• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Krijg het niet voor elkaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

tijnveldhorst

Gebruiker
Lid geworden
23 mei 2013
Goedemiddag allemaal,

Ik heb een probleem met de samenstelling van een formule in excel en krijg het zelf niet voor elkaar. De bedoeling van de formule is als volgt:

Als ik X in cel K16 invoer
Dan is het bedrag wat in cel I16 of J16 staat betaald (dit ook in 1 van de 2 cellen weergeven)
En verschijnt het niet in de tabel op het andere blad genaamd ' overzicht minderwerk ' ! E16

Het is de bedoeling dat ik het overzichtsblad van het meer- en minderwerk splits in 1 voor het meer en 1 voor het minderwerk.

Ik hoop dat iemand me uit de brand kan helpen hiermee.
Alvast heel erg bedankt. Met vriendelijke groet,

Tijn Veldhorst

Laatst bewerkt:
Graag een xls voorbeeldbestandje
Dat maakt het praten een stukje eenvoudiger.

Ik begrijp het probleem niet. In kolom I en J staan geen bedragen.
Als er een datum wordt ingevuld in kolom H verschijnen de bedragen in I of J en worden overgenomen in de betreffende tabbladen.
Als er een x ingevuld wordt in kolom K wordt deze ook geplaatst in het tabblad.
Groeten plongske

Het overzicht meer- en minderwerk is onderverdeelt in 25 bladen. Het totaal van blad nr. 1 komt op het overzichtsblad op de regel waar nr. 01 staat. Zodra de datum is ingevuld verschijnt het bedrag in de kolom meer (I) of minderwerk (J), afhankelijk of het een negatief of positief getal is. Ik wil heel graag dit overzicht opsplitsen in 1 blad voor meer en 1 blad voor minderwerk, met de bedoeling dat als ik een x bij de kolom gefact. (K) in het overzichtsblad meer- en minderwerk invul excel hem niet meeneemt in de opgesplitste tabel, omdat hij betaald is. Ook wil ik heel graag de regels in de opgesplitste tabellen onder elkaar weergeven, als ik op het overzichtblad van het meer- en minderwerk bijv. op regel 1 en 10 minderwerk heb, wil ik die in de opgesplitste tabel op regel 1 en 2. Alvast heel erg bedankt voor jullie moeite. Groetjes,

Tijn

Tijn,
Probeer eens om volgende formule in te voeren in cel I 14 en cel J14
=ALS(ISLEEG(H14);"n.t.b.";ALS(K14="x";"n.t.b.";ALS(E14>0;E14;0)))
Ik kon het niet testen omdat de cellen beveiligd zijn.
Groeten plongske

Tijn,

wat is er wel en wat is er niet gelukt?

Ik heb als eerste even de beveiliging eraf gehaald. Als ik de x bij gefact. (K14) invul staat er betaald in beide cellen (I en J), ik wil graag dat het alleen in de cel staat waar het om gaat. Ook blijft het bedrag in cel E14 staan, waar ik ook de tekst betaald zou willen weergeven.

Het tweede probleem: Ik wil heel graag dit overzicht opsplitsen in 1 blad voor meer en 1 blad voor minderwerk, met de bedoeling dat als ik een x bij de kolom gefact. (K) in het overzichtsblad meer- en minderwerk invul excel hem niet meeneemt in de opgesplitste tabel, omdat hij betaald is.

Het derde probleem: Graag wil ik de regels in de opgesplitste tabellen onder elkaar weergeven, als ik op het overzichtblad van het meer- en minderwerk bijv. op regel 1 en 10 minderwerk heb, wil ik die in de opgesplitste tabel op regel 1 en 2.
Alvast heel erg bedankt voor jullie moeite. Groetjes,

Tijn

Plaats het bestand eens zonder beveiliging.
Groeten plongske

Sorry,
had niet gezien dat het bestand vernieuwd is.
Groeten plongske

Tijn,
1e deel opgelost zie bijlage
Bekijk bijlage 185061
Ik zie niet onmiddellijk een oplossing voor deel 2 en 3.
Dit zal wellicht met een macro of VBA moeten gebeuren.
Dit is echter niet mijn specialiteit.
Groeten plongske

Hi Plongske,

Heel erg bedankt voor je hulp. Je hebt me zwaar uit de brand geholpen :)
Zou ik deel 2 en 3 wellicht met filters kunnen oplossen.
Groeten,

Tijn

Tijn,
Heb toch een oplossing gevonden denk ik, maar ben nog even bezig met de formules op hun plaats te krijgen.
Groeten plongske

Tijn,
Wil je de topic afzetten als je probleem is opgelost?

Tijn,
Het is wel interessant voor anderen.
Wat ik bedoel met topic afzetten is de vraag als opgelost markeren.
Wie een vraag plaatst op het forum kan de vraag markeren als opgelost.
Groeten plongske

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan