krijg lan-verbinding niet meer ingeschakeld

Status
Niet open voor verdere reacties.

peterjose

Gebruiker
Lid geworden
19 aug 2005
Berichten
14
Heb een probleem met verbinding maken met internet.

Bij netwerkverbingen naar lan-verbinding ,dan staat er lan-verbinding uitgeschakeld.

Als ik dan op inschakelen klik, komt er eerst een schermpje met : bezig met inschakelen.
Daarna komt er de : verbinding wordt verbroken.
En staat hij nog steeds uitgeschakeld.

Als ik bij apparatenbeheet kijk, dan staat er bij de netwerkkaart dat ie correct werkt.

Wie weet hier een oplossing voor?

Mijn dochter wil weer graag op haar computer internetten.
 
geef eens wat meer info?vermeld hij waarom de verbinding verbroken word ?werk je met een router of heb je een rechtstreekse verbinding en zo ja welke(adsl,kabel).
 
Laatst bewerkt:
Een truck die wel eens wil helpen.
Ga naar apparatenbeheer, klik je netwerkkaart aan, daarna rechtse klik en de-installeer de netwerkkaart. (Installatie ongedaan maken). Haal hem dus software-matig weg.
Sluit je pc geheel af.
Start opnieuw, en nieuwe hardware zal worden gevonden.

Na een volledige installatie heb je een verse frisse netwerkkaart, met standaard instellingen.
Ip nummer staat op automatisch ontvangen.

Doet hij het nu wel?

Soms moet je na de installatie van je netwerkkaart (nu dus) je complete verbinding resetten.
Sluit je pc af, en maak de router en de modem spanningsloos.
Wacht ongeveer 1 minuut.
Start eerst de modem op, totdat hij geheel klaar is.
Start nu de router op, en wacht totdat hij weer helemaal online is.
Start daarna pas de pc op.
Nu heb je echt een compleet geresette verbinding.
 
Er komt niet te staan , waarom de verbinding word verbroken.

We werken met een router, en zitten bij Chello, kabel dus.
 
Heb de instructies van Paul-RT opgevolgd, maar helaas doet hij het nog niet.

Bij apparaatbeheer staat bij apparaatstatus :
dit apparaat werkt correct.

En bij netwerkverbindingen staat bij Lan-verbinding :
uitgeschakeld.
Als ik dan met rechtermuisknop op inschakelen klik dan komt er te staan : bezig met inschakelen.

en daarna : verbinding is verbroken.

Maar dan staat ie nog steeds uitgeschakeld.
 
Als je eens in apparatenbeheer kijkt, bij netwerk adapters, staat er dan maar 1 netwerkkaart, of meerdere?
Soms heb je ook een onboard kaart op je mobo.
Ben ik zelf niet zo kapot van.

Heb je al eens geprobeerd je kabel tussen de onwillige pc en de router te vervangen?
Werken andere pc's wel correct op de router?
Pak op je outer dan eens een kabel die het wel doet, op een werkende poort.

In een enkel geval (had ik afgelopen week nog bij een klant) kan zelfs een router poort defect raken en voor problemen zorgen.
 
De router werkt wel op de andere computers

Vanaf de router gaat er een kabel naar boven, daar staat bij de ene computer een hub, en daar zit dan weer een kabel in naar de bewuste computer.

Nu heb ik ook van iemand al een laptop op die kabel aangesloten, en dan hadden we gewoon internet.

Dus aan de kabel ligt het ook niet.

En bij apparaatbeheer , en dan netwerkadapter staat gewoon 1 netwerkkaart.
 
Toch het volgende even checken aub.

Tussen de router en de hub, een straight kabel? (zie bijlage).
Deze kabel in uplinx poort (1 of 8) van de hub?

De eerste poort naast uplinx is dan in gebruik.
Dus als ingang op uplinx 1 zit, dan is uitgaand poort 1 bezet.

Steek kabel van hub naar pc eens in poort 2 of 3, en dit moet een straight kabel zijn.

Ga eens naar start / uitvoeren / cmd / ipconfig /all
Wat krijg je voor info?

Steek de kabel van de router eens direct in de pc. Heb je dan wel goede verbinding?

Graag een antwoord op alle vragen, tenzij je het euvel hebt gevonden.
Dit helpt mij (lees "ons") om het probleem te traceren.
 
Laatst bewerkt:
Beste Paul-RT

Als ik start/uitvoeren/cmd/ipconfig/all doet krijg ik het volgende :

Windows IP-configuratie

Er heeft zich een interne fout voorgedaan :
Een apparaat dat op het systeem is aangesloten,werkt niet.

Neem voor ondersteuning contact op met Microsoft Product Support Services.

Aanvullende informatie : onbekende code voor status van medium.

Dit komt in het zwarte scherm te staan.
Hoop dat je hier een oplossing voor weet.

Maar bij apparaatbeheer, geeft ie nog stees bij de netwerkkaart aan ,dit apparaat werk correct.

p.s. de kabel van de router direct in de pc gaat niet, de router staat beneden en de bewuste computer boven.
 
Als apparaatbeheer aangeeft dat alles in orde is, zou je toch zeggen dat het iets softwarematigs is. Het zou een service kunnen zijn die niet aan staat.

Start/uitvoeren-->> intikken: services.msc

Scroll naar beneden totdat je bijde volgende service bent:

Windows Firewall (WF) / Internet-verbinding delen (ICS) (als je Service Pack 2 hebt)
Internet Connection Firewall (ICF) / Internet Connection Sharing (ICS) (als je Service Pack 2 niet hebt)

Rechtsklik hierop en check via eigenschappen of deze is ingeschakeld. Onder het tabje 'afhankelijkheden' kun je zien waarvan de service afhankelijk is, schakel ook deze in.

Verder zou je nog even onder eigenschappen van betreffende LAN-verbinding kunnen checken of bij alle onderdelen voor de verbinding wel een vinkje staat.:)
 
Laatst bewerkt:
Kan ook nog zijn dat de kaart iets mankeert.
Als ie in apparatenbeheer aangeeft dat ie goed is, betekent dat niet dat de kaart 100% werkt, maar dat de software / drivers bij de kaart in orde zijn.
Een defect in de kaart (niet goed functioneren) wordt daar niet opgemerkt.

Heb je nog een andere kaart? Een eenvoudige Realtek 8139 kost ongeveer € 7,-.
Test daar eens mee.....
 
Beste Paul-RT,

Misschien ben ik iets verder gekomen, heb zelf niet veel vetsand van computers.

Maar nu staat bij LAN-verbinding :netwerkadres verkrijgen i.p.v. uigeschakeld

Maar bij status staat dan bij ip adres :eek:ngeldig ip adres en de rest staat allemaal nullen.

Ik heb ook nogmaals het voorgaande van je geprobeerd met ipconfig/all en nu kwam er het volgende te staan.

windows configuratie:
Hostnaam : priscill - 7cfpoc
primair DNS achtervoegsel : -
knooppunttype : onbekend
IP-routering ingeschakeld : nee
WINS-proxy " : nee

Ethernet adaptar Lan verbindign 4

Verbindingsspec DNS achtervoegsel :-
Beschrijving :-
3 Com netwerkkaart

Fysiek adres : 00-10-4b-5b-43-40
DHCP ingeschakeld : ja
autom.configuratie ingeschakeld : ja
 
P.S. Dit hoort er ook nog bij .

IP Adres : 0.0.0.0
Subnetmasker : 0.0.0.0
Standaardgateway : -
DHCP-server :255.255.255.255
Netbios over TCPIP : uitgeschakeld
 
Staat er wel aangevinkt: automatisch een ip adres ontvangen?
Als ie dat niet doet, kies ik als eerste voor een andere kaart.
Een gokje van € 7,-
 
Beste Paul-Rt,

Heb inderdaad een andere netwerkkaart gekocht en vanavond erin gezet.
****a , hij deed het weer ,we konden weer op internet.

Maar na ongeveer 1 uur , weer geen of beperkte verbinding.

Bij status van Lan -verbinding staat nu wel een IP-adres en een nr bij subnetmasker.

Dus dacht misschien zit ie er niet helemaal goed in, dus weer eruiit gehaald en erin gezet maar zonder resultaat.
 
Misschien nog dit ter informatie.

Ze had niet goed de Live-update van Norton bijgehouden.

Toen ik deze vanavond toen we weer even on-line waren wilde binnenhalen, kon dit ook niet.

Kreeg foutmelding met LU met een nummer.

Zou er misschien een virus op kunnen zitten??
 
ZOu kunnen, maar is niet m'n eerste gedachte.
Mag ik vragen wie je provider is?
Ik zit zelf bij Chello, en heb veel problemen de laatste 2 weken.
 
Nu is het zo dat als ik de truck die Paul-RT eerder beschreven heb, uitvoer dus, bij apparaatbeheer software-matig de netwerkkaart weghaald en dan opnieuw opstart ik dan wel kan internetten.

Maar zodra ik de computer afsluit en weer opnieuw opstart dan heb ik geen netwerkverbinding meer.

Dus ook het hele systeem gereset. Modem uit, router uit, en dan weer opgestart zoals Paul-RT heeft beschreven en dan doet ie het ook niet.

Rara.

Is ook niet handig om iedere keer als je wil internetten ,eerst de netwerkkaart te verwijderen ,bij apparaatbeheer.

Wie weet er raad?
 
Ik heb sinds een week of 3 ook problemen bij chello.
Ik moet telkens de pages 2 tot 3 keer openen, voordat ik verbinding heb.
Behalve HelpMij, die opent meestal in 1 keer. ;)


[Edit] Info gevonden bij Chello : "er zijn virusaanvallen geweest op de DNS-servers.. en die zijn er nog niet helemaal af" . [/edit]
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan