Krijg virussen niet verwijderd norton

Status
Niet open voor verdere reacties.

richard789

Gebruiker
Lid geworden
7 aug 2005
Berichten
22
Tijdens scannen met norton vind norton 5 geinfecteerde bestanden
te weten
asm.exe adware topsearch
asmfiles.cab adware topsearch
asmps.dll adware topsearch
gmt exe.int adware.gain
p2psetup.exe adware.p2pnetworking

Als ik vervolgens op verwijderen druk gebeurd dit niet maar krijg ik de keuze tussen uitsluiten in overslaan.

Dit lijkt me beide niet de oplossing
Heeft iemand enig idee hoe ik deze files toch kan verwijderen of eventueel repareren???
 
adware ==> Spyware, waarschijnlijk geen virus.

Waar bevinden de "virussen" zich? Waarschijnlijk kan Norton ze niet verwijderen omdat ze in een temp. dir staan.
 
hoi ga naar het anti spyware offensief forum daar zitten de mensen voor problemen met spyware
aso-forum

lees alles rustig door,en plaats dan een hjack-log
 
Heb je al gescand met Ad-aware en Spyboth,de bovenste 3 files worden door Gator gebruikt en is advertentie mailware,als het scannen niets oplost kan je alsnog naar ASO.
 
Geplaatst door richard789
Tijdens scannen met norton vind norton 5 geinfecteerde bestanden
te weten
asm.exe adware topsearch
asmfiles.cab adware topsearch
asmps.dll adware topsearch
gmt exe.int adware.gain
p2psetup.exe adware.p2pnetworking

Als ik vervolgens op verwijderen druk gebeurd dit niet maar krijg ik de keuze tussen uitsluiten in overslaan.

Dit lijkt me beide niet de oplossing
Heeft iemand enig idee hoe ik deze files toch kan verwijderen of eventueel repareren???

Hallo Richard,

Deze bestanden zijn duidelijk geen virussen, maar schadelijke software, te weten spyware bestanden. Deze kunnen niet verwijderd worden door Norton, omdat de bestanden wellicht beveiligd of actief zijn. Je zal een goed antispyware programma moeten draaien, die vervolgens de spyware bestanden wel goed kan verwijderen. Een goed programma waar ik zeer goede ervaringen mee heb is Microsoft antispyware. Je kan dit, als je een officiele versie van windows xp hebt, gratis downloaden. Wijst zich vanzelf. Andere programma's als ad-aware e.d. werken naar mijn mening maar half.
 
Geplaatst door Wparent

Andere programma's als ad-aware e.d. werken naar mijn mening maar half.
Waar baseer jij dit op? Ik denk eerder dat programma's zoals Ad-aware en Spybot S&D meer vinden/eruit halen dan de Spyware scan software van Microsoft. Dit omdat deze software langer bestaat en dus meer ervaringen hebben dan Microsoft met Spyware.
 
Geplaatst door crash

Waar baseer jij dit op? Ik denk eerder dat programma's zoals Ad-aware en Spybot S&D meer vinden/eruit halen dan de Spyware scan software van Microsoft. Dit omdat deze software langer bestaat en dus meer ervaringen hebben dan Microsoft met Spyware.


sluit ik me helemaal bij aan.
 
Geplaatst door crash

Waar baseer jij dit op? Ik denk eerder dat programma's zoals Ad-aware en Spybot S&D meer vinden/eruit halen dan de Spyware scan software van Microsoft. Dit omdat deze software langer bestaat en dus meer ervaringen hebben dan Microsoft met Spyware.

Hai Goldvinger,

Ik baseer dit op een aantal gronden.

Ten eerste draait de gratis versie van Ad-aware niet op de achtergrond mee. Dat doet MS antispyware wel.
Verder verwijder je met ad-aware wel degelijk inderdaad diverse bestanden, maar de service die draait op windows, wordt niet gestopt. Het werkelijke spyware proces blijft doordraaien bij ad-aware. MS antispyware stopt eerst het proces, en verwijderd dan het spyware programma/bestand. Hierdoor is de verwijdering veel grondiger.
Ik heb dit zelf ervaren, ik werkte ook met ad-aware. Vaak verwijderde ad-aware spyware wel, maar de spyware bleef aanwezig. Een scan later stond de spyware er weer vrolijk in. Dit terwijl op geen enkele manier aanleiding is geweest tot infectie. Met MS antispyware (toen ik het had geinstalleerd) had ik na het verwijderen ook echt geen spyware meer. Geen enkel bestand meer gevonden, ook niet na verder computeren wekenlang.
Dit bevestigd, in ieder geval voor mij, dat ad-aware maar half werkt. Verder vind ik MS antispyware qua vormgeving en gebruik ook handiger dan ad-aware.

Maar dat is persoonlijk...
 
Geplaatst door Wparent


Hai Goldvinger,

Ik baseer dit op een aantal gronden.

Ten eerste draait de gratis versie van Ad-aware niet op de achtergrond mee. Dat doet MS antispyware wel.
Verder verwijder je met ad-aware wel degelijk inderdaad diverse bestanden, maar de service die draait op windows, wordt niet gestopt. Het werkelijke spyware proces blijft doordraaien bij ad-aware. MS antispyware stopt eerst het proces, en verwijderd dan het spyware programma/bestand. Hierdoor is de verwijdering veel grondiger.
Ik heb dit zelf ervaren, ik werkte ook met ad-aware. Vaak verwijderde ad-aware spyware wel, maar de spyware bleef aanwezig. Een scan later stond de spyware er weer vrolijk in. Dit terwijl op geen enkele manier aanleiding is geweest tot infectie. Met MS antispyware (toen ik het had geinstalleerd) had ik na het verwijderen ook echt geen spyware meer. Geen enkel bestand meer gevonden, ook niet na verder computeren wekenlang.
Dit bevestigd, in ieder geval voor mij, dat ad-aware maar half werkt. Verder vind ik MS antispyware qua vormgeving en gebruik ook handiger dan ad-aware.

Maar dat is persoonlijk...

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=221355

+

Bijkomend probleem is dat wanneer de gebruiker ervoor kiest de dreiging te verwijderen, AntiSpyware vervolgens de uninstaller weggooit. Hierdoor kan Messenger Plus niet verwijderd worden en blijft ook de adware achter op het systeem, zo schrijft Neowin

Aldus Webwereld..

Verder ben ik het inhoudelijk niet helemaal eens met je posting maar dat terzijde.
 
Laatst bewerkt:
Antwoord van DE spyware-expert op de vraag "Is Microsoft AntiSpyware aan te raden?":

Geplaatst door Pieter Arntz
Op de oorspronkelijke vraag is mijn antwoord: Nog niet!
Waarom?

- Het programma is nog in een beta stadium en kent nog een aantal bugs.
- De werking is voor veel mensen te onduidelijk (zelfs als ze wel gewend zijn om Engels te lezen)
- Het programma wordt nu al door malware als doel gezien om te stoppen.
- MicroSoft is niet erg consequent waar het gaat om het hanteren van wat wel en geen spyware is.
- Het beste van Giant was de online bibliotheek. Waar is die nu?
- Doet het niet geweldig in de tests, waar SpySweeper steeds beter wordt volgens mij.
.....

Grtz,

Pieter
Bron: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?threadid=219754


Lees ook:
http://www.security.nl/article/11209/1/Windows_AntiSpyware_laat_Claria_Adware_bewust_door.html
http://www.security.nl/article/11242/1/Microsoft_anti-spyware_laat_nog_meer_adware_door.html
 
Geplaatst door Wparent
Ik baseer dit op een aantal gronden.

Ten eerste draait de gratis versie van Ad-aware niet op de achtergrond mee.
Ook ik ben het niet eens me je "gronden", maar dat laat ik even in het midden. Onder andere omdat Microsoft anti spyware nog steeds Beta is. Zie ook de berichten van XP_PC en Buffy.
Je hebt nog de gratis programma's Spywareblaster en Spywareguard, voor de preventie van je systeem. Ik dacht dat Spybot S&D ook nog iets van realtime scanning heeft.
 
ik gebruik ad-ware se en spybot.
tevens gebruik ik spyware guard en spyware blaster.
tevens gebruik ik zonealarm pro als firewall en deze heeft nu ook een spyware programma ingebouwd.
ik denk dat ik toch wel met deze combinatie goed beschermd ben

maar natuurlijk heeft iedereen zijn favorieten
 
Wie o wie verklaart mij dan ,als je net een nieuwe install van windows ( maakt niet uit wat voor versie) hebt gedaan en je draait adaware, dat zij/hij gelijk al het 1 en ander vind?;)
 
Geplaatst door bas9
Wie o wie verklaart mij dan ,als je net een nieuwe install van windows ( maakt niet uit wat voor versie) hebt gedaan en je draait adaware, dat zij/hij gelijk al het 1 en ander vind?;)

De relatie met deze thread ontgaat mij...

Maar dat AdAware meteen iets vindt, komt doordat je Alexa cadeau krijgt van Microsoft bij de installatie van IE.
 
Geplaatst door goldvinger
ik gebruik ad-ware se en spybot.
tevens gebruik ik spyware guard en spyware blaster.
tevens gebruik ik zonealarm pro als firewall en deze heeft nu ook een spyware programma ingebouwd.
ik denk dat ik toch wel met deze combinatie goed beschermd ben

maar natuurlijk heeft iedereen zijn favorieten


dat is geouwer**** goldvinger!!!!!
iedereen is vatbaar voor spyware ondanks alle bescherming die je gebruikt.
helaas kan je je nooit voor 100% beveiligingen
 
ik zeg ook niet dat ik voor 100% beveiligt bent.
ook ik vind wel eens spyware op mijn pc die ik moet verwijderen.
ik doe alleen me best om zoveel mogelijk buiten mijn pc te houden.
 
De 100% haal je nooit, maar met wat goede software plus gezond verstand bij het surfen/downloaden kun je er dicht in de buurt komen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan