Krijg geen goede clone met Norton Ghost

• Onderwerp starter Onderwerp starter buick
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

buick

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
6 sep 2001
Besturingssysteem
Windows 10/11
Ik heb hier een gameserver die gedraait heeft op een P3-733.
Omdat de server wat traag was en niet alles kon draaien, heb ik een ander systeem gemaakt (AMD Athlon XP 2800+ met 1 GB PC3200/400 Ram)

Ik heb eerst de harddisk uit de oude pc overgezet in de nieuwe en de server startte direct op, na wat nieuwe hardware herkent te hebben.

Omdat de betreffende harddisk al een paar jaar oud is en ik hem niet betrouwbaar genoeg vind voor de server, heb ik een nieuwe 40 GB/7200 harddisk gehaald.

Vervolgens heb ik met Norton Ghost 2003 een ghost image gemaakt van elke partitie die ik had en deze vervolgens teruggezet op de nieuwe harddisk.

Deze weigert echter in alle talen en geeft de ene foutmelding na de andere. (MSSql wil ineens niet meer starten, gameserver weigert dienst etc)

Ik heb het nogmaals geprobeert met Norton Ghost en nu voor de optie clone gekozen. Hierbij zouden alle partities 1:1 overgezet moeten worden.
Helaas, als ik nu de oude harddisk afkoppel en opnieuw opstart, krijg ik de foutmelding dat er geen wisselbestand is en dat een tijdelijk wisselbestand is aangemaakt. Vervolgens wordt ik weer teruggestuurd naar het windows inlogscherm. (ik draai windows 2000 pro)

Ik ben nu inmiddels 96 uur verder en licht wanhopig aan het worden.:(

Is er nog een normale manier om gewoon 1 op 1 je harddisk te kopieren ? (ook al zijn de partities niet even groot)

:confused:

En als je de oude gameserver weer aan het draaien maakt en hier de nieuwe hd als slave inhangt.
Dan zet je alles van de ene hd naar de andere hd.
Wil dat niet werken?

Nee. Helaas niet.
Zelfs als ik direct een op een overzet dan werkt het niet.
Het is net of er bepaalde systeembestanden niet goed meekomen.

oops dubbelpost:o

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan