Krijg XP maar niet geinstalleerd op mijn Medion

Status
Niet open voor verdere reacties.

mvanheek

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2003
Berichten
25
Hallo,

Ik heb een oude Medion desktop die ooit is afgeleverd met ME. Na lang een illegale versie van XP op deze PC te hebben gebruikt wil ik nu een legale versie installeren die bij een andere nieuwe medion computer is meegeleverd. Wat ik ook probeer het lijkt het installeren lukt wel maar het activeren lukt niet omdat het product niet geschikt is voor deze PC. Het is een OEM versie.

Nu heb ik XP op een oude Compaq geinstalleerd met het idee om dean de hele HD over te zetten in de Medion. Installatie en activeren lukt op de Compaq maar als ik de HD in de Medion zet start hij niet op ( zwart scherm en de cursor knippert) Ook een , AcronisTrue image 10, backup van nog een andere pc laat de Medion ook niet opstarten.

Kan er iets in de oude medion zijn in gebouwd waardoor uitsluitend de meegeleverde Windows geinstalleerd mag / kan worden ? Wie kan mij helpen. Wat doe ik verkeerd ?
 
Hoi

Het kan ook eigenlijk niet wat jij wilt.
De oem versie is voor die nieuwere pc en alvast een OS op een harde schijf zetten en in een andere pc plaatsen gaat ook nie werken nie.

Wellicht zou je met een goed verhaal contact op kunnen nemen met MS en uitleggen dat je die xp op die pc wilt zetten...
 
Bedankt voor je snelle reactie.

Is het dan zo dat er al "iets"op de oude medion HD staat waardoor het niet werkt ?
Hoe ziet MS nou dat het de verkeerde PC is ?
De oude HD heb ik ook geformatteerd. bij installatie gebruikte ik de producktcode van de nieuwe PC.

Gr. Menno
 
Een Oem versie hoort bij die geleverde pc..
De code(key) dus ook...

Je bedoelt je vraag over de schijf?
als je een OS wilt instaleren moet ie altijd op de schijf staan die in die pc zit.
als je hem eerst op een andere pc zet en dan de schijf overzet dat gaat niet...
Je dient dan weer een nieuwe instal te toen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan