Krijg Joomla op Xampp niet aan de gang

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bruce The Boss

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 aug 2002
Berichten
1.945
Hallo,

Ik wil even tijdelijk Joomla 1.5 op mijn computer installeren d.m.v. Xampp maar het wil niet lukken.

Ik heb de onderstaande stappen doolopen:
Xampp gedownload en geïnstalleer
Apache / MySql en Filezilla aangezet (zijn alle drie groen)
in de map c:\xampp\htdocs\joomla\ de bestanden van Joomla 1.5 uitgepakt

Als ik nu naar http://localhost/joomla ga gaat hij door naar http://localhost/joomla/installation/index.php maar dan krijg ik de onderstaande meldingen:

Strict Standards: Non-static method JLoader::import() should not be called statically in C:\xampp\htdocs\joomla\libraries\joomla\import.php on line 29

Strict Standards: Non-static method JLoader::register() should not be called statically in C:\xampp\htdocs\joomla\libraries\loader.php on line 71

Strict Standards: Non-static method JLoader::import() should not be called statically in C:\xampp\htdocs\joomla\libraries\joomla\import.php on line 32

Strict Standards: Non-static method JLoader::register() should not be called statically in C:\xampp\htdocs\joomla\libraries\loader.php on line 71

Strict Standards: Non-static method JLoader::load() should not be called statically in C:\xampp\htdocs\joomla\libraries\loader.php on line 161

Strict Standards: Non-static method JLoader::register() should not be called statically in C:\xampp\htdocs\joomla\libraries\loader.php on line 138

Strict Standards: Non-static method JRequest::clean() should not be called statically in C:\xampp\htdocs\joomla\libraries\joomla\import.php on line 33

Strict Standards: Non-static method JRequest::_cleanArray() should not be called statically in C:\xampp\htdocs\joomla\libraries\joomla\environment\request.php on line 463

Strict Standards: Non-static method JRequest::_cleanArray() should not be called statically in C:\xampp\htdocs\joomla\libraries\joomla\environment\request.php on line 464

Strict Standards: Non-static method JRequest::_cleanArray() should not be called statically in C:\xampp\htdocs\joomla\libraries\joomla\environment\request.php on line 465

Strict Standards: Non-static method JRequest::_cleanArray() should not be called statically in C:\xampp\htdocs\joomla\libraries\joomla\environment\request.php on line 466

Strict Standards: Non-static method JRequest::_cleanArray() should not be called statically in C:\xampp\htdocs\joomla\libraries\joomla\environment\request.php on line 467

Strict Standards: Non-static method JRequest::_cleanArray() should not be called statically in C:\xampp\htdocs\joomla\libraries\joomla\environment\request.php on line 468

Strict Standards: Non-static method JLoader::import() should not be called statically in C:\xampp\htdocs\joomla\libraries\joomla\import.php on line 35

Strict Standards: Non-static method JLoader::register() should not be called statically in C:\xampp\htdocs\joomla\libraries\loader.php on line 71

Strict Standards: Non-static method JLoader::import() should not be called statically in C:\xampp\htdocs\joomla\libraries\joomla\import.php on line 38

Strict Standards: Non-static method JLoader::register() should not be called statically in C:\xampp\htdocs\joomla\libraries\loader.php on line 71

Strict Standards: Non-static method JLoader::import() should not be called statically in C:\xampp\htdocs\joomla\libraries\joomla\import.php on line 39

Strict Standards: Non-static method JLoader::register() should not be called statically in C:\xampp\htdocs\joomla\libraries\loader.php on line 71


En zo nog veeeeeeele meer.

Doe ik iets fout of vergeet ik iets?
 
1.5 is een nogal oude (2008), niet meer ondersteunde versie van Joomla. Als je een recente versie van XAMPP hebt geïnstalleerd zul je ook recente versies van PHP en MYSQL hebben, Joomla 1.5 kan daar niet mee overweg. Volgens de documentatie werkt Joomla 1.5 niet met PHP 5.4. Je hebt dus twee opties; een recente versie van Joomla gebruiken (lijkt me aan te raden, een oude niet ondersteunde versie zal ongetwijfeld veiligheidslekken bevatten), of een oudere versie van PHP.
 
Laatst bewerkt:
Ik hoef de oude website alleen maar even tijdelijk online te brengen omdat ik een bepaalde code nodig heb welke in die website zit verwerkt en die kan ik op geen andere manier tevoorschijn toveren.

Met een oudere PHP versie gaat het dus wel lukken maar waar vind ik die dan?
 
Het makkelijkst is denk ik om gewoon een oude versie van XAMPP te installeren in plaats van de versie die je nu hebt. Dit lijkt de laatste met PHP 5.3 te zijn.
 
Oke, ik ben nu zover dat ik in het installatie scherm van Joomla kom maar ik heb nu problemen met het uploaden van de dus reeds bestaande database.

Deze is ruim 24 MB groot (als zip file) maar dit mag maar een aantal KB zijn maar is het niet mogelijk om dit te omzeilen want ik laat alles toch gewoon op mij eigen PC?
 
Als dat de uploadlimiet van PHP is, kun je ophogen door in het php.ini bestand de waarden voor post_max_size en pload_max_filesize aan te passen, daarna moet e XAMPP opnieuw opstarten.

(waar het php.ini bestand precies staat in XAMPP weet ik eerlijk gezegd niet)
 
Wel aan gedacht om XAMPP in zijn geheel opnieuw te starten ná de aanpassing? Ben niet zeker, maar lijkt me nodig na aanpassingen in php.ini ...

Tijs.
 
Wel aan gedacht om XAMPP in zijn geheel opnieuw te starten ná de aanpassing? Ben niet zeker, maar lijkt me nodig na aanpassingen in php.ini ...

Tijs.

Denk dat het probleem daar inzat want na nog een aantal wijzigingen heb ik de computer uitgezet en nadat ik hem heb opgestart gaat het wel goed.

Maar nu het volgende probleem:

Ik heb de database dus geupload en deze heet: vvhapert_nl maar zit hier nu ook al een wachtwoord en gebruikersnaam op want deze moet ik tijdens de installatie van een nieuwe joomla 1.5 nu wel opgeven?
 
Username root en wachtwoord niet invullen en toen ging ie weer door door maar krijg nu de melding: De opgegeven database details zijn onjuist en/of leeg. :eek:;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan