krijg geen ip van dhcp

Status
Niet open voor verdere reacties.

denickmans

Gebruiker
Lid geworden
17 jan 2002
men router deelt (zoals de meeste routers dat doen)via dhcp ip's uit aan de clients in het netwerk, dit is in een range van 192.168.2.2-192.168.2.7, nu deed hij dit altijd perfect tot vandaag, had hier een pc weggehaald en een andere in de plaats aangesloten, maar inplaats van een ip zoals 192.168.2.x te krijgen, krijgt hij (van windows zelf ofzo?) 169.254.222.76 (uit een andere ip klasse dus) hoe komt dit en wat kan ik eraan doen om het op te lossen?
Alvast bedankt!

srr dit hoort thuis in w2k, d8 ff dat ik op een xp bezig was (niet dat dat veel uitmaakt ofzo...)

heb je al een renew gedaan bij ipconfig.

Ik zal deze dan meteen even verplaatsen naar windows 2000

ja, maar dan krijg ik de foutboodschap: kan de DHCP-server niet bereiken.

Er is wel een verbinding, maar kan het mss toch zijn dat er iets fout is aan de utp kabel?

heb jij de kabel zelf gemaakt.
heeft deze kabel nooit gewerkt.
wat heb je al gedaan met ipconfig.

kabel is gekocht, heeft altijd gewerkt, ipconfig geeft ip 169.254.222.76, ipconfig/renew geeft dat de dhcp niet bereikbaar is...

doe eens een ipconfig /release en daarna een ipconfig /renew

er geen enkele apdaptor die aan DHCP gebonden die een DHCP adres heeft.de adressen zijn automatisch geconfigureerd en kunnen niet vrijgegeven worden.

zoals ik al dacht...:confused:

ik heb hier op het forum ooit eens een commando gezien waarmee je drivers kon resetten, en dat bood toen oplossing, dit is wel een ander probleem, maar je weet maar nooit, weet iemand dit commando nog?

Laatst bewerkt:
denk dat je bij het verwijderen van je pc in je router de pc op de black list heb gekregen.
Probeer je mac-adres van je kaart in de router toe te voegen en daarna een reboot op je router.

Succes! :thumb:

het is opgelost, hoe raar het ook was, het lag aan de kabel :rolleyes: strange, maar zo was het :D

in ieder geval bedankt voor de hulp!

Graag gedaan en suc6 verder.:D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan