Krijg met geen mogelijkheid meer XP geinstalleerd op mijn buurmans PC nadat we XP MCE er af hebben gegooid en opnieuw geformatteerd. Of de hd nu Fat32 of NTFS geformatteerd was, of er al dan niet partities op staan, het maakt allemaal niet uit. Bij installatie geeft ie in het begin steevast een leeg venster aan (kiezen op welke partitie u wilt installeren). W98 en Vista herkennen de schijf kennelijk wel, want daar doet zich geen enkel probleem voor (??). Win 2000 en 2 XP varianten (origineel, Home ed. en MCE ed.) komen niet verder, zien geen geldige partities op schijf (terwijl die er wel degelijkk zijn!). Zelfs via een ghostcopy maken lukt niet omdat op andere schijven heftzelfde probleem zich voordoet.Ten einde raad dus maar XP in mijn eigen pc geinstalleerd op de hd van de buurman, maar -eenmaal teruggezet in diens PC- lukt dat dus ook niet. Niet dat ik dat echt verwachte, het was meer een hopeloze laatste actie eigenlijk. Hij loopt er niet op, en er overheen installeren geeft weer hetzelfde lege partitievenster en dus weer einde oefening. Buitengewoon frustrerend allemaal. Hoe kan het nou dat alleen XP (en W2000, die ik ook nog probeerde!) de partities niet 'zien' en W98 en Vista wel? Ik heb er echt geen verklaring voor, ook niet na 10 verschillende Fdisk en PM operaties. Weet het echt niet meer en wie het wel weet mag het zeggen.... Graag zelfs! 
(De betreffende pc is een Pentium 3 Ghz, 1048 intern, Asus mobo, en -zoals gezegd- als ik Win98 of Vista erop zet draait ie probleemloos, believe it or not....) :evil:

(De betreffende pc is een Pentium 3 Ghz, 1048 intern, Asus mobo, en -zoals gezegd- als ik Win98 of Vista erop zet draait ie probleemloos, believe it or not....) :evil: