Krijg maar halve seconde blauw scherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sanyu

Gebruiker
Lid geworden
22 feb 2010
Berichten
43
Geacht forum leden,

Ik heb een hartstikke goed notebook 17 inch. Nooit problemen, maar nu wel. Er is windows xp op geinstalleerd. Ik was gewoon aan het internetten en ook op een betrouwbare website, tot de computer uit zich zelf uit ging. Hij startte ook weer zelf op, maar..
ik kreeg heel kort een blauw scherm waarop vermeldt staat Ctrl F en ik zie heel snel dat er staat auto.setup en error 1 Meer krijg ik niet te lezen daar de computer onmiddelijk weer zich zelf uitschakelt en weer opstart.

Wie o wie kan mij helpen.
Heel graag.
Sanyu:confused:
 
misschien is het handig om het nog een keer te doen maar dan een filmpje foto maken van het bsod
 
Hallo XVILO,

Dank voor het snelle antwoord. Als ik de kans krijg om het in de korte tijd te doen, dan doe ik dat, maar dat kan ik pas morgen doen i.v.m. fototoestel.
Ik hou u op de hoogte.
Groetjes, Sanyu
 
Hallo XVILO,

Dank voor het snelle antwoord. Als ik de kans krijg om het in de korte tijd te doen, dan doe ik dat, maar dat kan ik pas morgen doen i.v.m. fototoestel.
Ik hou u op de hoogte.
Groetjes, Sanyu
misschien toch wel handig om te filmen dan kan ik hem in slomotion af spelen
 
Hoi XVILO<

Heel aardig natuurlijk, maar dan moet ik wel een filmtoestel hebben. Het spijt mij.
Echter een vervolgvraag. Zou ik ook op F8 kunnen klikken of een andere knop om ergens in te komen voor hij weer afsluit?

Wacht rustig op een antwoord.
Sanyu
 
ik snap niet wat je bedoelt

maar als je je computer opstart net na het bios scherm en net voor het windows opstart scherm.
hou dan f8 in en je krijgt een menutje.
met veilige modus en dat soort dingen
een BSOD kun je niet tegen houden.
windows heeft dat alleen om je computer te beschermen voor schade.
mcd_bsod.jpg
 
Laatst bewerkt:
Nou...sorry als ik het niet duidelijk gemaakt heb met wat ik bedoel.

Zou men het blauwe scherm kunnen laten staan zodat je kunt zien wat de foutmelding of wat dan ook? Nu krijg ik het scherm maar een halve seconde en dan sluit hij weer af.

U bent maar druk met mij en nu moet ik ook nog over een kwartier werken, maar misschien heb ik voor die tijd al weer antwoord van u.

In ieder geval dank hier voor.
Groet Sanyu
 
als ik het goed begrijp kom je dus helemaal windows xp niet meer in???
kan je wel opstarten via de windows xp cd???

zo ja, ga dan naar r ( repareren)
typ dan (precies deze volgorde):
1. chkdsk
2. fixboot
3. fixmbr
4. bootcfg /rebuild
dan staat er wat en typ je y/j voor ja
en vul je windows xp pro/home in

start opnieuw op en kies dan windows xp pro/home om op te starten.
 
Ten eerste mijn excuses voor het niet meer beantwoorden van de adviezen, maar familie omstandigheden waren de boosdoener. Ik ben inmiddels gestopt met het oplossen van het probleem omdat gewoon alles opnieuw ga installeren. Sorry, nogmaals en zeker hartelijk dank voor alle adviezen. Groet Sanyu
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan