krijg spyware niet weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

denickmans

Gebruiker
Lid geworden
17 jan 2002
hoe raak ik van de spyware af die deze alerts veroorzaakt? Ik heb al met s&d en ad-aware gescanned, maar die vond deze spyware niet...

hier nog even de bijlage...

Bijlagen

• alert.gif
    alert.gif
    7,9 KB · Weergaven: 51
Wil je er van af dan moet je je aanmelden op -->> DEZE <<-- pagina en daar laten kijken naar je Hijack log.
Daar staat keurig uitgelegd wat je moet doen om dit voor mekaar te krijgen.

Lees ook -->> DIT <<-- dan snap je waarom dit op Helpmij.nl neit meer gedaan wordt.

Duidelijk gevalletje van messengerspam :).

Zie vorig bericht.. En schakel de messenger service uit (zie bestandje in bijlage).

Is zelf geen spyware.

Bijlagen

Grappig wel dat ik namelijk reageerde de bijlage nog niet zichtbaar was.....
vandaar mijn antwoord, uiteraard heeft XP-PC helemal gelijk in dit geval.

dank je wel, het is idd opgelost! voor wat wordt die messenger service dan eigenlijk wel gebruikt?

Geplaatst door denickmans
dank je wel, het is idd opgelost! voor wat wordt die messenger service dan eigenlijk wel gebruikt?

In bedrijven en netwerken kan het nuttig zijn.

Zo krijg ik op school bijvoorbeeld een messengermelding als mijn documentje bij de printer ontvangen is en stuur ik thuis mijn moeder berichtjes ;).

Die messenger service werd vroeger enkel in dos gebruikt door bedrijven die interne berichten wilden sturen naar een andere computer waarvan het ip-adres bekend was.
Dit is natuurlijk ook gemakkelijk gebleken voor reclame naar iedere computer op het net.
Als je op bepaalde sites komt wordt je ip geregistreerd en krijg je die zaken op je eigen pc.
Jammer maar het is zo :( .

Geplaatst door JeroenE
Die messenger service werd vroeger enkel in dos gebruikt door bedrijven die interne berichten wilden sturen naar een andere computer waarvan het ip-adres bekend was.

Niet alleen dos.
En niet alleen bedrijven.
En niet alleen waarvan het IP bekend was.

:thumb:

Maar klopt inderdaad dat ze nu random aan het spammen zijn hiermee.

Eigenlijk zou die messengerservice bij Windows Update uitgeschakeld moeten worden ofzo...

Eerlijk is eerlijk, zowel Microsoft Anti Spyware als Service Pack 2 schakelen het al uit maar SP II wil nog steeds niet iedereen aan en MAS ook niet vanwege het betagebeuren..

Enig idee hoe ze daar die harde returns in krijgen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan