Krijg router niet werkend

Status
Niet open voor verdere reacties.

MisterretsiM

Gebruiker
Lid geworden
3 jun 2001
Hoi,

Ik heb 2 computers staan en een ADSL Super verbinding van 12Move. Nu wilde ik de computers via een router op internet laten komen en heb hiervoor een Broadband router van Sweex gekocht. Probleem is alleen dat ik deze niet goed geconfigureerd krijg. Als ik de router ertussen zet is de verbinding dood, sluit ik het modem (Sagem) direkt op de computer aan, dan heb ik wel verbinding. Wie kan me helpen? Alvast hartelijk bedankt.

Groet,
Ramon

Je zult je gebruikers naam en wachtwoord in de router in moeten voeren staat allemaal in de gebruiks aanwijzing

Ik kan bij het configureren kiezen uit verschillende mogelijkheden (PPPoE e.d.). Ik heb geen ip opgekregen van de provider, alleen een gebruikersnaam, password en de gebruikelijke POP en SMTP e.d. De gebruikersnaam en het wachtwoord heb ik ingevoerd (ik heb gekozen voor PPPoE omdat ik geen ip opgekregen heb), maar hij wil niet aan de gang. 12move wil niet helpen, want ze geven geen ondersteuning op routers (is begrijpelijk).

wat voor type router is het van sweex

Mocht u zelf een ADSL modem hebben dat niet is geleverd door 12move dan dient u een aantal instellingen zelf in het modem te zetten.

Eerst gebruikersnaam en wachtwoord invoeren
dan onderstaande instellingen

De instellingen die u dient te maken zijn:
VPI = 0
VCI = 34

leesvoer

Het modem is gewoon van 12move, het probleem zit 'm in de router. De verbinding werkt goed, totdat de router ertussen komt. De router die ik heb is te zien op: http://www.sweex.nl/product.asp?pid=302. Nu weet ik niet zeker of ik het juiste protocol heb gekozen. Weet iemand toevallig welk protocol 12move gebruikt? Ik denk dat ik dan een heel eind verder kom.

Laatst bewerkt:
De instellingen die u dient te maken zijn:
VPI = 0
VCI = 34
Multiplexing = LLC
HDLC framing = never
Protocol = ENET ENCAP/LLC

Als ik de router wil gaan configureren, dan kan ik kiezen voor Quick Setup, General Setup, Status Information en voor Tools. Als ik dan kies voor Quick Setup, dan kan ik kiezen uit verschillende mogelijkheden, zoals Cable, Fixed-IP xDSL, PPPoE xDSL enz. Ik heb alleen een gebruikersnaam en een password gekregen van de provider, dus heb ik gekozen voor PPPoE. Maar het instellen van VPI, VCI e.d. kan ik nergens vinden. Ook niet bij General Setup. Of doe ik iets verkeerd? Ik snap er in ieder geval geen snars meer van :confused: .

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan