krijg netwerkkaart niet meer op 1GB full Duplex

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rambo200

Gebruiker
Lid geworden
4 feb 2012
Mijn netwerkkaart (on board) staat nu op 100Mbps ik heb de mogelijkheid om deze op 1.0 Gbps te plaatsen maar als ik dan via eigenschappen ga kijken blijft deze op 100Mbps staan.Na een Format C stond deze dan wel weer op 1.0Gbps maar na enkele dagen kwam deze weer op 100Mbps . Heeft iemand een idee hoe ik dit gefixt krijg? Heb al grijze haren erbij om deze toch op 1.0 Gbps te krijgen want mijn provider levert 150Mbps en ik haal nu maximum 100Mbps daar de kaart niet op 1.0Gbps wil blijven. Alvast bedankt kanjers. Ik wacht met spanning de reacties af :)

Probeer eens een andere kabel? zit er nog een router tussen? heeft deze wel gigabit ethernet?

Vroeger heeft het altijd perfect gewerkt .De Pc Is aangesloten met netwerkkabel rechtstreeks op modem (met ingebouwde Wifi) Er zit geen router meer tussen.

Hoe lang is de kabel? is het een cat5e gecertificeerde kabel? Ik neem aan dat het gewoon een utp kabel is. Loopt de kabel nog langs elektriciteitsdraden?

Van modem tot pc is ongeveer een 15 tal meter, is cat5e en zit volledig in een kabelgoot . Loopt niet langs electro-draden....Pc is nu een 6 tal jaar oud , dus misschien kan de netwerkkaart met een foutje zitten? Ik denk er aan eens een nieuwe kaart in te pluggen ofwel van Pc te vernieuwen :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan