Krijg steeds een Toepassings fout

Status
Niet open voor verdere reacties.

Barney

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
HOi,
De laatste tijd krijg ik regelmatig als ik een programma intensief aan het gebruiken ben een Foutmelding met de volgende tekst.

"Toepassingfout"
De instructie op 0x0040123d3 verwijst naar geheugen op 0x014bac10.
De lees of schrijfbewerking ( read ) op het geheugen is mislukt.
Sluit het programma af !.

Deze Toepassingsfout krijg ik dus regelmatig bij meerdere programma's ( ook bij afspelen van media ).
Weet iemand wat hier aan de hand is.

Alvast bedankt voor je reactie.

groeten Barney

Je zegt het zelf al, een programma intensief aan het gebruiken. Waarschijnlijk is je geheugen niet toereikend of iets maakt gebruik van je geheugencapaciteit, mogelijk spyware of een virus. Heb je weinig geheugen dan zou je bij kunnen plaatsen of bv rambooster downloaden. Heb je redelijk wat geheugen dan kan je beter zoeken op spyware of bv in xp crtl-alt-del geven en dan kijken op het tabblad processen wat nu zoveel geheugen gebruikt. Succes.

Bedankt voor je snelle reactie. ik heb hier een amd athlon xp 2200 met 512 mb geheugen, ik check regelmatig op spyware en houd dit redelijk schoon, ook werken er niet veel extra programma's die zwaar zijn mee op de achtergrond, in dacht dat mijn pctje, toch redelijk veel aan moet kunnen, maar ik ga toch nog even spyware checken dan.

Ik laat je het weten.

groeten barney

Geef ook eens een crtl-alt-del en kijk eens op het tabblad processen, wat neemt erg veel geheugen inbeslag?

Er is nu niet bepaald een programma dat veel geheugen in beslag legt, alle spyware is ook verwijderd, ik denk dat er toch iets anders aan de hand is.
Zal het geheugen nog wel goed zijn en als je dit wilt checken, dan is daar toch ook een progje voor;.

groeten
Barney

hoi bedankt voor je site.
Ik heb er gekeken en versie 3.1 memtest gedownload, ik heb het hele spulletje op floppy gezet, maar de computer wil de test niet starten, ik krijg de melding, verwijder de systeem disk en press a button, hierna gaat windows xp gewoon weer starten, als eerste boot staat wel de floppy driver nu in de bios ingesteld.

Wat nu te doen ?

groeten Barney

Hoe heb je het op de floppy gezet?
Door het programma laten doen?

oke dan ga ik dat nog is proberen, moet ik eerst ff kijken welke file dat is, als het niet lukt dan hoor je het van me.

groeten Barney

Geplaatst door Barney
oke dan ga ik dat nog is proberen, moet ik eerst ff kijken welke file dat is,
Je pakt het gedownloade bestand uit en klikt op "Install.bat".
Zorg dat je een lege geformateerde floppy, in je floppy drive hebt.:)

inmiddels heb ik de test laten doen en een uurtje het blauwe scherm gehad, in het scherm heb ik na een uurtje in ieder geval zien staan dat er nog 0 errors waren, bovenin zag je iets van 47 % en 34 %,.
Ik snap er niet veel van, maar waar en hoe kan je zien dat je geheugen goed of slecht is ?

groeten Barney

hoi,
Ik heb de memtest een hele avond en nacht en morgen aan laten staan en er staan geen errors ( errors 0 ).
Dat betekent vast dat het geheugen toch oke is en dat er wat anders aan de hand is, waardoor ik steeds die toepassingsfouten krijg.
Maar ja, de vraag is nu dus wat ?

groeten van Barney

helaas is er geen goede oplossing gevonden, ik gooi de harde schijf wel leeg.
Bedankt voor jullie reactie's

Barney

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan