krijg geen wifi tussen speedtouch en linksys

Status
Niet open voor verdere reacties.

roofgier

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 okt 2010
Berichten
4
Hoi forumgenoten,

Ik wil al geruime tijd mijn speedtouch 546i (isdn) modem verbinden met een Linksys WRT320N router, zodoende heb ik dan draadloossignaal..maar....
Het lukt mij echt niet....van alles gegoogled, maar ik kom niet tot de oplossing.
Zou iemand mij kunnen/willen helpen ? Ik ben namelijk op het punt gekomen om de Linksys als frisbee te gaan gebruiken.. :)

Alvast heel erg bedankt !
Vr.Gr.
Rogier
 
Dat zou toch mogelijk moeten zijn.
Jammer dat je niet vermeld wat je al gedaan hebt.
Heb je al geprobeerd om de firewall(s) tijdelijk uit te schakelen bij het configureren?

De volgende dingen zijn belangrijk
Sluit de pc om de linksys te configuren direct op de linksys aan.
De kabel vanuit de speedtouch moet in één van LAN ingangen van de Linksys zitten. dus niet op op de WAN (internet poort)
In de linksys moet de DHCP uit, de functie op router.
Het local ip adres van de linksys moet ingesteld worden binnen de range van de DHCP van de speedtouch (b.v. 10.0.0.149)
Lees verder de beschrijving van linksys
Link
Wanneer de routers elkaar niet zien helpt het mogelijk om beide apparaten even uit te zetten en vervolgens eerst de speedtouch op te starten en dan de linksys.
I.p zou het zo moet lukken en anders lezen we dat hier.

mvg Leo
 
Hoi Leo,

Bedankt voor je reactie.
Ik had de uitleg van Linksys ook gevonden, maar het lukt mij niet goed.
Ik snap namelijk niet goed wat ik nu precies met de IP-adressen moet doen...hoe weet ik welk IP de Speedtouch heeft en welk IP moet ik dan in de Linksys neerzetten ?
Hopelijk kun je me nog verder op weg helpen ?

Rogier
 
de speedtouch heeft 10.0.0.138 (als dit niet aangepast is).

De linksys wordt 10.0.0.149 bij networksetup > local ipadres
 
Hey Leo,

Het is allemaal perfect gelukt !! Heel erg bedankt voor je hulp.
Ik weet alleen nog steeds niet hoe jij aan het juiste IP adres bent gekomen...wellicht nog ergens een link te vinden hiervoor ?
Nogmaals dank.

Gr.
Rogier
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan