krijg geen toegang tot netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Breizhnl

Gebruiker
Lid geworden
21 apr 2004
Berichten
60
Nou, had ik het zo mooi voor elkaar. Mijn draadloze netwerk werkte. Maar toen moest ik mijn laptop formateren. En nu werkt het netwerk dus niet meer. Het netwerk werkt via het programmatje van sitecom. Op beide computers zit een norton firewall. Uitzetten hielp niet. Het is niet dezelfde versie, kan dat het zijn.
Iemand nog iedeën?:(
 
Kun je wel met die laptophet internet op.
welke windows versie.
heb je mappen gedeeld
Hoe log je in.
 
GA via je andere pc eens je router in en kijk eens of er iets staat dat de mac adressen gelocked zijn.

Misschien heeft die hem automatisch verwijderd en moet je hem nu handmatig toevoegen
 
Nee, ik kan het internet niet op met die laptop. Ik heb geen router. De desktop draait met XP en de laptop met 98 SE. Ik krijg het niet voor elkaar om op mijn laptop mappen te delen. Lukte voor het formatteren wel. Inmiddels heb ik de firewall en de hele norton system works van mijn laptop verwijdert.
 
Danmaak je dus via een crosskabel contact.
Doe op de XP machine de wizzard klein thuis netwerk maken.
Dan kun je op een gegeven moment een diskette maken voor de 98 machine.
Dat doe je en dat kleine programma voer je dan op de 98 machine uit.
Dan zou het na het delen van de mappen moeten werken.
 
Heb je bestands en printerdeling wel aanstaan?
 
Mijn netwerk gaat via een usbstick in mijn desktop (XP) en in mijn laptop een PCcard. Beiden van sitecom.
Ja, dat delen van bestanden is dus een probleem op mijn laptop. Bij netwerkinstellingen heb ik het delen aangezet, maar vervolgens kan ik geen map of bestand delen. Kan het in geen enkel menu vinden.
 
Het delen van de mappen is inmiddels gelukt. Nu alleen nog het volgende. Het sitecom programma geeft aan dat ze verbinding hebben met elkaar. Alleen zie ik in geen van beide netwerkomgevingen een computer staan. In allebei dus twee keer nix. Hellup!!!!:(
 
Heb je de computers al eens laten zoeken naar elkaar.
Het is wel niet nodig maar geef ze beide eens dezelfde domein naam.
 
Ik heb ze laten zoeken, maar nix.
Dezelfde domeinnaam, oké. Waar doe ik dat?
 
In XP in het configuratiescherm en dan systeem.
In 98 weet ik het zo 1 2 3 niet.
Maar dat zal ook in die buurt zijn.
 
Sorry hoor, ben beetje digibeet.
Domeinnaam kan ik niet vinden in systeem, wel computernaam.
 
ja en als je dan bij computernaam even verder leest staat er ook dat je de computer lid kunt maken van een domein.

domeinnaam dus.
 
Niet bij win XP Home edition. Dat is alleen bij NT of zo iets staat er in het help gedeelte.
 
doe maar werkgroep dan.
 
Kun je de computers pingen.

in de xp computer via start uitvoeren type CMD en geef een enter
dan ipconfig typen en dan een enter.
schrijf de gegevens op.
dan de 98 machine gan naar de dos promt en type daar ipconfig en schrijf die gegevens ook eens op.
Plaats die gegevens hier eens.
 
XP
verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:
IP-adres: 192.168.1.1
Subnetmasker: 255.255.255.0
standaardgateway:

98
IP-adres: 192.168.1.2
Subnetmasker: 255.255.255.0
standaardgateway:
 
Dus ze zitten in 1 netwerk en zien elkaar ook.
Draadloos toch he?
firewal van windows in xp uitstaan?
xp heeft namelijk ook zelf nog een firewal.
heb je de gast account in xp uitstaan?
 
Ja, een draadloos gebeuren van sitecom.
Alles staat goed.

Zou automatisch configureren van het draadloze netwerk kunnen helpen. Dat vondt ik in XP.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan