krijg xp pro niet meer op me computer

Status
Niet open voor verdere reacties.

pleun1981

Gebruiker
Lid geworden
26 nov 2007
Berichten
10
goeie dag allemaal,
ik zit met een probleempje ik heb een computer waar al jaren windows xp pro op staat.nou heb ik pas geleden problemen gehad met me computer waar door ik constant fout meldingen kreeg op me computer en hij dan elke keer op nieuw opstarte.
nu heb ik duws xp verwijderd al vaak gedaan en altijd goed gegaan maar het verwijderen is goed gegaan maar de windows er opnieuw opzetten lukt dus niet meer hij stopt elke keer bij de 28 % en geeft dan aan dat hij een bestand niet kon kopieren naar de windows map . ik weet niet wat ik hier nog aan kan doen dus hoop ik dat iemand mij verder kan helpen.
groetjes pleun.:)
 
Oke, je hebt al vaker xp erop gezet. Dus dat is het probleem niet.
Maar telkens als je xp erop zet, welke optie gebruik je dan voor het formateren.
 
Hoi,

Cd-rom misschien vervuild of beschadigd?

Modag
 
Ik denk aan een fout in je hardware.
Of wellicht een krasje op de cd-rom van xp.

Ok even een stappenplan:
Maak je xp cd-rom goed schoon.
Maak de cd-speler schoon, wattenstaafje met alcohol heel voorzichtig over het laser kopje halen. Geen spiritus, maar liefst 98% alcohol (drogist).

Haal alle hardware eens los, incl cpu en geheugen.
Alle bekabeling los en vast.
Laat alleen je cpu, videokaart, geheugen, harddisk en 1 cd speler aangesloten zitten.
Via de xp-cdrom de c schijf formatteren en xp installeren.
Als dat gelukt is, 1 voor 1 de hardware weer aansluiten en telkens proberen te starten.

Succes.
 
het maakt niet uit welke cd rom ik pak van windows xp ze stoppen allemaal op het zelfde punt met installeren
 
Mocht je 't bij de hand hebben, probeer eens een andere harde schijf
Als je er 2 in hebt zitten, dan zet je de 2de als master en de eerste haal je eruit.
 
goeie morgen nou heb alles hardware los gehaald zoals gezegd en weer de dingen terug erin gedaan zoals stond beschreven maar ik kom nog steeds niet verder.
 
heb je meerdere geheugen banken erin zitten? zoja haal er dan eens een uit en probeer het opnieuw....als het niet lukt plaats je hem terug en haal je de andere eruit...probeer het dan nogmaals. doe dit met alle bankje die je erin hebt zitten.
 
Laatst bewerkt:
ik heb dat ook al gedaan heb 2 geheugen kaartjes er in zitten heb ze al omste beurt erin gedaan maakt ook niet uit
 
oke. Dan doe je nu het volgende, eens kijken of het niet aan je cd ligt.
Cd erin, verkenner openen, de hele inhoud van de cd selecteren en vervolgens kopieren naar een aangemaakt test mapje op je harde schijf. Gaat dit fout dan ligt 't dus aan je cd, of evt. je cdrom speler.
 
ja oke dat is leuk maar dan zou het wel aan 3 cd's liggen want maakt niet uit welke xp cd ik pak die van mij of me buurman of wie dan ook hij stopt allemaal op het zelfde punt
 
Daar heb je gelijk in, maar als je verder gelezen had. 't kan misschien aan je cdrom speler liggen.
Bovendien, geef eens aan welk bestand er niet geladen kan worden.
 
Laatst bewerkt:
of zoals shadow zei kan het ook aan je speler liggen, heb je toevallig een andere spler bij de hand?.....zoja probeer dat dan eens.

blijf vooral rustig we proberen je allemaal te helpen, en we komen er wel uit gewoon wat gedult hebben.
 
sorry ook al geprobeerd verschillende cd rom spelers aangesloten baat allemaal niet.
 
xp draait weer op pc

goeie middag nou na enige tijd verder draait xp weer op mijn computer.
wat er nou aan de hand was ?
nou me processor was de veroorzaker die stopte de installatie elke keer.
andere processor er in gedaan en de windows is weer draaiende op de pc.
in iedergeval allemaal bedankt voor de hulp .

groetjes pleun
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan