Krijg windows niet geinstalleerd

Status
Niet open voor verdere reacties.

AJd

Gebruiker
Lid geworden
22 apr 2003
Berichten
247
Ik probeer op mijn oude pc opnieuw XP te installeren. Op zich een routine klus maar om een of andere reden kan windows tijdens het installeren verschillende dll's en .sys bestanden niet kopieren. Ik heb gewoon vanaf de windows opgestart en alle bestaande partities verwijderd zodat hij eerst keurig de HD formatteerd, daarna begint hij met het kopieren van bestanden. Bij poging 1 kwam hij niet verder dan 2% toen begon hij al met fouten. Ik heb 2 hd's in de kast zitten en heb ze toen gewisseld als master en slave. Daarna heb ik met een andere (ook weer originele) installatie CD weer een poging gedaan maar nu ging het bij 56% mis. Zeer frustrerend want ik ben nu al sinds 5 uur vanmiddag bezig. Dat formatteren vreet ook zo veel tijd!! Wie o wie weet hoe dit nou kan??? Zoals gezegd is dit de zoveelste keer dat ik een pc formatteer maar dit heb ik nog nooit meegemaakt.
 
cd van xp in de cd speler.
computer uit zetten
even wachten
computer aanzetten
dan op een toets drukken als er om gevraagd wordt.
dan formatteren......

heb je het zo allemaal gedaan ?
 
Ik probeer op mijn oude pc opnieuw XP te installeren. Op zich een routine klus maar om een of andere reden kan windows tijdens het installeren verschillende dll's en .sys bestanden niet kopieren. Ik heb gewoon vanaf de windows opgestart en alle bestaande partities verwijderd zodat hij eerst keurig de HD formatteerd, daarna begint hij met het kopieren van bestanden. Bij poging 1 kwam hij niet verder dan 2% toen begon hij al met fouten. Ik heb 2 hd's in de kast zitten en heb ze toen gewisseld als master en slave. Daarna heb ik met een andere (ook weer originele) installatie CD weer een poging gedaan maar nu ging het bij 56% mis. Zeer frustrerend want ik ben nu al sinds 5 uur vanmiddag bezig. Dat formatteren vreet ook zo veel tijd!! Wie o wie weet hoe dit nou kan??? Zoals gezegd is dit de zoveelste keer dat ik een pc formatteer maar dit heb ik nog nooit meegemaakt.

Check je cd eens op krasjes.
 
Precies te werk gegaan zoals Puppie schreef. Ik zie ook geen diepe krassen, Bovendien toch raar als bij 2 cd's hetzelfde probleem optreed. Beide cd's heb ik al vaker gebruikt zonder problemen.
 
Precies te werk gegaan zoals Puppie schreef. Ik zie ook geen diepe krassen, Bovendien toch raar als bij 2 cd's hetzelfde probleem optreed. Beide cd's heb ik al vaker gebruikt zonder problemen.

Er zitten ook geen vlekken op? (maak toch nog even schoon)
 
Het is einde verhaal voor de oude computer als het moederbord een I/O (input output) probleem heeft. Je kunt er dan doorgaans nog enige tijd mee werken maar grote programmapaketten als Office en Windows willen dan niet meer installeren. Meestal stopt het bij het kopiëren van bepaalde bestanden maar soms ook ineens weer bij andere. Ik kan je een advies geven waarvan ik hoop dat het helpt. Zet de map I386 eens in zijn geheel in een tweede partitie op de geformatteerde schijf, je hebt kennelijk een tweede computer om dat te doen, en installeer vandaar uit. Misschien dat iemand anders kan zeggen of dat geen tweede partitie hoeft te zijn. Ik heb het nog nooit zo gedaan.

Het is trouwens ook aan te raden om even te controleren hoe de schijven aan de kabels zitten. Computers worden steeds kritischer als daar iets aan mankeert. Daarom: de harde schijf aan het kortere einde van de eerste kabel. Blauwe aansluiting op het moederbord. CDRom aan het kortere uiteinde van de tweede kabel. Deze zijn natuurlijk beide als Master ingesteld met jumpers en liever geen Cable Select. Als er meer stations zijn worden die daarna op de kabels aangesloten. Hiermee kun je nu beter even wachten omdat combinaties problemen kunnen geven.
.
 
Thanx voor de tips, ik had 2 hd's en heb 2 cd roms in de kast zitten. Ik zal vanavond de in de kast 1 HD en 1 Cd rom aansluiten zoals jij aangeeft Alfred2. Dan zal ik de cd ff cleanen en dan maar zien hoe of wat.
 
Er kan ook iets mis zijn met de HD (ouderdom)
probeer het eens met een andere HD;)
 
Dat dacht ik dus ook Jeffcoboy en heb de oude masterschijf eruit gehaald en de nieuwere hd die er als slave in zat nu alleen als master erin gezet. Dat heeft niet geholpen. Vanavond doe ik hetzelfde met de CD rom, er zit nl een gewone cd rom als master in en een nieuwere DVD brander als slave. Dus CD rom eruit en alleen de DVD brander als master erin. Ik meld de resultaten wel.
 
Met 1 harde schijf en 1 CD rom is het bij de 2e poging gelukt.
De eerste cd ging weer fout, nummer 2 ging goed.
Ben nu bezig met service pack 3. Eindelijk!!!
Als alles draait en up to date is ff kijken of ik de 2e HD erin krijg, is toch 80 Gb extra, en da's toch mooi meegenomen.
 
Met 1 harde schijf en 1 CD rom is het bij de 2e poging gelukt.
De eerste cd ging weer fout, nummer 2 ging goed.
Ben nu bezig met service pack 3. Eindelijk!!!
Als alles draait en up to date is ff kijken of ik de 2e HD erin krijg, is toch 80 Gb extra, en da's toch mooi meegenomen.

Fijn dat het gelukt is en dat de oplossing toch zelf hebt gevonden.
 
2e HD draait ook dus alles is nu naar wens.
Bedankt voor jullie reacties.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan