krijg harde schijven niet meer open

Status
Niet open voor verdere reacties.

dragonscan

Gebruiker
Lid geworden
23 jun 2004
ik had dus een probleem met verborgen mappen op mijn pc en ik heb dan deze link gekregen en de instructies gevolgd.
http://www.thinktechno.com/2007/08/...sibleinvisible-if-folder-option-isnt-working/
maar vanaf dan krijg ik mijn harde schijven niet meer open.
hij vraagt altijd, dit programma openen met... en dan krijg ik zo de lijst waaruit ik kan kiezen.
ik heb geformateerd maar dit blijkt het dus ook niet op te lossen
als ik rechts klik op de schijven zijn de plaatsen waar normaal: openen en verkennen staan veranderd in rare letters waar ik niets van kan maken.
kan iemand mij plz helpen hoe ik mijn schijven terug normaal krijg?

heb er dus een pic van gemaakt om toch iets duidelijker te kunnen zijn.
edit: heb nieuwe pic gemaakt
hds.JPG

Laatst bewerkt:
ja dit blijkt een goede hulp te zijn maar als ik zelf een naam toevoeg, met welk programma moet ik die harde schijf dan openen of verkennen?

of kan ik niet gewoon die regedit copieren van een pc waar die nog wel werkt?
maar een format c zou het toch moeten opgelost hebben?

Laatst bewerkt:
ik heb geformateerd maar dit blijkt het dus ook niet op te lossen
Bedoel je geformatteerd en een nieuwe installatie erop,of gedefragmenteerd ?
of kan ik niet gewoon die regedit copieren van een pc waar die nog wel werkt?
Nee,dat gaat niet werken,het register zal te veel verschillen door de andere hardware die hij bevat,tenzij hij exact hetzelfde is,maar zelfs dan geloof ik er niet in.

Gisteren kon ik na een harde reset m'n E: schijf niet meer openen,kreeg de melding "fout tijdens een bewerking in een pagina".

Ik heb dit in Start > Uitvoeren,met chkdsk X: /f kunnen oplossen.

Waar X voor de partitieletter staat.

Uitleg CHKDSK.
http://www.microsoft.com/technet/pr...ab9-a5e7-4de9-907a-0f172b5a6a4e.mspx?mfr=true

Greetz

Laatst bewerkt:
ik heb dus geformateerd
dus volledige schijf geformateerd en een volledig nieuwe installatie van windows erop gezet en zelfs dit heeft het probleem niet kunnen oplossen.

Heb je CHKDSK ook geprobeerd?

Start daarna ook nog 2x de PC op.

Laatst bewerkt:
ja heb ik ook geprobeerd met alle letters die je als achtervoegsels kan gebruiken maar werkt nog steeds niet.

als ik via mijn verkenner ga kan ik die schijven nog wel openen.

Haal de Windows-versie van Testdisk eens op.

http://www.cgsecurity.org/

http://www.cgsecurity.org/wiki/TestDisk_Download

1.Start Tesdisk en enter.
2.Kies de goede schijf en enter 2x.
3.Kies Advanced en enter.
4.Zorg dat "Boot" geselecteerd staat en enter.

Plaats van punt 4 de printscreen hier.

Alt + PrtScn toetscombinatie!!

Start -> Uitvoeren -> type -> mspaint.exe, Bewerken -> Plakken, Bestand -> Opslaan als -> [Bestandstype: JPEG] + naam invullen.
Uploaden via de Paperclip knop bij aanmaak van een bericht. Daar Bladeren kiezen, dan Uploaden knop, dan Sluit venster.

Greetz

dit zijn dus 2 screen die je gevraagd hebt
de 1e is er 1 van mijn c schijf die de enige is die nog wel werkt
de 2e is van 1 van de schijven dat niet meer werkt.

Bijlagen

• werkende.JPG
    werkende.JPG
    43,8 KB · Weergaven: 44
  • slechte.JPG
    slechte.JPG
    43,6 KB · Weergaven: 48
Op de werkende 80GB schijf,zijn de bootsectors niet "identical" vreemd genoeg en op de niet werkende wel,dat had ik eerder andersom verwacht :confused:

Dit vind ik een erg lastige,moet ik bekennen.Je zou kunnen proberen de 250GB schijf in een andere PC erbij te plaatsen,als slave ingeval van een IDE-schijf,om daar te testen of het aan deze schijf ligt,maar een echt goed idee vind ik dat niet.

Ik heb n.l. ook eens gelezen,dat men door alleen het bijplaatsen op deze manier, juist een bootsector probleem kreeg :shocked:

Staan er meerdere partities op de 80GB schijf,waar wellicht ook nog belangrijke data op staat?

Zoniet,dan kun je via "Backup BS" de bootsectors gelijk maken.Selecteer Backup BS en enter,volg verder de aanwijzingen.
Start daarna de PC opnieuw op.

Het punt is natuurlijk,dat het wel via de verkenner werkt dus..............

Laat even weten wat je er van vindt.

Greetz

Laatst bewerkt:
Volgen mij zijn de plaatjes omgewisseld, bij de "goede" kloppen de aantal cylinders niet.

Kijk eens met PTEDIT32 hoe daar de boel wordt aangegeven en zet er hier ook screenshots van neer.
Wel de foute schijf en partitie kiezen zonder dat er andere disktools worden gebruikt.
Link van @Wanderer gepikt.:)

Link van @Wanderer gepikt.
Eerlijk gezegd geen idee meer van wie ik hem "gepikt" heb ;)

Kun je dat,wat het aantal cylinders betreft,even toelichten Lange Pier,ik zit naar dat plaatje te staren en ik zie het niet :o:shocked:

Greetz

de plaatjes zijn dus niet omgedraaid nee
en de 80gb schijf heeft dus mijn c partitie die wel open gaat, maar deze heeft ook d partitie en die gaat dus niet open.

dit is dus het plaatje van 1 van de schijven dat niet goed werkt.

Bijlagen

• slechte schijf.JPG
    slechte schijf.JPG
    41,1 KB · Weergaven: 50
Laatst bewerkt:
de 80gb schijf heeft dus mijn c partitie die wel open gaat, maar deze heeft ook d partitie en die gaat dus niet open.
Volgens mij haal je partities en schijven door elkaar.

Je zegt dat de D: partitie op de 80GB schijf niet open wil,maar je plaatst een plaatje van een 250GB schijf :confused:

Eerlijk gezegd geen idee meer van wie ik hem "gepikt" heb ;)

Kun je dat,wat het aantal cylinders betreft,even toelichten Lange Pier,ik zit naar dat plaatje te staren en ik zie het niet :o:shocked:

Greetz

Bij de bovenste weergave, CHS, staat bij de cylinders 9964 en bij de partitie 4131.

TS, in ptedit32 met de muiscursor even op de 0F gaat staan en voor Goto EPBR kiezen, dit is een extendet partitie die 0F, daarin zit nog een logisch station met een NTFS partitie, een 07 type.

Probeer eens aan het progje Acronis Disk Director te komen, een werkende.

zal even verder uitleggen:
ik heb dus 5 partities in totaal op mijn computer en die staan over 3 harde schijven.
mijn c partitie werkt perfect.
mijn 4 andere partities werken dus niet goed.
heb je liever een plaatje van een andere partitie anders? ze geven allemaal hetzelfde hoor.

ik heb Acronis Disk Director Suite, een werkende.

Laatst bewerkt:
zal even verder uitleggen:
ik heb dus 5 partities in totaal op mijn computer en die staan over 3 harde schijven.
mijn c partitie werkt perfect.
mijn 4 andere partities werken dus niet goed.
heb je liever een plaatje van een andere partitie anders? ze geven allemaal hetzelfde hoor.

Wilde net vragen hoe groot die schijven zijn en welke partities erop staan, je kunt ook een screenshot van schijfbeheer maken of met die Acronis Disk Director, om het duidelijk te maken.

Bij de bovenste weergave, CHS, staat bij de cylinders 9964 en bij de partitie 4131
Dat heeft niet te maken met het feit,dat er meerdere partities op de schijf aanwezig zijn?

hier dus de foto van mijn schijfbeheer

Bijlagen

• schijfbeheer.JPG
    schijfbeheer.JPG
    95,4 KB · Weergaven: 44
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan