krijg mijn ftp server niet werkend buiten mijn netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

xnielsje

Gebruiker
Lid geworden
17 jan 2009
hallo,
ik heb een ftp server aangemaakt en ik heb bulletproof als client maar de server werkt niet buiten mijn netwerk.
misschien is het probleem dat ik een router via een andere router/modem heb lopen. of het is misschien iets heel doms waar ik gewoon niet aan gedacht heb.
kan iemand mij misschien helpen het probleem op te lossen of anders leren een hele nieuwe ftp aan te maken?

groetjes xnielsje

PS: ik heb deze vraag ook al ergens anders staan maar dat was eigenlijk onder de verkeerde topic.:confused:

hallo,
ik heb een ftp server aangemaakt en ik heb bulletproof als client maar de server werkt niet buiten mijn netwerk.
misschien is het probleem dat ik een router via een andere router/modem heb lopen. of het is misschien iets heel doms waar ik gewoon niet aan gedacht heb.
kan iemand mij misschien helpen het probleem op te lossen of anders leren een hele nieuwe ftp aan te maken?

groetjes xnielsje

PS: ik heb deze vraag ook al ergens anders staan maar dat was eigenlijk onder de verkeerde topic.:confused:

Zet poort 25 open op je router/firewall:)

Zet poort 25 open op je router/firewall:)

bedoel je dan op mijn router of op mijn modem/router??? of allebij en wat is het effect daarvaan? komen ze dan in een netwerk ofzo? (wat een hoop vragen hè):shocked:
groetjes xnielsje

Poort 25 is niet nodig. Die heb je nodig voor een mailserver.

FTP maakt gebruik van poort 21.

Je dient dus poort 21 in je modem/router te forwarden naar je andere router. En in je andere router forward je poort 21 naar het ipadres van je ftp server. Via grc.com kun je dan testen of poort 21 open staat.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan