Krijg windows xp niet meer geïnstalleerd

Status
Niet open voor verdere reacties.

Glennaro

Gebruiker
Lid geworden
17 jan 2008
Hey,

Ik heb een paar weken geleden een nieuwe laptop gekocht, namelijk een acer aspire 5315,nou niet bepaald het je van het, maar voor school werkt ie prima. Nu had ik problemen met windows vista en heb ik deze eraf gegooit. Daarna probeerde ik windows xp weer opnieuw te installeren, maar dan geeft ie aan dat wanneer ik zeg dat ie windows xp moet gaan installeren dat ie niet mijn c en d schijf vind.

Wat ik al ondernomen heb is, een partitie gemaakt van 20 gig, maar nu weet ik niet zeker of het een fat32 is of een ntfs,want ik weet dat xp een fat32 nodig heeft, weet iemand hoe ik het kan controleren, ik gebruik het programma fdisk. Maar nog beter zou natuurlijk zijn als iemand een oplossing weet voor mijn probleem want ik weet het namelijk echt niet meer!

groetjes,

Glenn

Vanaf windows 2K(2000) gebruikt windows alleen nog maar een NTFS partitie, Fat32 werd gebruikt voor 98 e.d.

Als je de pc boot vanaf de XP installatie cd zou hij moeten werken naar mijn idee, doet ie dat niet dan zou ik met fdisk de hele schijf formatteren 1 partitie aanmaken met Fat32, dan booten vanaf de cd wss herkent windows installatie de partitie wel en vraagt of hij die moet converteren naar NTFS, jij kiest uiteraard voor ja.

dankjewel voor de reactie, heb het meteen geprobeerd, en het werkt nog steeds niet jammer genoeg.

Het merkwaardige is, wanneer ik mijn windows xp cd erin stop en vervolgens gaat ie wel alle bestanden laden, en dus kopieren naar een schijf in m'n laptop. Dus hij herkent wel een harde schijf. Daarna wanneer ik op installeren klik staat er Setup kan geen vasteschijfstations in uw computer vinden. Terwijl ik wel 2 partities heb gemaakt 1 voor pri-dos van 20 gig en nog 1 met 28 gig

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan