios beeps.

Wat heb je nu gedaan? en wat zijn de antwoorden?

Dit staat op het plaatje in mijn manual misschien heb je hier iets aan?:

AwardBIOS Flash Utility for ASUS v1.08
Phoenix Technologies Ltd. All Rights Reserved.


En als ik mijn geheugen eruithaal, kom ik idd op (via BiosCentral) dat het geheugen mist (endless loop). En als ik het geheugen erin doe, geeft hij helemaal geen beebs. Maar als ik de 24 pins erin doe doet hij al helemaal niks, en met de 20 pins doen de ventilatoren het maar krijg ik geen piep.
 
Tja, eerst met 1 reepje geheugen proberen, eventueel omwisselen, en als je zelf nog een reepje hebt, lijkt mij sterk maar toch, daarmee proberen.

Welk merk geheugen is het en welke voltages moeten ze werken en welk voltage geeft het mobo standaard?

Denk dat er reepje niet goed is of dat je ze in verkeerde slots hebt gezet, kijk dat eens goed na in de manual of dat de voltages niet kloppen.

En die afstandsbusjes?

Wil niets, nogmaals, dan mijn standaardriedel uitvoeren.
 
Tja, eerst met 1 reepje geheugen proberen, eventueel omwisselen, en als je zelf nog een reepje hebt, lijkt mij sterk maar toch, daarmee proberen.

Welk merk geheugen is het en welke voltages moeten ze werken en welk voltage geeft het mobo standaard?

Denk dat er reepje niet goed is of dat je ze in verkeerde slots hebt gezet, kijk dat eens goed na in de manual of dat de voltages niet kloppen.

En die afstandsbusjes?

Wil niets, nogmaals, dan mijn standaardriedel uitvoeren.


Ik heb 2 reepjes. Ze geven allebij 1 lang piepje en 3 korte. Dus dat houdt in de er iets is met mijn videokaart volgens BiosCentral.

Als ik ze alletwee erin heb doen ze dat ook. Maar de stekker van de videokaart zit erin en hij zit ook.

Het werkgeheugen is van kingston en is 2x 667MhZ DDR2 1GB
Maar dat moederbord moet dat toch wel aan kunnen. Ik denk dat het misschien iets is met dat SLI, dat dat bijvoorbeeld op dual staat en dat het op single moet staan (ik heb nu maar 1 videokaart). Want ik heb tussen de 2 PCI-e slots een rood kaartje met Single Video Card en Dual Video Card staan, welke moet boven/onder en waar moet mijn videokaart dan, in welk slot?

EDIT: BTW ik heb dus 4 slots voor mijn werkgeheugen : GEEL, ZWART, GEEL, ZWART.

Ik heb ze nu in allebij de gele, is dat erg? Dat maakt verder toch niet uit?

Wat zijn die afstanddingetjes waar je het over hebt?
 
Laatst bewerkt:
Heeft iemand nog een idee wat het kan zijn? Want volgens de biosbeebs is er iets met mijn videokaart ofzo, maar Lange Pier had het over dat het geheugen niet goed was. Wat moet ik doen zodat het wel goed gaat dan?
 
Als je geholpen wilt worden, waarom geef je dan geen antwoord op de gestelde vragen?:confused:

Zoals merk en voltages geheugen, wat doet hij met 1 reepje, etc, etc.

En waarom volg je die werkwijze niet wat ik voorstelde?

Nu is het zwemmen in een emmer snot, je weet niet waar je moet beginnen, bij het begin dus.

Overigens dient die videokaart in slot 1 te zitten, blauw meen ik.
En die selector card dient als single modus te staan, maar dat is default.
 
Als je geholpen wilt worden, waarom geef je dan geen antwoord op de gestelde vragen?:confused:

Zoals merk en voltages geheugen, wat doet hij met 1 reepje, etc, etc.

En waarom volg je die werkwijze niet wat ik voorstelde?

Nu is het zwemmen in een emmer snot, je weet niet waar je moet beginnen, bij het begin dus.

Overigens dient die videokaart in slot 1 te zitten, blauw meen ik.
En die selector card dient als single modus te staan, maar dat is default.

Maar dat heb ik in mijn 1 na vorige post gezegt. Corsair 1GB DDR2 PC5300 667Mhz CL4 geheugen (2 stuks) en als ik er 1 in doe geeft hij 1 lang 3 kort bij de ander ook en als ik ze allebij erin doe doet hij dat ook, dus volgens BiosCentral is er dan wat mis met mijn videokaart denk ik dan. Verder nog oplossingen te bedenken?

Trouwens ik zou niet weten welk voltage mijn geheugen loopt (er zat geen boekje\manual bij het geheugen) en ik zou ook niet weten wat mijn moederbord voor voltage geeft.
 
Het werkgeheugen is van kingston en is 2x 667MhZ DDR2 1GB

Corsair 1GB DDR2 PC5300 667Mhz CL4 geheugen (2 stuks)

Probeer het dan met de andere.:rolleyes:

Geef nu nog eens op wat je precies hebt, met het type erbij want Corsair zou op 2.1v kunnen moeten draaien en Kingston op 1,8v, default dus.

Reset eerst de bios eens, en heb je een nog oude pci videokaartje?
Of heb je iemand waar je even er eentje kunt lenen?

Overigens krijg je bios beeps, dat is goed, die videokaart er goed ingedrukt?
 
Probeer het dan met de andere.:rolleyes:

Geef nu nog eens op wat je precies hebt, met het type erbij want Corsair zou op 2.1v kunnen moeten draaien en Kingston op 1,8v, default dus.

Reset eerst de bios eens, en heb je een nog oude pci videokaartje?
Of heb je iemand waar je even er eentje kunt lenen?

Overigens krijg je bios beeps, dat is goed, die videokaart er goed ingedrukt?

Sorry ik heb een Corsair ik had niet goed gekeken. Ik heb geen Kingston. Ik heb alleen 2 Corsairs en verder geen andere DDR2 geheugens. Hoe moet ik me bios resetten als ik geen beeld heb? Heeft dat iets te maken met die "Jumpers" want daar snap ik dus echt helemaal niks van. Stond ook een paar dingen over in de manual enzo. Over S1 en S3. Daar snap ik niks van, zou dat wel moeten eigenlijk of is dat niet belangrijk?

En ik kan er binnen nu en het weekend nog nergens een lenen zoiezo dus misschien kunnen we al eerder een oplossing vinden zonder een andere videokaart te proberen?

Ik heb Corsair 1GB DDR2 PC5300 667Mhz CL4
Specs:
Merk Corsair
Type VS1GB667D2
Geheugen 1024 MB
Geheugen kloksnelheid 667 MHz
Type geheugen DDR2
Snelheid PC5300
Samenstelling 128Mx64
Geverifieerde snelheid 667 MHz
Aantal pins 240 pins
Heat spreader Nee
Unbuffered Nee
ECC Nee
Aantal modules 1x
Product code VS1GB667D2

Videokaart : Nvidia Geforce 7900 GT
Moederbord: P5N-E SLI (ASUS)
Processor: Core 2 Duo 2140 1,6 GHz
Voeding: 500 Watt van Antec

En ja de videokaart zit er goed in.

Bedankt
 
Ok, die heeft ook 1,8v modig.

De resetjumper is die met de text CLRTC, die even op pin 2-3 zetten en terug plaatsen met de voeding eraf.

En het antwoord op mijn andere vraag?

En afstandsbusjes zijn busjes onder het moederbord tussen bevestigingsplaat en moederbord, zitten die er nu onder?
 
Laatst bewerkt:
Een aantal wel ja, anders zou mijn moederbord toch niet vastzitten? Want ik schroef mijn moederbord vast in die afstandsbusjes.

Na het resetten van mijn bios (met voeding aan van 1-2 naar 2-3 dan voeding uit dan van 2-3 naar 1-2 en dan voeding weer aan en proberen) doet hij het nog niet.

Dus wat jij nu denkt is dat mijn videokaart niet werkt? Want ik krijg biosbeebs en geen beeld.

Bedankt in ieder geval.
 
Dat is dus het probleem, ik heb hier thuis verder nog 3 AGP videokaarten liggen, maar maar 1 PCI-e, en ik heb ook verder geen moederborden die PCI-e ondersteunen behalve die ene. Ik zal een aan een aantal mensen vragen of ik even hun videokaart mag lenen.

Maar zou het misschien iets te maken hebben met dat ik maar een 20 pin in het 24 pin slot heb gedaan? Want als ik die 4 pin ernaast bij zet doet hij het niet meer (ook geen lampjes gaan branden dan). Alleen met de 20 pin doet hij het. Is dat een probleem?
 
Tja, haal eerst dan maar eens een verloop daar voor op, of een goede ATX2.2 voeding, en niet elke 4 polige stekker kun je erin plaatsen, een 2 x 12 v CPU stekker voor op het mobo niet, alleen een extender stekker daarvoor, ook heeft de grafische kaart vaak een extra voedingsstekker nodig, zit die er wel in?

En een ouderwetse PCI kaart is geen PCI-e.
 
Ja, maar die 4 pin zit in dezelfde bundel als de 20 pin, maar die 4 pin schuift er niet lekker in d'r naast ofzo. En wat voor verloopstekker moet ik hebben dan? Hoe heet dat precies?
En ja de power van de videokaart zit er ook in (6 pin).

En ik weet wat PCI en PCI-e is ja.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan