krijg steeds een mail met een virusbijlage

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mr Senior

Gebruiker
Lid geworden
19 okt 2001
Berichten
437
Hallo, sinds maandagmorgen word mijn outlook express mailbox bedolven onder emails. Het is steeds van dezelfde afzender met een bijlage .scr erbij.

Voortdurend krijg ik melding van Norton dat de mails bezet zijn met een virus.
De afzender van de mails ken ik nogthans helemaal niet.
De naam zegt me toch niets

Heb via outlook expr een berichtregel aangemaakt
Nl als er een mail van die afzender komt niet van de server downloaden,

maar de mails komen nog steeds door

Iemand een tip ?!
 
De laatste weken is het netsky virus zeer actief. Als er iemand is waar jij in zijn adresboek staat en die virus heeft, tja, die stuurt zich naar alle kanten rond.
Het virus neemt een deel ergens uit het adresboek, en plaatst achter @ een ander deel vauit het adresboek.

Ik heb zelf al ongeveer een 100 mailtjes gehad deze maand. Weinig aan te doen, wachten tot diegene die de virus heeft wakkerschiet en het virus verwijderdt.

Groetjes
 
Je kent de afzender niet, omdat het virus spoofing technieken gebruikt: de naam van de werkelijke afzender wordt vervangen door iemand uit zijn of haar adresboek.

Je kunt evt (al dan niet tijdelijk) Mailwasher installeren. Dit progje haalt eerst alle berichtkoppen binnen en checkt voornamelijk op Spam. Maar jij kunt er zelf ook de virusmailtjes mee markeren. Dan worden ze door het progje eerst gedelete op de server, alvorens je naar Outlook overschakelt om de rest van je mail binnen te halen. Is te vinden op download.com.
 
Dan sta je in adresboeken van personen (al of niet bekend bij jou) die ook besmet zijn.

Een groot aantal extensies zou je zelf kunnen blokkeren. Zo kan je ook bijvoorbeeld kiezen bij selecteer de acties voor de regel: "verwijderen van de server" of "niet van de server downloaden". Hier http://www.breekpunt.nl/tip.asp?tip=1006 staat hoe je dat kan doen. Deze extensies zijn riskant/gevaarlijk: .exe .bat .chm .cpl .doc .hta .ins .isp .url .jse .js .mda .mdb .mde .ade .adp .mdz .msc, .prf .dbx .com .nch .pcd .reg .scr .crt .inf .shb .shs .pif .lnk .vbe .vb .vbs .bas .mst .scf .msi .msp .asx .wms .cmd .sct .wsc .wsf .wsh .hlp .xls .386 .asp .bin .cla .class .ppt .pot .dot .xlt .sys .vxd .rtf .hta (er zijn er nog meer, dit is een greep)

Zet ook het voorbeeldvenster uit: Open OE/Beeld en klik op Indeling, aldaar uitvinken Voorbeeldvenster weergeven. In 't vervolg moet je dubbelklikken om een email te kunnen openen, tevens zie je direkt (alvorens te openen) of er een bijlage bijzit middels een paperclip.

Als aanvulling op Verhoog: Mailwasher schijnt wel goed te zijn volgens gebruikers. Hier en uitleg2 staat beknopt beschreven hoe Mailwasher in te stellen.
 
Ik weet niet bij welke provider je zit maar heeft jou provider geen online scan service. Ik heb dit bij Wanadoo en deze haalt perfect alle geïnfecteerde mails eruit. Kost mij 1.95 per maand en datheb ik er graag voor over. Natuurlijk heb ik ook nog Norton draaien en check ik persoonlijk altijd mijn mail eerst met Mailwasher op ongeregeldheden zo krijg ik ze zeker niet binnen.
Succes,

Raymond
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan