krijg opnieuw geinstalleerde draadloze laptop niet meer in netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.
je zegt min of meer dat je een pc had die kontakt maakt met internet en daar zit een router op aangesloten
modem > pc > router > eigen netwerk....... dit zal waarschijnlijk andersom zijn

modem > router > eigen netwerk.

In dit geval zal chello toch naar het mac adres van je modem/router kijken.

Dan werk je wireless kaartje tenminste wel ergens een foutje bij de instellingen waarschijnlijk. Eerst maar zorgen dat je internet normaal gaat werken lijkt me.

Klopt, het is modem > router > eigen netwerk. Ik dacht dat ie naar de netwerkkaart keek maar dat is dus niet zo.

Internet werkt nu verder dus goed.

Ik heb de router inmiddels gereset, zonder resultaat helaas. Ik zie maar 1 lampje branden op de router en niet 2 zoals vroeger, waarschijnlijk ziet hij alleen die van de pc die met een kabel aan de router hangt, alleen de draadloze laptop wordt niet gezien, wat kan ik nu nog meer doen? Ik heb de handleiding gelezen, maar daar zie ik ook geen aanknopingspunt (als ik het al begrijp wat er staat :o)

Ik heb net even een kabel in de laptop gedaan en die in de router geprikt (dat ik dat niet eerder bedacht had..) en dat werkte wel meteen, maar nog steeds niet draadloos dus...

Laatst bewerkt:
Heb je de handleiding al eens doorgenomen?
Op de website van sitecom kan je een uitgebreide manual downloaden, en ja: resetten doe je in het router menu.

Hoi Arctic Joe, hoop dat jij me wat verder kan helpen, dit is de stand nu:

Ik heb de router inmiddels gereset, zonder resultaat helaas. Ik zie maar 1 lampje branden op de router en niet 2 zoals vroeger, waarschijnlijk ziet hij alleen die van de pc die met een kabel aan de router hangt, alleen de draadloze laptop wordt niet gezien, wat kan ik nu nog meer doen? Ik heb de handleiding gelezen, maar daar zie ik ook geen aanknopingspunt.

Ik heb net even een kabel in de laptop gedaan en die in de router geprikt (dat ik dat niet eerder bedacht had..) en dat werkte wel meteen, maar nog steeds niet draadloos dus...

Moet ik het nu zoeken bij de router, of bij de laptop?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan