Krijg het modem maar niet ingesteld

Status
Niet open voor verdere reacties.

rene90

Gebruiker
Lid geworden
27 jul 2006
Hallo,

Ik ben al een tijdje aan het *****n met dat modem en word er vrij ziek van, vandaar me vraag nu maar eens op dit forum.

Wat jullie nodig hadden:
-PC1 zonealarm free + nod 32
-PC2 windows firewall + nod 32
-windows xp
-heb een internet verbinding van planet, met zo een usb modem en een splitter ertussen, ADSL dan toch?
-ADSL Modem with Wireless-G Router van belkin
-Heb op me nieuwe pc een draadloze usb ontvanger van het merk Syscom

Ik zal even proberen uit te leggen wat ik al geprobeerd heb en hoe de setup is zeg maar,

Vanaf de telefoonlijn gaat hij in een splitter, vanaf die splitter naar het usb modem, usb modem in usb-poort + telefoonlijn-poort achter PC1 dus,

zo is de opstelling waarmee ik gewoon kan internetten op pc1, volgens de handleiding moet je het usb modem ertussenuit gooien, het draadje wat uit de muur komt in het modem, en dan een stukje netwerkkabel van het modem naar je pc, maar ik krijg de instellingen niet zo ver dat ik dus internet krijg op PC1, waardoor ik het zeker niet op PC2 krijg met de draadloze ontvanger.

Nu zit alles weer normaal en heb ik alleen dat stukje netwerkkabel tussen het modem met ingebouwde draadloze router en PC1 gehouden, nu ziet PC2 wel gewoon PC1 dus kan ik via draadloze ftp wel bestanden overzetten, kan je nu niet zorgen dat PC1 zijn internet verbinding gaat delen? ik had ergens gelezen dat dat niet kan met een usb modem?

Indien vragen stel maar:)

Alvast hartelijk dank,

Groeten:)

Laatst bewerkt:
Je opstelling is mij helaas nog niet helemaal duidelijk. :o
Wel kan ik je vertellen wat zou moeten werken.

Telefoonkabel --> Splitter --> Telefoonkabel in Wan aansluiting van de ADSL Modem with Wireless-G Router van belkin.

Ga vanuit de Belkin met een netwerkkabel naar pc 1 en draadloos naar pc 2

Je Belkin zou dus als modem moeten worden ingesteld (username/password ed.) en de usb modem (standaard van Planet neem ik aan?) kan in de wilgen worden gehangen. :)

zo was de opstelling ook precies zoals je het verteld,

alleen ik krijg de instellingen gewoon niet goed ingesteld, ik krijg het maar niet zover dat hij op "connect" komt,

hebben jullie misschien de instellingen van planet,

dus subnet mask, Dns servers, pppoa / pppoe

en bij ip adres gewoon het ip adres invullen wat ik van planet vast heb, of van de pc in het netwerk dus 192.168.2.12 iets in die richting?

Groeten:)

heb echt al het hele net af gezocht en ik krijg het maar neit zover,

echt ingesteld precies zoals aangegeven,

kan het niet zo zijn dat de router+ingebouwde modem gewoon niet werkt met planet?

want het is normaal wel mogelijk om gewoon via ISDN usb modem het werkend te krijgen?

rene90 zei:
want het is normaal wel mogelijk om gewoon via ISDN usb modem het werkend te krijgen?
ISDN? Dan heb je een Annex B modem/router nodig, die heb je ook?

Uhm...hoe kan je zeker weten of je adsl of isdn heb, heb hier toevalig een afschrift van kpn liggen:

belbasis isdn abbonoment
abbonoment kpn adsl lite,

wel adsl dus?

Je kunt naar mijn weten zowel adsl binnenkrijgen via de anologe als de isdn lijn, het enige verschil hierin is dat je een ander type modem nodig hebt, in dit geval zul je dus een annex B (voor isdn) nodig hebben.

Wat is het type Wireless-G Router van Belkin heb je?
In dit geval zul je dus het annex B type moeten hebben.

Je hebt wel adsl ja (laatste vraag).

okee nou dan zijn we erachter denk ik:)

het is een annex a inieder geval het modem met ingebouwde router dus,

maar het is dus nu duidelijk dat ik ANNEX b nodig heb, en dan zou het moeten zijn opgelost?

Kan ik wel wat ik nu heb dus belkin modem+draadloze router gebruiken als ALLEEN router, want die werkt namelijk goed, maak gebruik van draadloze ftp server om bestanden over te zetten.

Wat is nu handig om te doen? planet mailen vragen welke zij adviseren, en vragen of ik korting krijg of iets dergelijks omdat ik al 3 jaar klant ben?

Hartelijk dank ben stukkie verder weer:D

wat is ongeveer een prijs van een normaal annex b modem, (internet aansluiting is 3 mb/s)

deze

zou dus moeten werken toch?

en kunnen jullie mij de precieze opstelling vertellen?

uit de muur modem in, van modem pc1 in, van pc1 netwerkkabel naar router, en die zend het internet signaal naar boven toe?

Misschien zit hier nog iets voor je bij.

Voor de rest zou je opstelling alsvolgt kunnen zijn:
Telefoonkabel --> Splitter --> Telefoonkabel in Wan aansluiting van de ADSL Modem --> Wireless-G Router van belkin (modem functie uit) --> vanuit daar naar pc1 en pc2.

Telefoonkabel --> Splitter --> Telefoonkabel in Wan aansluiting van een geheel nieuw ADSL Modem/router met Wireless functie --> vanuit daar naar pc1 en pc2.

Meestal verschilt de prijs niet veel met modem en modem/routers dus ik raad je aan om een goed te gaan vergelijken.

Misschien is een tweede-hands modem nog een optie?
Die link die je gaf lijkt mij ook wel een goeie.

rene90 zei:
Kan ik wel wat ik nu heb dus belkin modem+draadloze router gebruiken als ALLEEN router, want die werkt namelijk goed, maak gebruik van draadloze ftp server om bestanden over te zetten.
Ja dus. :)

toppertje hartelijk dank voor de info:)

ik houd dit modem met ingebouwde router want die werkt goed, en had die "nieuwehands" gekocht voor 25 eurotjes, en daarmee kan ik verbinding maken en goed ook;) dus alleen een modem nog:D neem wel van speedtouch want anders geeft planet geen ondersteuning,

toppertje:) hartelijk dank, ik ga even wachten op me salaris:) en even modempje kopen, of kijken of iemand er nog 1 heeft liggen,

heeft lang op zich gewacht al dit gebeuren, hopelijk krijg ik nu ff lekker snel internet boven,

alleen nog een laatste vraagje, hoe beveilig ik me netwerk nou? via netwerksleutel ofzo toch? maar waar kan je dat instellen dan?

groeten:D

ooh ja en nog een vraag...er stond bij de link die ik gaf van dat modem, 1 poorts?

moet dat niet meer zijn?

en er gaat dus telefoonkabel in modem, en dan netwerkabel van modem naar router?

cheers:D

rene90 zei:
ooh ja en nog een vraag...er stond bij de link die ik gaf van dat modem, 1 poorts?
moet dat niet meer zijn?
Ik dacht dat je die ene poort in de router kon steken maar echt 100% zeker weet ik dat niet, ik zou voor de zekerheid even informeren.
rene90 zei:
en er gaat dus telefoonkabel in modem, en dan netwerkabel van modem naar router?
Klopt. :)
rene90 zei:
Dat zij de verkoper ook toen ik mijn trouwpak uitzocht. :D :D
rene90 zei:
alleen nog een laatste vraagje, hoe beveilig ik me netwerk nou? via netwerksleutel ofzo toch? maar waar kan je dat instellen dan?
Kijk daarvoor hier eens.

Hmmmmmm nu denk ik ff na he,,,,,,

als nou vanuit de muur naar modem gaat via telefoonkabel, netwerkkabel van modem naar router, en dan pakt hij boven dus via draadloos het op, maar hoe krijgt pc 1 dan internet? :p

vanuit muur modem in, van modem netwerkkabel naar pc1 ingang op het modem, van het modem pc2 gat een netwerkkabel naar de netwerkkaart van PC1?

Als het goed is heeft de router meerdere poorts waar je meestal een stuk of vier pc's aan kunt hangen.
Wireless regelt hij de verbinding naar je pc boven en met een draadje naar pc1.
Het is ook:
Telefoonkabel --> Splitter --> Telefoonkabel in Wan aansluiting van de ADSL Modem --> Wireless-G Router van belkin (modem functie uit) --> vanuit daar naar pc1 en pc2.

Admin_Frisian zei:
Als het goed is heeft de router meerdere poorts waar je meestal een stuk of vier pc's aan kunt hangen.
Wireless regelt hij de verbinding naar je pc boven en met een draadje naar pc1.
Het is ook:

de router heeft inderdaad 4 poorten,

vanaf het modem gaat hij in welk gat van de router? in 1 v/d 4 netwerkaansluitingen?

vanuit daar naar pc1 en pc2

en dan draadloos beide dus moet ik nog een usb ontvanger voor pc1 kopen?

Dat zou dan via de wan ingang moeten (RJ 45 stekker), zit die op de Belkin?
Daar heb ik even niet bij stilgestaan, sorry, lees voor de zekerheid even de handleiding door over dit onderwerp maar ik heb het idee dat het gewoon mogelijk moet zijn.
Welk model is het trouwen, ik kan'm hier niet tussen vinden.

Van de router kan met een draad naar pc1, als je ook draadloos wilt zul je daar een onvanger op moeten zetten inderdaad.
Dat kan een usb zijn maar ook een pci kaartje.

deze is het

Dussssss hmmm zo een verbinding zit niet op de router,

dus wat nu te doen:p

gewoon extra usb ontvanger kopen? kost zo een 30 euro,

en dan dus even de finale opstelling (als ik goed heb opgelet:love: )

telefoonkabel uit de muur in het modem, van het modem met netwerkkabel naar de router, en dan kan ik het draadloze signaal oppikken op beide pc's, dus beide pc's worden dan draadloos,

kan je nie twat ik zei gewoon van modem naar router, en van router weer met netwerkkabel naar pc1?

want hoe kan je in godsnaam anders het modem instellen dan?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan