Krijg upgrade Vista niet geinstalleerd

Status
Niet open voor verdere reacties.

FreddyM

Gebruiker
Lid geworden
15 okt 2004
Berichten
180
Ik sinds kort mijn upgrade dvd Vista ontvangen. Ik probeer XP nu te upgraden naar Vista maar op het laatste moment gaat het fout. Als windows de upgrade probeert te voltooien maakt mijn pc wanneer dit voor 50% is gedaan een herstart. Ik zie dan in een flits een blauw scherm (zal wel met een foutmelding zijn) en vervolgens krijg ik de melding dat er mogelijk een fout is opgetreden. Ik kan dan kiezen uit diverse opstartmogelijkheden (veilige modus, veilige modus met opstartprompt etc en normale modus. Geen van alle werkt.

Bij de installatie van Vista kreeg ik wel wat meldingen maar deze zouden de upgrade niet tegenhouden. Deze meldingen waren:
SCISI en RAID controlers: SCISI/RAID Host controller.
True image
Partition magic
Windows messenger 5.1
NVIDIA display drivers/ nView Desktop manager (NVIDIA drivers)

Nogmaals als de upgrade 50% is voltoid zie ik dat de schermresolutie vernaderd wordt en dat vervolgens een herstart gemaakt wordt.
Hierna kon ik uit diverse opstart mogelijkheden kiezen. Ook een "roll back" van mijn XP.

Ik ben natuurlijk allerlei mogelijkheden blijven proberen (had ik achteraf niet moeten doen) zoals: Vista opniew opstarten in fout opsporingsmodus.
Dit leek ok, het voltooien van de upgrade ging verder tot 89%. Echter toen weer een herstart en alleen de mogelijkheid om in diverse modussen op te starten waarvan er niet één werkt.

Wie kan mij helpen!:mad: :confused: :(
 
Hoi !

Tja, moeilijk om de exacte oorzaak aan re wijzen !

Komt vaker voor, zeker als er op XP programma's staan die niet compatible zijn met Vista: PM, True Image {9, neem ik aan ?), en vooral de nVidia Drivers !

Je had er goed aan gedaan deze eerst te verwijderen.

Ik zou opnieuw beginnen:

Je kunt een Vista-Upgrade-DVD ook heel goed gebruiken als stand-alone install:

De eerste keer installeren zonder een key in te typen, en dan nog een keer als update eroverheen !

Greetz,

Harry.
 
Bedankt voor de reactie(s). Ik had voor de Vista upgrade eerst een back up van mijn XP gemaakt. Ik heb inmiddels een recovery met Acronis True Image van mijn "oude" XP naar de oorspronkelijke lokatie gedaan (C:\windows). Leuk om te weten is dat dit echter een XP oplevert zonder gebruikers. Ik kan er dus helemaal niets mee.

Ik heb eerst overwogen XP maar weer helemaal opnieuw te installeren en dan de upgrade Visa erover heen. Maar beter lijkt mij zoals jullie aangeven een nieuwe schone installatie van Vista te doen. Ik hou jullie op de hoogte.
 
Ik zou jullie op de hoogte houden. Nou alles is gelukt! Eindelijk mijn Vista. Eerst schone Vista geinstalleerd daarna proberen te activeren. Krijg dan echter melding dat het een upgrade versie betreft. Toen zoals door jullie aangegeven een upgrade over Vista heen uitgevoerd en het werkte!

Thnx !:p :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan