Krijg router niet aan de praat

Status
Niet open voor verdere reacties.

Meisje01

Gebruiker
Lid geworden
22 aug 2007
Hoi,

Ik heb een laptop waar ik draadloos internet op wil. Thuis hebben we @home.
Ik heb een Linksys router gekocht en hij is wel geinstaleerd door iemand. Nu doe ik telkens het volgende (zonder resultaat)

Ik haal de internetkabel uit de modum en deze laats ik in de ingang van de router. Ik heb een ethernetkabel die ik in de modum stop en de andere kant van die ethernetkabel in de router.

Dan valt ineens internet van de vaste pc weg. :shocked:

de laptop geeft dan aan: kan geen verbinding maken met draadloos netwerk.

De lampjes branden wel van de router. (ik heb in de laptop gewoon een usb stick, maar heb niet zoveel vertrouwen in die usb)

Wat doe ik fout?
Hoe krijg ik internet op mijn laptop..:o

Bij voorbaat dank!

Laatst bewerkt:
Krijg je wel verbinding als je gewoon een kabel in je laptop prikt? Als je daar wel internet bij krijgt dan moet je dit als volgt doen: Start->uitvoeren typ cmd, nu krijg je een opdrachtprompt typ daar in ipconfig en dan krijg je lijstje met ip's schrijf de gateway op.
Ga dan naar je settings van je draadloze verbinding bij properties en dan ga je naar TCP/IP en dan advanced en daar onder kan je ergens je gateway invullen en dan hoort het te werken. Als het echt tegen zit moet je ook een IP toevoegen in hetzelfde bereik.

Heb je wachtwoord trouwens wel goed ingevult bij het verbinden naar het netwerk? Of word je draadloos netwerk helemaal niet herkend?

Is je cc nummer ook ingevoerd in de router?

Ben je al verder?

Hoi,

Nee ik heb de hoop opgegeven. Heb nu geen internet op mijn laptop alleen op de vaste pc.

Ik heb een router
Een usb staafje (voor in de laptop)
Een ethernet kabeltje

Maar toch krijg hem internet niet aan de praat.

Heb je dan verbinding met de router of zonder de router?

Als je zonder de router wel verbinding hebt en met niet moet je het in de router zoeken en vooral in de naam die je van @home gekregen hebt. Die moet je wel invoeren in de router

@Internet

Als ik het goed begrijp Heb je een PC en een Laptop, je PC en je laptop zitten aangesloten op de router.
Met de PC heb je wel verbinding tot het internet en met je Laptop niet (toch!)

Als je een kabel inprikt op je laptop en je hebt plotseling wel toegang tot je router en tot Internet dan ligt het aan een instelling van het WiFi gedeelte (draadloos internet).
Heb je nog steeds geen toegang tot Internet, heb je dan mischien je Laptop zonder de router via Internet gewerkt? als dit zo is dan staat wellicht je cc-nummer in de computernaam van je laptop (en dat moet niet, dit moet alleen in de router).

Als je met een kabel wel toegang hebt tot het internet maar draadloos niet.
Schakel dan MAC-adres filtering in je router uit, en schakel ook WEB of WPA e.d. ook uit.
Doe dit ook aan de laptop zijde, en kijk of je onbeveiligd toegang kan krijgen tot het Internet.
werkt dit wel, schakel dan je WPA (of anders WEP) opnieuw in en zorg ervoor dat de codes aan de laptop zijde en aan de router zijde exact gelijk zijn.
Schakel dan evt. Mac Adres Filtering in, Het Mac Adres kun je vaak vinden op de USB-stick zelf, maar ook als je vanaf de dos-prompt (cmd bij start intikken) ipconfig [enter].

Vanzelfsprekend als je gebruikmaakt van een USB Wifi (draadloos apparaat) dan moet je de evt. de interne WiFi modem uitschakelen.

Success :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan