krijg USB stick niet vol......

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robotto

Gebruiker
Lid geworden
13 dec 2000
Ik heb een 2 Gig USB stick waar ik niet meer dan 800 mb MP3-tjes op kan krijgen :mad:

De eerste 120 gaan goed en dan:

"Error: could not create folder or file"

De bestandjes zijn niet beveiligd oid.

Wat is hier aan de hand?

Interessante vraag is hoe de mappenstructuur eruit ziet die je wilt kopiëren i.s.m. het gebruikte bestandssysteem op de memory-stick.

Hoe 'diep' (aantal karakters) is de mappen structuur, hoe lang zijn de bestandsnamen en hoe is de memory-stick geformatteerd (NTFS of FAT32).

Als je een test zou willen doen kun je eens kijken wat er gebeurt als je na die 120 bestanden er nog een paar bijzet in een nieuwe gemaakte submap van de hoofdmap van de memory-stick.

Tijs.

probeer het bestandsysteem eens om te toveren naar ntfs

start->uitvoeren->cmd->enter

vul in het scherm het volgende in:
convert stationsletter: /fs:ntfs
vervang stationsletter door het lettertje van de usb stick

bij het converteren raak je niets kwijt

eventueel:
http://support.microsoft.com/kb/307881/nl

@bryanwilms: Dit is leuk bedacht, maar voor hetzelfde geld zijn de bestanden dan niet af te spelen (op mediacenter-apparaten etc.) omdat die wellicht NTFS niet ondersteunen.

@topic-starter: Vraag je eerst af óf je je memory-stick nog (goed) kunt gebruiken voor jouw doel(en) als je het zou willen omzetten naar NTFS.

Tijs.

USB STICKS blijven nooit eeuwig goed hé! en zelfs denk ik dat er een beperkte schrijf aantal aan zit. Dus koop dan een externe harddisk bij 160Gb als je er niet veel mee wilt doen

Het stickie is bedoeld voor in de auto (lekker eigen muziek draaien) maar ik weet niet of mijn autoradio NTFS of FAT32 aankan?

Tsja, dat kunnen we van hieruit ook niet bepalen. Ik zou zeggen: Kijk in het boekje van de autoradio en/of kijk op de website van de fabrikant van de autoradio.

Overigens zijn er maar weinig autoradio's die met NTFS overweg kunnen, dus grote kans dat je aan FAT32 vastzit, maar zoals gezegd: Kijk het even na.

Tijs.

Laten we eens achterhalen of de memory-stick is geformatteerd met FAT of met FAT32
Als ik het goed begrepen heb heeft FAT de beperking dat er 128 of minder bestanden in de hoofdmap kunnen staan. Dat lijkt hier aan de hand, zeker omdat dit maximum aantal nog vermindert als de bestandsnamen langer zijn dan 8 karakters, en dus nog een extra ingang(en) in de bestandentabel vereisen.

Het is dus echt zaak dat de topic-starter gaat achterhalen:
1. Of de memory-stick nu als FAT of als FAT32 is geformatteerd
2. Of de auto-radio ook in submappen van een memory-stick kan kijken voor mp3's. Indien ja, dan kan hij een indeling maken met 1 submap per album en dan in die submappen de album-mp3's kopieren. Hij loopt dan niet tegen problemen aan, omdat er per submap maar weinig bestanden zijn.
3. Of de auto-radio misschien ook FAT32 ondersteunt. Dan is dit hele probleem niet aan de orde, omdat FAT32 65535 bestanden in een (hoofd-)map kwijt kan. Het zou dan genoeg zijn om de memory-stick te formatteren naar FAT32.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan