krijg geen ip-adres meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

spaopie

Gebruiker
Lid geworden
12 aug 2001
Berichten
147
Na 2 jaar feilloos gewerkt te hebben, wil mijn Acer Aspire 1310-laptop opeens niet meer op internet. Ik heb een breedbandverbinding via athome, en het heeft altijd vlekkeloos gewerkt. Ik gebruik een draadloze netwerkkaart van Belkin, via een Accesspoint, maar ook een gewone kabel rechtstreeks op het modem werkt niet meer. Het gekke is dat ik mijn andere pc's wél gewoon kan benaderen, maar ik kan niet meer op internet. Het lijkt alsof geen ip-adres meer wordt toegewezen. Ik heb toen de hele zaak geformatteerd en een schone installatie van Win-XP erop gezet, maar ook die werkt niet.
Alles doet het, behalve internet. Ik vraag me af of er iets aan de laptop kapot is, maar zou niet weten wát: De netwerkkaart en draadloze netwerkkaart werken gewoon (want ik kan mijn netwerk gewoon gebruiken)..Een softwarefout lijkt het ook niet te zijn, want ook na een schone windows-installatie werkt het niet...

heeft iemand een idee, want ik kom er niet meer uit!
 
Heb je ook je modem ge-reset
dus ff stroom eraf
 
Start > Uitvoeren

Type het volgende in:

- Ipconfig druk op "Enter"
- Ipconfig/release druk op "Enter"
- Ipconfig/renew druk op "Enter"

Bron: www.pcproblems.tk
 
Misschien een storing of een probleem bij at home?

klantenservice @home:
0900 – 8112 (0,10 per minuut).
op werkdagen van 8.00 tot 22.00 uur;
zaterdag van 10.00 tot 18.00 uur;
zondags van 12.00 tot 18.00 uur.
Op feestdagen kunnen de openingstijden afwijken.

Olav
 
helpt allemaal niet

Bovenstaande suggesties heb ik al gedaan. Volgens de helpdes bij athome is er niets aan de hand. Mijn andere pc's kunnen ook zonder problemen op internet. Alleen de laptop dus niet. Hij krijgt geen ip-adres, en als ik mijn ip-adres handmatig instel, dan krijg ik van de netwerkkaart(en) géén melding meer dat ik een beperkte netwerkverbinding heb, maar ik kan nog steeds niet op internet.
Ipconfig /renew helpt ook niet, en /release ook niet, want alles staat op 0...Er is geen ip-adres.
De netwerkkaarten zijn dus goed, maar kan er dan buiten die kaarten om hardwarematig nóg iets kapot zijn in de laptop? Op het moederbord ofzo?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan