Krijg Trojan niet weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

j.zwartbol1

Gebruiker
Lid geworden
28 jun 2006
AVG Snap.jpg

Dit is een Snapshot, gemaakt van AVG Spyware en deze Trojan komt steeds naar boven ondanks alle pogingen om het te verwijderen met AVG. Hij verschijnt steeds bij het scannen van het memory process en de enige die hem steeds vind is AVG.
Wie kan mij advies geven om dit er uit te krijgen.

Met vriendelijke groet, Hans Zwartbol

Als het een trojan is, heb je veel meer kans op slagen met het volgende:

Download hier a-squared free ( directe download ) en installeer het.
Voer dan een update uit door te klikken op Update now in het hoofdvenster.
Doe na het updaten een volledige scan door op Scan now te klikken en daarna Deep Scan en daarna op Scan te drukken.
Laat het programma je pc scannen en laat na het scannen alles verplaatsen naar quarantine.

Vast bedankt voor alle reacties, ik ga het één en ander uitproberen. Het progamma A-squared had ik ook al uitgeprobeerd maar deze ziet hem niet. Ik laat het nog even weten.

Oke, succes!:thumb:

Doe dan inderdaad even de online virusscan bij Housecall, misschien dat ie wel wat vindt, maar ik denk het niet

Doe anders hier even een online trojan scan.

En doe ook voor de zekerheid het volgende:

-. Download ATF cleaner (by Atribune)
  • Dubbelklik op ATF cleaner om het programma te starten.
    Op het tabblad "Main", plaats je een vinkje bij Select All.
    Klik op de knop Empty Selected.

Gebruik je ook Firefox als browser:
    Klik op tabblad "Firefox", plaats een vinkje bij Select All.
    Wil je de door Firefox opgeslagen wachtwoorden behouden, dan klik je in het venster dat verschijnt op "No".
    (dit verwijdert het vinkje bij "Firefox saved passwords")

Gebruik je ook Opera als browser:
    Klik op tabblad "Opera", plaats een vinkje bij Select All.
    Wil je de door Opera opgeslagen wachtwoorden behouden, dan klik je in het venster dat verschijnt op "No".
    Ga naar het tabblad "Main" en klik op de knop Exit om het programma af te sluiten

Zo'n beetje alle scan's gedaan en opvallend is dat alleen bij Ewido 29 !!!!! trojan's in het memory gedeelte worden gevonden en bij voorheen Ewido en nu AVG nog steeds 1,dezelfde als in het begin. Door alle anderen wordt niks gevonden wat mij niet bekend is. Verder heb ik standaard een goed antivirus en adware programma draaien daarnaast nog een adware program die ik handmatig regelmatig draai en Ccleaner. Er zat overgens wel een Trojan in qarantaine in mijn anti virus/adware programma. (LiveOne Care) Deze heb ik verwijdert. Ik begin nu dus wel te vermoeden dat Ewido/ AVG programma's die mij bekend zijn aanmerken als Trojan. Ik heb wel alles gedaan wat door iedereen is aangeraden.

Met vriendelijke groet,

Laatst bewerkt:
Oke, omdat het geen makkelijke trojan is, maar waarschijnlijk wel te zien in een HJT-logje ( door DNS Changer enz. ) doe het volgende:

1 ) Lees eerst goed de handleiding van HijackThis:
http://www.nucia.nl/toonhandleiding.php?handleidingid=9

2 ) Lees dan het volgende bericht goed door:
http://www.nucia.nl/forum/showthread.php?t=12

3 ) Registreer je dan op Nucia/ASO Forum.
http://www.nucia.nl/forum/register.php

4 ) Plaats daarna je HijackThis-log in de daarvoor bestemde forumsectie:
http://www.nucia.nl/forum/forumdisplay.php?f=38

Vermeld ook daar je probleem erbij en de link van dit topic. ( Belangrijk, anders instructies die hier al geprobeerd zijn misschien )

Succes!:thumb:

Bedankt Michael maar ik laat het zo en ga gewoon AVG verwijderen, daar dit het enige programma is wat iets vind maar niet zou kunnen verwijderen. Bovendien is de Trojan geïsoleerd, mocht hij echt bestaan.

Waarom niet gewoon even een logje plaatsen, duurt letterlijk 5 minuten om daar even te registreren en een logje te plaatsen.

Wie weet is de trojan er ook niet maar als je een logje post dan weet je het gewoon zeker, maar datis je eigen keus.

Succes verder, en tipje: voer ATF Cleaner elke week uit, blijft je pc in '' goede conditie ''!:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan