Krijg geluid niet werkend na herinstallatie(AC'97/SiS 7012)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Murrayz

Gebruiker
Lid geworden
18 sep 2007
Natuurlijk heb ik eerst even gegoogeld en hier de searchbutton gebruikt maar o.a. deze thread kon mij niet helpen:

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=167958

Wanneer ik de installatie van de driver wil afronden krijg ik zo'n blauw scherm (jullie kennen het wel neem ik aan, zeg even als je plaatje wil)

Ik heb een ASUS P4S800 moederbord.

Verdere specificaties indien nodig
Intel Pentium 4, 3.0 GHz
Ati Radeon 9550, 512mb
160 GB

Niet echt goede computer maar moet 'm even fixen voor kantoor- en schoolgebruik

Laatst bewerkt:
Wel eerst de chipset drivers geinstalleerd en daarna systeem een keer opnieuw opgestart? Dat MOET voor je de andere drivers installeert

Chipset driver bedoel je van moederbord toch?

Ben niet zo'n ervaren computerman by the way :rolleyes:

Inderdaad de chipset drivers voor je moederbord:thumb:

Ik weet niet of ik dat heb gedaan, heb wel de ASUS CD die ik erbij kreeg erin gedaan maar zag verder niet echt chipset driver of iets

Kijk dan nog eens even op de cd, ze moeten er op staan. Anders downloaden op de site van Asus.

Gaat ik even doen, ik post zo weer of gelukt is (of niet)

Bedankt voor je snelle reacties alvast

Kan 't niet vinden, staat sowieso niet op die CD en via de ASUS site kan ik alleen losse dingen downloaden (Audio, BIOS etc updates)

Heb nog even gekeken op de Asus site, 99,9% kans dat de daar genoemde VGA drivers de complete chipset-drivers bevatten, probeer die maar even!

Laatst bewerkt:
Okay heb wat ik hierboven zei geïnstalleerd en kreeg na het opnieuw opstartem geen meldingen meer dus installeerde wederom AC97 driver, zelfde probleem, weer blauwe scherm.

Heb ik niet goed geïnstalleerd ofwat? Ik snap er niks van :shocked:

Al geprobeerd, die opent geeneens nadat ik hem op Destkop heb gezet.

Okay, bedankt voor de hulp man.

Even voor de duidelijkheid:

Ik had niet met eigen driver maar van een andere site, kom ik net achter. Dit krijg ik met de normale driver (na het installeren van die AGP) + de WMP error erin verwerkt:

[smallimg]http://i42.tinypic.com/2eohevd.png[/smallimg]

P.S. Is het misschien mogelijk om te checken of die AGP installatie wel is gelukt? Ik neem aan van wel maar ik vind het zo raar dat het zo'n gedoe is om een geluidskaartje. Hij deed het prima voor de herinstallatie

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan