Krijg virus niet weg

• Onderwerp starter Onderwerp starter ruut
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ruut

Verenigingslid
Lid geworden
20 apr 2005
Door F-Secure is malware geconstateerd. Het rapport geeft aan: Gen.Variant.Zusy.10970(virus) maar ook dat deze niet verwijderd kan worden. Is dit gevaarlijk en hoe krijg ik dit toch weg?

Nee.Maar ik weet ik ook niet hoe en wat ik dan zou moeten doen.

Stap 1:

Slechte toolbars verwijderen....

Download AdwCleaner by Xplode naar je Bureaublad.
  • Sluit alle openstaande vensters
  • Start AdwCleaner en klik Delete

• adwcleaner.png
  • Klik bij AdwCleaner – Information op OK
  • Klik bij AdwCleaner – Restart Required op OK
Alle icoontjes verdwijnen van het Bureaublad, dit is normaal
Je PC word opnieuw opgestart en er een opent logfile (C:\ AdwCleaner[xx].txt post de inhoud hier op het Forum.

Als je Startpagina ook gehijackt was, stel dan de zoekmachine opnieuw in, deze word standaard door AdwCleaner terug gezet naar Google.com

Normaal gesproken start je je pc op in veilige modus door herhaaldelijk op F5 of F8 te tikken tijdens het starten. Een andere F-knop kan ook, kwestie van uitproberen. Dan krijg je de keuze hoe je wilt opstarten; veilige modus, met of zonder netwerk/internet en nog een paar.

Dan kies je voor veilige modus zonder netwerk, dan je virusscanner opstarten als dat al niet gedaan wordt en het ding aan het werk zetten.

Bovenstaande optie is ook ok, net als een combinatie van SuperAntiSpyware en Malwarebytes Anti-Malware. Beiden zijn gratis te downloaden.

OK, die veilige modus is helder en ook zo gedaan. Probleem is nu echter dat F-Secure daarin niet opent. Verder heb ik Superware en Malwarebyte al laten scannen en die geven niets aan.
Bij een normale scan van F-Secure krijg ik: C;\Users\Eigenaar\AppData\Roaming\Thunderbird\Profiles\tcw6c32p.default\Mail\pop.xs4all.nl

Inderdaad zo gedaan en met avg gescand. Nu wordt geen virus aangetroffen.

De PC is weggebracht naar de computerwinkel (ja, zo heet deze echt) en daar is het virus definitief verwijderd. Opgelost dus.

beste anti-malware software is Malwarebytes Antimalware, is een gratis en zeer goede malware scanner, ik raad u aan deze te gebruiken en je pc ermee te scannen :thumb:
laat maar iets weten wat het resultaat is oke?

@Spocky: Slotjes zetten wij niet tenzij speciale redenen. Topic staat al wel op opgelost dus zelf even beter kijken naar de status van het topic.;)

oke maar wat is het nut om nog hier de mogelijkheid te hebben verder te posten op deze topic? vandaar mijn reactie om er een slotje op te zetten ;)
maar toch bedankt voor je opmerking :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan