krijg mijn ip adres van router niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

sandrav

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2001
wie kan mij helpen.
Ik wil mijn router (linksys 8 poort switch) aansluiten maar krijg niet het juiste ip adres.

het gatewayadres is hetzelfde als van mijn provider (upc) alleen dan met 2 cijfers minder.
hoe kan ik die router werkzaam krijgen of inloggen op mijn router.

btw er knipperen lampjes daar waar ik de blauwe (modemkabel van router) en witte (modemkabel van UPC) in stop. moeten deze knipperen of stilstaan?

Start> uitvoeren > cmd

in command prompt
ipconfig /all

en dan zie je ergens standaard gateway [ iets van 192.68.x.x [ die letters zijn altijd anders vandaar de x'en] ] en dan start je internet op en inplaats van www.google.nl je standaard gatway in en druk je op enter en dan krijg je inlog scherm van je router

dit heb ik al gedaan maar het adres dat daar staat is gelijk aan dat van mijn chello ipadres met dit verschil 2 cijfers minder

sluit je route rechtstreek aan je pc ;) dus

kabel in de pc en in de router ;)

De router

En als het uiteindelijk nog niet lukt kun je ook naar je internet aanbieder bellen en dan vraag je het aan hen, zij weten meestal alles erover als hij het niet doet
succes :thumb: :D

kabel in de pc zal niet lukken pc staat in de kamer kabel in de meterkast, gevolg kabel te kort....:confused:

kan mijn provider bellen(UPC) ware het niet dat ik de afgelopen week al uren met ze aan de telefoon heb gehangen omdat ik vanaf vorige week zondag t/m afgelopen zondag geen internet had 2 nieuwe modems geplaatst. etc.

Denk niet dat zij behulpzaam zullen zijn :(

ga mijn modem uitzetten, zeker 1 uur maar betwijfel dat het helpt....

Ik zou je inderdaad niet aanraden UPC zelf te bellen, daar word ik zelf ook niet veel wijzer op :confused:. Vraagje, De router die je bezit, is dat degene die UPC er bijlevert, een.......WPN824v2, of niet?:)

Even voor alle duidelijkheid:

De router (linksys 8 poort switch) is dus GEEN ROUTER maar en SWITCH en geeft geen IP adressen!!!!

joah maar tis gewoon een door geefluik dus dan zou haar modem niet goed zijn

wie kan mij helpen.
Ik wil mijn router (linksys 8 poort switch) aansluiten maar krijg niet het juiste ip adres.

Om verwarring te voorkomen, wat voor type router of switch gebruik je? De Linksys xxxxx. Daaruit valt wel af te leiden of het inderdaad een router of switch betreft. Een switch kun je inderdaad niet benaderen.

het is een linksys BEFSR81
kabel dsl router with a port switch

Dat is inderdaad een router.

Het is mogelijk dat UPC een reeks IP-adressen gereserveerd heeft voor jouw. Hoeveel er dat zijn dat weet ik niet. Is ook niet terug te vinden op hun site. Tele2 had ook zoiets ingeregeld.

Wat kun je proberen.

1. Je zegt dat bij het default gateway adres wel een ip-adres staat vernoemd. Probeer deze is in je internet browser in te vullen. Om te kijken of je dan bij de router uitkomt.

2. Geef je pc tijdelijk een statisch ip-adres. Probeer het adres 192.168.1.5 met als subnetmask 255.255.255.0

Vul hierna in je internet browers het adres http:\\192.168.1.1 in. Dit is het standaard adres van je router.

3. Probeer gewoon eens een pc aan te sluiten en kijken of deze een ip-adres krijgt toegewezen.

het probleem is inmiddels door een ict-er opgelost.
HElaas kan ik niet mededelen wat het probleem was omdat ik zelf niet thuis was
maar het belangrijkste is dat alles weer werkt

bedankt voor jullie hulp!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan