Krijg Maxter 80 Gb niet werkend

Status
Niet open voor verdere reacties.

baldo

Gebruiker
Lid geworden
22 dec 2002
Heb een nieuwe 80 Gb Maxter schijf geinstalleerd, maar krijg hem niet aan de praat. Heb Windows 2000 en probeer via deze computer (rechter muisknop, beheren, schijfbeheer) de schijf een partitie te geven en te formatteren. De schijf wordt herkend, maar heeft een rood kruis erdoor en wordt dynamisch genoemd en onleesbaar. In de bios wordt de schijf herkend en in explorer is de schijf ook zichtbaar. Hoe kan ik de schijf werkend krijgen ?? HELP

Martin

Zie je hem er niet gewoon tussen staan in deze computer? Je zou hem daar gewoon moeten zien en dan rechter muisknop en formatteren kiezen.

Formatteren,partitie(s) aanmaken vanuit D.O.S. wellicht ? kun je doen vanaf een bootflop b.v.
en dan de schijf benaderen.
Dus niet eerst Windows op laten starten.
Zo zou ik het doen,maar........ er zijn vast wel meer opties.

Suc6

Ja

Ik denk dat apoe gwelijk heeft, ik kocht ook een maxtor 80gb die toch echt eerst behandeld moest worden fdisk of een gelijkwaardig programma.

Daarna draaide hij als een trein, (zonder vertragingen)

grtjs jjw

Ben terug geweest naar de winkel. Blijkt dat Windows 2000 er niet zo goed mee om kon gaan. Met een opstartdiskette van Maxtor lukte het wel. Hij draait nu als een trein. Iedereen in ieder geval bedankt en prettige feestdagen.

Martin

Gelukkig

Gelukkig maar, wel vreemd dat een windows versie niet lekker met een HDD om kan gaan, gelukkig werkt het nu weer toch??

grtjs jjw

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan