Krijg mijn wrt54g router niet geinslalleerd op draadloos zyxel modem

Status
Niet open voor verdere reacties.

frk001

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2008
ik heb een router gekocht omdat de modem niet sterk genoeg is om boven internet te geven. linksys wrt54g. deze heb ik aangesloten met de kabel om te installeren. echter met de kabel krijg ik al geen verbinding.
de pc geeft het aan als een onbekend netwerk. als ik dan bij ipconfig kijk wat mijn ip is om in de router te komen. dan staat er vervolgens niets.
847631ipconfig.png

resetten heb ik geprobeerd. maar ik kom er echt niet in. als ik ipadres in de balk invoer dan zegt internet pagina onbekend.
kunnen jullie mij helpen?

kijk om te beginnen eens of je de router wel goed hebt aangesloten... dus het kabeltje bij de blauwe poort naar binnen...

zoals het nu klinkt had je dus een modemrouter waar je een extra router aan hebt gehangen? dit kan inderdaad conflicten veroorzaken, het beste had je gewoon een switch of range extender kunnen kopen ipv een nieuwe router, nu zul je waarschijnlijk met de instellingen moeten gaan knoeien, om te beginnen zal je op de modemrouter dhcp moeten uitzetten, maar ik ben hier ook niet zon ster in dus wacht even op meer antwoorden.

zit inmiddels in de router via 192.168.1.1 had de router gereset.
maar wat moet ik aanpassen dan want ik had eerst geprobeerd met de router van min buren(sitecom) en dat werkte meteen perfect. en toen ben ik zelf een router gaan kopen en nu krijg ik geen verbinding met internet. (ook niet via de kabel) moet ik ook in de modem istellingen veranderen of alleen in de router.
heb nu alle twee de intellingen voor me op 2 computers dus kan precies doen wat je vraagt.

Zet je LAN kaart om te beginnen op een vast IP adres in de 192.168.1.xxx range.
Bijv. op 192.168.1.2
En erzeker je ervan dat je de LAN kabel in het juiste poortje hebt gestoken op je router. (1-4)
Vervolgens zou je via IP 192.168.1.1 in je router moeten kunnen komen.

Groeten Marcel

ik ben op dit moment in de router
maar kan nog steeds niet op internet, ook niet via de kabel. kan wel in de instellingen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan