Krijg Photoshop niet meer geinstalleerd

Status
Niet open voor verdere reacties.

eriksnoey

Gebruiker
Lid geworden
26 apr 2009
Berichten
120
Ik wilde PS C6 opnieuw installeren maar krijg deze foutmelding:

Exit Code: 7
Please see specific errors and warnings below for troubleshooting. For example, ERROR: DF016 ...


-------------------------------------- Summary --------------------------------------

- 0 fatal error(s), 1 error(s), 0 warning(s)



ERROR: DF016: Failed to create required folders

Ik heb gegoogled en al deze stappen doorlopen die hier vermeld staan https://helpx.adobe.com/creative-suite/kb/errors-exit-code-6-exit.html

Het bizarre is dat ik PS wel op een oude laptop krijg geinstalleerd die qua specificaties beduidend minder is.
 
Kennelijk heb je geen rechten om vanuit de installatie de benodigde mappen aan te maken. Start de installatie eens door deze uit te voeren als Administrator.
 
De melding is duidelijk, hij kan de benodigde mappen niet aanmaken. Je zal dus moeten uizoeken om welke mappen dat gaat, op welke schijf en waarom dat dan niet kan.
 
Moet in de map Adobe geinstalleerd worden. Maakt niet uit of die er wel of niet in staat; als ik hem handmatig er in zet lukt het ook niet. Maakt ook niet uit of ik op de c of d schijf installeer of onder program files of program files (x86).
Hoe zou ik dan verder kunnen zoeken? Ik weet nl niet hoe ik dit zou moeten doen.
 
Als het met rechts klikken op het installatieprogramma en dan Uitvoeren als administrator geen oplossing is zou ik zo ook niet weten waar het dan aan ligt.
 
als ik PS Elements wil installeren (draaide ook altijd goed) krijg ik de melding : opgegeven pad is te lang: C\program files (x86)\common files Adobe\TypeSupport
 
Dat pad is sowieso fout, dat moet dan dit zijn:
C:\Program files (x86)\common files Adobe\TypeSupport
 
Een pad mag 255 tekens lang zijn en dat is het pad dat je opgeeft niet. Die melding is dus al niet goed.
 
Dat wist ik al. Heb gegoogeled op te lang pad icm PS maar kom daar niet in verder
 
Zoek ook eens in het Engels, dan krijg je vaak veel meer resultaten. In Google:
installing photoshop elements path too long
 
Ik heb dit soort meldingen gevonden bij het proberen te installeren van PS Elements

DF016: Unable to create directory "C:\Program Files\Common Files\Adobe\FontsRequired". Error 3 Het systeem kan het opgegeven pad niet vinden.(Seq 2)
DW063: Command ARKCreateDirectoryCommand failed.(Seq 2)
 
Installatiebestanden van PE elements op bureaublad gezet van daaruit geinstalleerd; installatie lijkt te lukken maar loopt dan vast bij vereiste gedeelde technologieen.
 
Eigen je de rechten van de map toe, zodat je kan installeren:

Download en installeer
conemu.png
ConEmu Stable Installer
Rechtsklik ConEmu → Als administrator uitvoeren
(Kopieer volgende regel en plak deze in ConEmu)
takeown /f C:\Program Files\Common Files\Adobe /r /d y
 
Laatst bewerkt:
Als ik die regel in Conemu plak, krijg ik de melding:
Error: invalid argument/option - 'Files\Common'.
 
Correctie instructie:

Download en installeer
conemu.png
ConEmu Stable Installer
Rechtsklik ConEmu → Als administrator uitvoeren
(Kopieer volgende regel en plak deze in ConEmu)
takeown /f "C:\Program Files\Common Files\Adobe" /r /d y

Lukt het nu wel?
 
Laatst bewerkt:
Dorado, je bent een kanjer! Gelukt! Had ik zelf dus nooit voor elkaar gekregen, bedankt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan