krijg geen rechten over een map ???

Status
Niet open voor verdere reacties.

Daan2012

Gebruiker
Lid geworden
21 dec 2013
Hoi,
Ik heb een volgend probleem :
Ik kan namelijk geen rechten van een map aan mij geven, en ik kan ook geen eigenaar worden...
Wand als ik dat probeer dan zegt windows dat ik daar ook geen recht op heb, en ik ben toch echt administrator !!!

kan iemand mij helpen ?

Thnx'

Ps : best wel suf ( het is toch je eigen computer :-) )

Je kan 'TakeOwnerShip' in het register instaleren, dan met een rechtermuisklik op een bestand of map 'Take Ownership' klikken en je kan alles met de map doen wat te wilt.

Download: hierin zitten 2 bestanden, dubbel klik op 'InstallTakeOwnership.reg' om te instaleren, 'RemoveTakeOwnership.reg', tja die verwijderd het :p
http://www.howtogeek.com/downloads/TakeOwnership.zip

Over welke map hebben we het trouwens? Zou het jammer vinden als ik je help de Windows map te verwijderen :p

De program files map, wand ik kan iTunes niet installeren omdat hij dan zegt geen toegang te hebben om daar iets ergens te schrijven ?
(Ik bedoel met daar natuurlijk de map)...

Rechtsklik de map -> Vink "Alleen lezen" uit.

hoi,

wat jullie zeggen helpt helaas allemaal niet...
heeft iemand misschien een ander idee ?

BTW, bedankt voor jullie hulp :-)

oja,
hij zegt dat ik de machtiging van ene of andere code moet hebben hier die code :
S-1-5-5-21-1417001333-1303643608-839522115-1007
vreemd ???

Laatst bewerkt door een moderator:
Dat is gewoon een SID, oftewel een anduiding van een gebruikersobject dat (ooit) de eigenaar (of minstens de rechthebbende) was.

Probeer het eens met PSExec, en kijk vooral naar het psexec -i -d -s c:\windows\regedit.exe voorbeeld.
Zou ook kunnen werken met:
psexec -i -d -s c:\windows\explorer.exe

Kijk of je in het nieuw geopende Verkenner venster wél eigenaar kunt worden en vooral daarna vanuit datzelfde Verkenner vernster jouw NORMALE gebruikersaccount rechten geven (full control/volledige controle, bijv.)

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan