riccardodeboef
Gebruiker
- Lid geworden
- 18 jan 2002
- Besturingssysteem
- Windows 11
- Office versie
- Office 365
Hallo,
Ik loop al tijden tegen het probleem aan dat ik mijn VPN niet werkend krijg, maar ik zie zo de oplossing niet 123. Misschien kan iemand mij verder helpen?
Gegevens vooraf:
Laptop waarmee ik de verbinding wil bewerkstelligen: Asus Laptop, Windows 10
Ik maak gebruik van Synology NAS DS218+
Ik heb een Ziggo modem die in bridge Mode staat.
Aan de Ziggo modem is een router gekoppeld: TP-Link Archer C5400
Wat heb ik gedaan:
In mijn router (C5400) heb ik de Open VPN server ingeschakeld (zie ook schermafbeelding). Helaas ondersteunt mijn router nameluijk niet de L2TP/IPsec.
Serverpoort 1194 is ook opengezet bij Portforwarding.
Op mijn NAS heb ik bij de VPN instellingen ook de Open VPN server aangezet.
Wanneer ik dan op mijn laptop de verbinding wil leggen (uiteraard zorg ik ervoor dat ik niet op hetzelfde netwerk zit), voer ik eerst mijn externe IP-adres in en vervolgens de overige gegevens. Wanneer ik dan verbinding wil maken, krijg ik een foutmelding. Blijkbaar zie ik iets over het hoofd. Kan iemand mij hier verder mee helpen?
BVD
Ik loop al tijden tegen het probleem aan dat ik mijn VPN niet werkend krijg, maar ik zie zo de oplossing niet 123. Misschien kan iemand mij verder helpen?
Gegevens vooraf:
Laptop waarmee ik de verbinding wil bewerkstelligen: Asus Laptop, Windows 10
Ik maak gebruik van Synology NAS DS218+
Ik heb een Ziggo modem die in bridge Mode staat.
Aan de Ziggo modem is een router gekoppeld: TP-Link Archer C5400
Wat heb ik gedaan:
In mijn router (C5400) heb ik de Open VPN server ingeschakeld (zie ook schermafbeelding). Helaas ondersteunt mijn router nameluijk niet de L2TP/IPsec.
Serverpoort 1194 is ook opengezet bij Portforwarding.
Op mijn NAS heb ik bij de VPN instellingen ook de Open VPN server aangezet.
Wanneer ik dan op mijn laptop de verbinding wil leggen (uiteraard zorg ik ervoor dat ik niet op hetzelfde netwerk zit), voer ik eerst mijn externe IP-adres in en vervolgens de overige gegevens. Wanneer ik dan verbinding wil maken, krijg ik een foutmelding. Blijkbaar zie ik iets over het hoofd. Kan iemand mij hier verder mee helpen?
BVD